header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آموزش ماساژ با روغن زیتون

آموزش ماساژ با روغن زیتون

تعداد بازدید : 7593 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
ماساژ پوست با روغن زیتون موجب تغذیه و آبرسانی پوست هم می شود. بنابراین شما با انجام ماساژ با روغن زیتون می توانید با یک تیر، چند نشان بزنید.

ماساژ بدن از گذشته های دور و از زمان های یونان و مصر باستان، رایج بوده است. ماساژ بدن به گردش خون کمک زیادی می‌ کند و همین امر موجب می شود گرفتگی‌ های عضلانی، برطرف شود. یکی از بهترین روغن ها برای انجام ماساژ، روغن زیتون است.

یونانیان باستان تقریبا اولین کسانی بودند که از روغن زیتون برای ماساژ استفاده کردند و البته نتایج شگفت‌انگیزی هم از آن دریافت نمودند. استفاده از روغن زیتون موجب افزایش دما در بدن شده و از این طریق به آرامش ماهیچه ها، افزایش خون و کاهش دردهای عضلانی کمک می کند.

از همه این ها که بگذریم؛ ماساژ پوست با روغن زیتون موجب تغذیه و آبرسانی پوست هم می شود. بنابراین شما با انجام ماساژ با روغن زیتون می توانید با یک تیر، چند نشان بزنید. هم بدن سالم تری داشته باشید و هم پوستتان را شفاف تر و زیباتر کنید. در این مقاله قصد داریم آموزش ماساژ با روغن زیتون را طی مراحلی، ذکر کنیم.

 

آموزش ماساژ با روغن زیتون

 

آموزش ماساژ با روغن زیتون

قبل از اینکه برای ماساژ آماده شوید؛ باید به فکر تهیه یک روغن باکیفیت باشید. روغن های زیادی برای انجام ماساژ در بازار وجود دارند اما اینکه بدانید کدامیک ارگانیک و طبیعی هستند، اهمیت دارد. روغن زیتون خالص معمولاً بوی مخصوصی دارد. اگر این بو برایتان خوشایند نیست، می توانید چند قطره اسانس مورد علاقه خود را به آن، اضافه کنید. اسانس های اسطوخودوس، رزماری، لیمو، کاج، چوب صندل، درخت چای و یاس، می ‌توانند رایحه دلپذیری به روغن های بدن بدهند.

انجام ماساژ با روغن کار نسبتا تخصصی می باشد اما نگران نباشید. اگر شما آموزش های کافی را دریافت کنید؛ به راحتی می ‌توانید این کار را در منزل، انجام دهید.

به طور کلی مراحل انجام ماساژ با روغن زیتون عبارتند از:

آماده سازی

زمانی که روغن مخصوص و باکیفیت را پیدا کردید؛ باید قبل از استفاده، آن را کمی گرم کنید. پس از آن، زیرانداز مناسبی انداخته و یا اگر از تخت مخصوص ماساژ استفاده می کنید، یک ملحفه تمیز روی آن قرار دهید. گیرنده ماساژ باید کمترین لباس را برای انجام ماساژ پوشیده باشد. زیرا پوست بدن باید با انگشتان دست ماساژور، تماس مستقیم داشته باشد.

می‌ توانید برای رمانتیک کردن بیشتر فضا از شمع های سکه ای یا استوانه ای، استفاده کنید. سعی کنید نور ملایمی در محل انجام ماساژ وجود داشته باشد. روشن کردن عود آن هم با رایحه مورد علاقه تان حین انجام ماساژ می ‌تواند حس خوبی به شما و گیرنده ماساژ، ببخشد.

ماساژ کمر

اساس کار ماساژ بدن استفاده از انگشتان دست است. شما می توانید روغن گرم شده را بین دست ها ریخته و کف هر دو دست را به همدیگر بمالید تا دمای دستانتان بالاتر رود.

بهتر است کار ماساژ را از قسمت های پایینی کمر آغاز کنید. به صورتی که دست ها را در قسمت زیر کمر ماساژ گیرنده قرار داده و فشار نسبتا محکمی وارد کنید. البته در هر مرحله واکنش ماساژ گیرنده را هم زیر نظر بگیرید. اگر احساس ناراحتی داشت، بهتر است فشار دستان را کمتر کنید. دستان را در پایین کمر قرار داده و سپس به آرامی به سمت بالا تا رسیدن به ناحیه گردن، حرکت دهید.

ماساژ بازوهای دست

هر قسمت از بدن تکنیک های خاص خود را برای انجام ماساژ دارد. برای ماساژ بازوها می توانید دست ها را از سمت پایین به بالا حرکت داده و سپس دوباره به سمت پایین، بازگردید. این حرکت را چندین بار برای هر دو بازو، انجام دهد.

ماساژ شکم

از ماساژ گیرنده بخواهید روی کمر بخوابد و سپس با دست فشار ملایمی به شکم، وارد کنید. سپس دست ها را روی قسمت پایین شکم قرار داده و به سمت بالا، حرکت دهید. می توانید به صورت دورانی و در جهت حرکت عقربه های ساعت هم این کار را انجام دهید. قطعاً ماساژ شکم مخصوصاً نواحی اطراف ناف، حس بسیار خوبی به ماساژگیرنده، القا می کند.

ماساژ پا

سعی کنید از قسمت کمر آرام آرام به سمت ران ها حرکت کنید. برای این کار از هر دو دست برای هر کدام از پاها کمک گرفته و به صورت حرکت رفت و برگشتی قسمت ران را ماساژ دهید. همین کار را برای قسمت ساق پا هم انجام دهید. از ماساژ کف پا هم غافل نشوید. چرا که بسیاری از عصب های حسی بدن در این قسمت قرار گرفته اند. ماساژ انگشتان و ماساژ کف پا می تواند به ماساژگیرنده احساس ریلکس بودن بدهد.

 

ماساژ سر و گردن

سعی کنید با انگشتان به آرامی در نواحی گردن، ضربه بزنید. سپس با استفاده از انگشت اشاره و انگشت شصت؛ مسیری را از سر شانه تا نزدیکی گوش ها به صورت رفت و برگشتی، ادامه بدهید. بهتر است برای تکمیل کار ماساژ با روغن زیتون، گوش ها را با انگشتان دست به آرامی ماساژ داده و کمی موهای سر را بکشید. نتیجه انجام تمامی این مراحل در کنار هم می تواند یک ماساژ دلپذیر و آرام بخش باشد.

مرحله پایانی

پس از اینکه کار ماساژ با روغن زیتون را انجام دادید؛ از ماساژگیرنده بخواهید حدود ۱۰ دقیقه، استراحت کند. پس از آن، با آب گرم دوش بگیرید. روغن زیتون چربی زیادی دارد و این چربی به پوست نفوذ می ‌کند. این احساس ناخوشایند با گرفتن یک دوش آب گرم، برطرف می گردد.

 

نکات قابل توجه به هنگام ماساژ با روغن زیتون

  • قبل از انجام ماساژ از فرد متقاضی بخواهید در مورد بیماری ها یا ناراحتی های جسمانی که دارد، توضیحاتی بدهد. چرا که در نواحی حساس مثل قلب و شکم، برای بیماران قلبی باید فشار کمتری وارد شود.
  • برای نتیجه گیری بیشتر از انجام ماساژ؛ بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته این کار را انجام دهید.
  • در قسمت هایی مثل کف دست ها و پاها، پایانه های عصبی بیشتری قرار دارند. بهتر است در این نواحی روغن زیتون بیشتری استفاده کرده و مدت زمان ماساژ را هم بالاتر ببرید.
  • توجه داشته باشید که افراد با مشکلات پوستی مثل اگزما، نباید از روغن زیتون برای ماساژ استفاده کنند. چرا که اسید اولئیک موجود در این روغن موجب تشدید اگزما می شود.
  • استفاده از روغن زیتون برای ماساژ بدن کودکان مناسب نیست. بهتر است از روغن بچه مخصوص کودکان برای این کار، استفاده کنید.

 

 

 

انجام تخصصی ماساژ

در صورتی می ‌توانید از فواید انجام ماساژ بهره ‌مند شوید که شخص انجام دهنده حتما تخصص و مهارت لازم را در این کار، داشته باشد. در صورتی که فردی به درستی آموزش های تخصصی لازم را دریافت نکرده باشد؛ حتی ممکن است حین ماساژ آسیب های جسمی به بدن فرد، وارد کند. بنابراین اهمیت دارد که کار ماساژ با روغن را به یک فرد ماهر و حرفه ای، بسپارید.

بر همین اساس خیلی از افراد ترجیح می دهند به مراکز تخصصی ماساژ بروند. آرایشگاه تیپ چین مفتخر است با داشتن تیم تخصصی در زمینه انجام ماساژ، این کار را با بالاترین کیفیت برای شما مراجعه کنندگان عزیز انجام دهد. علاوه بر انجام ماساژ، کلیه خدمات مربوط به آرایش و پیرایش آقایان و همچنین کوتاهی مو در منزل و حتی کوتاهی موی حیوانات خانگی هم در این مرکز تخصصی، انجام می شود.

شما می ‌توانید برای دریافت رزرو نوبت از طریق اپلیکیشن تیپ چین و یا وب سایت اینترنتی آن، اقدام کنید. امکان کنسلی نوبت های رزرو شده وجود دارد. پس بدون نگرانی نوبت اینترنتی را رزرو کرده و یا از طریق شماره های درج شده در وب سایت، این کار را انجام دهید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :