header

خانه / لیست مطالب آموزشی / اصلاح صورت آقایان با تیغ

اصلاح صورت آقایان با تیغ

تعداد بازدید : 2902 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
آقایان همواره برای اصلاح موهای صورت خود با چالش های زیادی روبرو هستند. اینکه کدامیک از روش ها می تواند برای رفع موهای صورت جزء بهترین ها باشد، سوالی است که احتمالاً ذهن آقایان را درگیر می کند. واقعیت این است که برای انتخاب بهترین روش اصلاح صورت باید به سراغ اولویت ها برویم. اگر شما قصد دارید در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید، شاید اصلاح صورت با تیغ بهترین روش باشد. البته آرایشگاه ها روش های دیگری را هم به شما پیشنهاد می دهند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله بایدها و نبایدهای اصلاح صورت آقایان با تیغ را ذکر می کنیم.

آقایان همواره برای اصلاح موهای صورت خود با چالش های زیادی روبرو هستند. اینکه کدامیک از روش ها می تواند برای رفع موهای صورت جزء بهترین ها باشد، سوالی است که احتمالاً ذهن آقایان را درگیر می کند. واقعیت این است که برای انتخاب بهترین روش اصلاح صورت باید به سراغ اولویت ها برویم. اگر شما قصد دارید در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید، شاید اصلاح صورت با تیغ بهترین روش باشد. البته آرایشگاه ها روش های دیگری را هم به شما پیشنهاد می دهند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مقاله بایدها و نبایدهای اصلاح صورت آقایان با تیغ را ذکر می کنیم.

اصلاح صورت آقایان با تیغ

حذف موهای زائد صورت با تیغ

حذف موهای زائد با تیغ یا ژیلت یکی از سریع ترین و ساده ترین روش هاست اما مشابه دیگر روش ها می تواند معایبی هم داشته باشد اگر پس از شیو کردن صورت با تیغ شاهد دانه های قرمز رنگ روی پوست خود شدید، تعجب نکنید. تیغ می تواند باعث قرمزی و تحریک پوست شود هر چقدر دوست شما نازک تر باشد این تحریک و قرمزی به مراتب بیشتر است. قرمزی ناشی از اصلاح صورت با تیغ چیزی نیست که بتوانید با دقت و تمرکز، از آن فرار کنید. در حقیقت تحریف قرمزه و شدید شدن آکنه های پوستی از عوارض و معایب اصلاح صورت با تیغ می باشد.

چطور می توانیم از بروز التهاب و سوزش پوست پیشگیری کنیم؟

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم؛ اصلاح صورت با تیغ یکی از سریع ترین روش های برطرف کردن موهای زائد می باشد. همین موضوع باعث می ‌شود که دچار جوش های پوستی شوید. چرا که تیغ موها را با شدت و سرعت زیادی از جای خود بیرون می کشد. در نتیجه التهاب پوست افزایش پیدا کرده و جوش ها، نمایان می شوند.

خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که می ‌توانید به واسطه آن ها این التهاب را به حداقل برسانید. این راهکارها عبارتند از:

تعویض تیغ های اصلاح

به این منظور باید تیغ های اصلاح را به طور متداول، عوض کنید. چرا که باکتری ها معمولا روی تیغ های چند بار مصرف تجمع کرده و می توانند با ورود به پوست، موجب التهاب و تحریک پذیری آن شوند. برای جلوگیری از این عارضه ناخوشایند بهتر است تیغ های اصلاح را در فواصل زمانی کوتاه تر، تعویض کنید.

شستشوی پوست

همیشه اصلاح یک صورت تمیز و پاکیزه نتایج بهتری به ارمغان می آورد. بنابراین سعی کنید قبل از آغاز کار اصلاح صورت؛ پوست را با یک شوینده ملایم، شستشو دهید. شستن صورت موها را نرم تر کرده و حذف آن ها را راحت تر می کند. هرگز از آب خیلی داغ برای شستن صورت استفاده نکنید. چرا که چربی طبیعی پوست را از بین برده و کار اصلاح صورت را مشکل تر خواهد کرد.

اصلاح صورت با تیغ

استفاده از آبرسان

معمولا آقایان به نسبت خانم ها کمتر روتین های مراقبت از پوست را در برنامه روزانه خود دارند اما اگر از جمله افرادی هستید که به سلامت پوست اهمیت می ‌دهید، آبرسانی به پوست را فراموش نکنید. پس از هر بار اصلاح صورت با تیغ باید از کرم های آبرسان، استفاده کنید. این کار باعث نرمی و صافی پوست شده و رطوبت طبیعی پوست را حفظ می کند. آبرسان های مختلف با برندهای متنوعی در بازار وجود دارند که می توانید بر اساس نوع پوست خود، هر کدام را تهیه کنید.

استفاده از فوم اصلاح

بهترین کار برای پیشگیری از بروز التهاب و جوش های پوست استفاده از فوم حین اصلاح صورت با تیغ است. فیلم ها محصولاتی هستند که پوست را نرم و روان می کند به این منظور می توانید از ژل اصلاح هم به جای فوم استفاده کنید. در صورت استفاده از فوم یا ژل اصلاح متوجه خواهید شد که چقدر تیغ نرم تر و راحت تر روی پوست می لغزد.

اعمال فشار مناسب روی تیغ

سعی کنید با دستتان فشار تیغ روی پوست را کنترل کنید. تصور نکنید که هر چقدر تیغ را روی پوست بیشتر فشار دهید، کار اصلاح شما تمیزتر خواهد بود. تیغ های جدید به نحوی طراحی شده اند که حتی با فشار کم هم می توانند به خوبی کار اصلاح صورت را انجام دهند.

درمان های خانگی برای رفع سوزش و خارش پوست پس از اصلاح صورت

درمان های خانگی برای رفع سوزش و خارش پوست پس از اصلاح صورت

اگر با وجود رعایت تمامی نکاتی که در این مقاله گفته شد، باز هم شاهد التهاب و قرمزی پوست بودید؛ می توانید با درمان های خانگی و بسیار ساده این عارضه را برطرف کنید.

برای برطرف کردن سوزش، خارش و التهاب ناشی از اصلاح با تیغ راهکارهای زیر، توصیه می شوند:

استفاده از عسل

عسل یکی از موثرترین مواد طبیعی برای رفع التهاب پوست می باشد. عسل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی داشته و برای کاهش تحریکات پوستی، معجزه می کند. اگر از عسل استفاده کنید، می توانید انتظار صاف تر و نرم تر شدن پوست را هم داشته باشید. به این منظور مقداری از عسل را به ناحیه تحریک شده بمالید و پس از 10 الی 15 دقیقه، با آب ولرم شستشو دهید.

کمپرس سرد

همه می ‌دانیم که سرد شدن پوست می تواند قرمزی را کاهش دهد، مخصوصا اگر این قرمزی و خارش ناشی از تحریک پوست در اثر شیو کردن باشد. شما می توانید برای این کار چند تکه یخ را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و روی یک حوله، بگذارید. حال تمام کاری که باید انجام دهید این است که چند دقیقه حوله را روی ناحیه تحریک شده، قرار دهید.

استفاده از وازلین

وازلین بر هر دردی، دواست. اگر پس از اصلاح صورت با تیغ دچار خشکی و خارش پوست شدید، می توانید از وازلین استفاده کنید. وازلین یک مرطوب کننده فوق العاده قوی است که برای تحریکات پوستی، استفاده می شود. استفاده از وازلین کمک می کند پوست بتواند رطوبت طبیعی خود را نیز حفظ کند. برای این کار کافیست مقداری از وازلین را به محل تحریک شده، بمالید.

مطالب پیشنهادی: آموزش سشوار کشیدن و حالت دادن موی مردانه

استفاده از خیار

خیار یکی از میوه هایی است که نقش مهمی در مراقبت های پوستی دارد. چرا که از آن هم به عنوان ماسک های خانگی و هم با هدف برطرف شدن التهابات پوستی، استفاده می شود. خیار حاوی آب فراوان، ویتامین و مواد معدنی است. بنابراین علاوه بر مرطوب کردن پوست شما، نوعی تقویت کننده هم محسوب می شود. برای استفاده می توانید خیار را به صورت ورقه ورقه کرده و چند دقیقه درون یخچال قرار دهید تا حسابی خنک شود. سپس از آن برای مناطق حساس و آسیب دیده پوست، استفاده کنید.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا از مرطوب کننده‌ های طبیعی است که برای درمان انواع بیماری های پوستی، استفاده می شود. این گیاه ضد باکتری بوده و پوست آسیب دیده را به خوبی، تسکین می دهد. برای استفاده کافی است قسمت ژل گونه را از گیاه جدا کرده و به محل مورد نظر، بمالید. چند دقیقه صبر کنید و سپس ناحیه آسیب دیده را با آب ولرم، شستشو دهید.

در این مقاله تا حدی با روش اصلاح صورت آقایان با تیغ و همچنین برطرف کردن مشکلات ناشی از آن، آشنا شدید. البته که شما آقایان می توانید کار اصلاح صورت را در یک آرایشگاه حرفه ای، انجام دهید. آرایشگران حرفه ای معمولاً برای رفع التهابات و یا پیشگیری از بروز جوش های پوستی، تدابیری اندیشیده اند.

آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک کادر متخصص و حرفه ای قادر است کار اصلاح و پیرایش موی آقایان و همچنین اصلاح صورت، ماساژ پوست، گریم چهره و... را با بهترین متریال موجود در بازار، انجام دهد. شما مشتریان عزیز می توانید برای رزرو نوبت در آرایشگاه از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :