header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بهترین جایگزین برای تافت مو چیست؟

بهترین جایگزین برای تافت مو چیست؟

تعداد بازدید : 9052 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
محصولات مربوط به آرایش پوست و مو هر روز متنوع تر می شود. اما چیزی که از گذشته تا به امروز همواره کاربردهای زیادی داشته است، تافت مو می باشد. از آنجایی که تافت مو یک محصول شیمیایی است؛ می توان از دیگر محصولات به جای آن، استفاده کرد. اگر به سلامت موهای خود اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنیم به سراغ محصولات طبیعی و بی ‌ضرر بروید. با ما همراه باشید تا با بهترین جایگزین های تافت مو، آشنا شوید.

محصولات مربوط به آرایش پوست و مو هر روز متنوع تر می شود. اما چیزی که از گذشته تا به امروز همواره کاربردهای زیادی داشته است، تافت مو می باشد. از آنجایی که تافت مو یک محصول شیمیایی است؛ می توان از دیگر محصولات به جای آن، استفاده کرد. اگر به سلامت موهای خود اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنیم به سراغ محصولات طبیعی و بی ‌ضرر بروید. با ما همراه باشید تا با بهترین جایگزین های تافت مو، آشنا شوید.

 

چرا به تافت یا حالت دهنده مو نیاز داریم؟

 

زمانی که موها را به فرم دلخواه آرایش می کنیم؛ معمولاً برای تثبیت آن به ژل مو و یا تافت، نیاز داریم. اینکه موها طی ساعاتی که در یک مهمانی حضور دارید حالت اولیه خود را از دست ندهند، موضوع مهمی است. به همین دلیل است که در فهرست ابزار و محصولات مورد نیاز یک آرایشگر، وجود ژل مو یا تافت مو، ضروری به نظر می رسد.

امروزه محصولات جدیدی برای تثبیت مو به بازار عرضه شده است. چسب مو، اسپری مو، سرم مو، کرم مو، ماسک مو و انواع روغن ها می توانند به نوعی حالت موها را حفظ کرده و علاوه بر این، موها را براق و درخشان نشان دهند.

چرا به تافت یا حالت دهنده مو نیاز داریم؟

 

بهترین جایگزین برای تافت مو

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تافت و دیگر محصولات شیمیایی برای حالت دادن به موهایتان استفاده می کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که آزمایشات نشان داده است مواد موجود در این محصولات تاثیر بدی روی سلامت موها دارد.

باور داشته باشید که طبیعت دوست همیشگی ماست. بنابراین بهتر است برای هر مسئله ای راه حل های طبیعی را هم امتحان کنید. خوشبختانه جایگزین های بسیار خوبی برای تافت مو وجود دارد. این فرآورده های ارگانیک و طبیعی نه ‌تنها به موها آسیب نمی رسانند، بلکه موها را سالم نگه داشته و رطوبت آن را حفظ می کنند.

 

مطالب مرتبط: کراتینه و رنگ مو

 

برخی از بهترین جایگزین ها برای تافت مو عبارتند از:

 

آلوورائه ورا: ژل محبوب آقایان

آلوورائه ورا: ژل محبوب آقایان

آلوئه ورا یکی از بهترین جایگزین های طبیعی برای ژل موی سر می باشد. برای این کار کافیست تنها برگ های رسیده و بالغ آلوئه ورا را به مدت یک روز در آب قرار دهید و سپس داخل آن را خالی کنید. ژل آلوئه ورا کمک می کند موهای شما در حالتی که به آن فرم دلخواه را داده اید، به صورت ثابت بماند. علاوه بر این، ماده ژل مانند موجود در برگ های آلوئه ورا حاوی مواد مغذی زیادی است که برای پوست و مو، مفید می ‌باشد.

با استفاده از ژل آلوئه ورا با یک تیر، دو نشان می زنید. به این صورت که هم موهای خود را حالت داده و هم سلامت موهایتان را حفظ می کنید.

 

روغن بادام: جادوی امگا ۳

 

روغن بادام می تواند به عنوان تافت مو مخصوصا برای خانم ها استفاده شود. روغن بادام تقریباً تمام مواد مغذی و اسیدهای چرب  مورد نیاز را به همراه دارد. خوشبختانه این ماده طبیعی بوده و با قیمت مناسب در دسترس همگان می باشد. توصیه می کنیم برای موهای بلند خود حتما روغن بادام را در روتین مراقبت پوست و مو، داشته باشید.

نحوه استفاده از روغن بادام به این صورت است که مقدار کمی از روغن را کف دست ریخته و سپس موها را به روغن، آغشته کنید. در همین حین موهای سر را شانه بزنید. این روغن هم خشکی مو را برطرف کرده و هم به حالت پذیری و صاف شدن موی سر، کمک می کند.

 

روغن آرگان: فرمول زیبایی

 

روغن آرگان این روزها آنقدر محبوب واقع شده است که می توانید آن را در هر داروخانه و عطاری، پیدا کنید. روش استفاده از روغن آرگان به عنوان تافت مو بسیار ساده است. برای این کار یک قاشق غذاخوری از این روغن را کف دست ریخته و به موهای خود بمالید. سپس با شانه به موها، حالت دهید.

استفاده از روغن آرگان تنها مربوط به زمان حال نیست. این روغن از گذشته و مخصوصاً در بین خانم ‌ها بسیار پرطرفدار بوده است. روغن آرگان علاوه بر حالت دهی به مو، باعث افزایش رشد موها هم می شود.

 

اسپری لیمو: بمب ویتامین c

 

اسپری لیمو: بمب ویتامین c

برای اینکه یک اسپری حالت دهنده ارگانیک داشته باشید، ما به شما اسپری لیمو را پیشنهاد می کنیم. این محصول مخصوصا برای موهای چرب فوق العاده است، تا جایی که چربی بیش از اندازه مو را گرفته و به موها حس شادابی و نشاط می ‌بخشد.

طرز استفاده از اسپری لیمو بسیار راحت است. برای این کار تعدادی لیموی تازه را پوست کنده و تکه تکه می کنیم. سپس، لیموها را همراه با دو لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم. تا زمانی که آب لیموها به اندازه نصف مقدار اولیه شود، اجازه می دهیم روی شعله بماند. در آخر آبلیموی باقیمانده را در یک بطری اسپری ریخته و از آن برای حالت دهی موها، استفاده می کنیم.

 

روغن زیتون: دشمن شوره سر

 

از فواید بی نظیر روغن زیتون هرچقدر بنویسیم، کم است. این روغن محبوب تاثیر زیادی روی کاهش شوره سر و جلوگیری از ریزش موها دارد. بنابراین با داشتن یک روغن زیتون طبیعی و ارگانیک هم می توانید موهای خود را به همان فرمی که دلخواهتان است، حالت دهید و هم موها را درخشان و مستحکم کنید. استفاده از روغن زیتون لطافت زیادی به موها می بخشد.

 

شی باتر: پایه کرم های مرطوب کننده

 

اگر یک کرم مرطوب کننده خوب داشته باشید؛ احتمالا در ترکیبات آن ردپایی از شی باتر خواهید یافت. این ماده در واقع نوعی چربی است که از درختانی در آفریقا، گرفته می شود. شی باتر در صورتی که کمی گرم شود، می تواند هم به عنوان حجم دهنده و هم به عنوان تافت مو استفاده شود.

جالب است بدانید شی ‌باتر دشمن شوره مو و ریزش مو هم می باشد. بنابراین اگر دوست دارید موهای زیبا، درخشان و حجیم داشته باشید؛ به سراغ این گیاه جادویی بروید.

شی باتر را امروزه در ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی زیاد می بینید. در واقع کمپانی های تولید کننده محصولات مراقبتی پوست و مو همواره سعی می ‌کنند از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه برای ساخت محصولات خود، استفاده کنند. تنها در این صورت است که می توانند در بازار، از رقبای خود پیشی گیرند.

 

ژل کتیرا: قدیمی اما پرفایده

 

ژل کتیرا: قدیمی اما پر فایده

ژل کتیرا محصولی چسب مانند است که برای تافت مو می تواند یک جایگزین عالی باشد. این حالت دهنده طبیعی از گیاه کتیرا به دست می آید. در واقع زمانی که دانه‌ های خشک شده کتیرا را در آب حل کنید، یک محلول ژل مانند خواهید داشت که می‌ توانید از آن برای حالت دهی به موهای خود، استفاده کنید.

ژل کتیرا حاوی مواد مغذی بسیاری است که علاوه بر حالت دهی موها، می تواند سلامت موها را هم تضمین کند.

تمامی محصولات معرفی شده در این مقاله به عنوان جایگزین های تافت مو، کاملا ارگانیک و طبیعی است. به این صورت که با استفاده از هر کدام هیچ نگرانی از بابت ریزش موها، نخواهید داشت. در صورتی که با استفاده از محصولات شیمیایی احتمال آسیب رسیدن به موهایتان، بیشتر خواهد بود.

برخی از آرایشگاه ها قبل از استفاده از هر محصولی؛ سلامت مشتری را هم در نظر می گیرند. به همین دلیل توصیه می کنیم برای استفاده از خدمات مربوط به پوست و مو حتما به سراغ آرایشگاه های معتبر بروید. در بین محصولات شیمیایی هم هستند محصولاتی که پایه آنها مواد طبیعی بوده و به موها آسیبی نمی رسانند. بنابراین انتخاب محصولات مربوط به آرایش پوست و مو، نیاز به توجه ویژه دارد.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :