header

خانه / لیست مطالب آموزشی / استفاده از رنگ موی مردانه در آرایشگاه مردانه

استفاده از رنگ موی مردانه در آرایشگاه مردانه

تعداد بازدید : 4735 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
از آنجایی که در دنیای امروز چه خانم ها و چه آقایان به ظاهر خود اهمیت بسیاری می دهند، رنگ کردن مو برای خانم ها و آقایان امری غیرعادی به نظر نمی آید. امروزه در هر آرایشگاهی آرایشگر از رنگ موی مردانه برای مشتری خود استفاده می کنند. با تیپ چین همراه باشید.

چرا آقایان از رنگ موی مردانه استفاده می کنند؟

چندین سالی می شود که رنگ موی مردانه از بازارها گرفته تا مغازه های کوچک لوازم آرایشی و بهداشتی موجود هستند و در همه فروشگاه ها و سایت های فروش لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده و به فروش می رسند. شاید چند سال قبل تر جلوی شخصی کلمه رنگ موی مردانه را به کار می بردیم طرف مقابل کلی تعجب می کرد و می پرسید که مگر رنگ موی مردانه هم هست؟ اما امروزه رنگ موی مخصوص آقایان بین مردم جا افتاده است و دیدن آقایانی که از رنگ موی مردانه استفاده می کنند، کاملا طبیعی و عادی است. همانگونه که خانم ها حق دارند به زیبایی موهای خود اهمیت بدهند و با رنگ کردن در ظاهر خود تنوع ایجاد کنند، آقایان نیز حق دارند با استفاده از رنگ موی مردانه در چهره ظاهر خود تغییر و تنوع ایجاد کنند.

رنگ موی مردانه

رنگ موی مردانه نیز در بازارها به صورت عمده و تک به فروش می رسند و جایگاه ویژه ای برای خود دارند. بسیاری از افراد معتقدند که اگر موی فردی دچار آسیب دیدگی شد، با رنگ کردن می توان به موهایش مقاومت بخشید. اما در واقع استفاده آقایان از رنگ موی مردانه به صورت عمده به این خاطر است که موهای سفید و به اصطلاح جو گندمی خود را بپوشانند. به عبارتی دیگر، با استفاده از رنگ موی مردانه چهره خود را جوان تر از چیزی که هستند نشان دهند. چرا که مو تاثیر شگرفی در چهره ظاهری فرد دارد. البته این به این معنا نیست که فقط افراد مسن حق استفاده از رنگ موی مردانه را دارند. چرا که امروزه جوانان بسیاری را می بینیم که با رنگ کردن موی خود به چهره خود زیبایی و تنوع بخشیده اند.

آقایان می توانند از رنگ موی مردانه روشن و هم تیره استفاده کنند. ممکن است فردی بخواهد موهایش را تیره کند و موهایش را طبیعی جلوه دهد و یا برعکس ممکن است فردی بخواهد موهایش را روشن کند تا تنوع و تغییر به چهره اش نمایان شود. بنابراین، گرایش به استفاده از رنگ موی مردانه در همه سنین وجود دارد. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از رنگ موی مردانه برای آقایان به فرهنگ و عرف خانواده ها نیز بستگی دارد و ممکن است رنگ کردن مو برای آقایان در خانواده ای قابل قبول نباشد. رنگ کردن موی آقایان هم می تواند در آرایشگاه مردانه توسط آرایشگر انجام شود هم در منزل.

رنگ کردن مو در آرایشگاه مردانه

امروزه همه آرایشگاه های مردانه در تجهیزات آرایشگاه خود ابزارهای مخصوص به رنگ کردن موی آقایان را دارند. رنگ موی مردانه در همه آرایشگاه های مردانه وجود دارد و هر روز مشتری های بسیاری برای رنگ کردن مو به آرایشگاه مردانه مراجعه می کنند و آرایشگر با رنگ کردن مو به آقایان ارائه خدمات می کند. رنگ موی مردانه در آرایشگاه مردانه انواع مختلفی دارد و در هر رنگی که مشتری بخواهد موجود است. البته معمولا آرایشگر برای اینکه رنگ مورد دلخواه و مد نظر مشتری را در بیاورد باید چند رنگ را با هم ترکیب کند. چرا که بیشتر اوقات یک رنگ برای درآوردن رنگ موی درخواستی مشتری امکان پذیر نیست. البته توصیه ما به شما این است که برای اینکه رنگ مو طبیعی جلوه نماید، خوب است که از رنگ کردن مو با رنگهای خیلی روشن پرهیز کنید. با وب سایت تیپ چین همراه باشید تا در ادامه نحوه رنگ کردن مو در آرایشگاه مردانه را برای شما توضیح دهیم.

در آرایشگاه مردانه آرایشگر ابتدا دستکش و پیشبند می پوشد و سپس رنگ مدنظر مشتری را در یک ظرف ترجیحا پلاستیکی ریخته و با اضافه کردن ماده ای به نام اکسیدان و با قلم مخصوص رنگ کردن مو آن را به خوبی هم می زند تا به طور یکنواختی با هم ترکیب شوند. برای جلوگیری از رنگ شدن قسمت های پوست سر و گردن آرایشگر معمولا از کرم های دست و صورت و یا وازلین استفاده می کند تا پوست شما رنگی نشود. به هنگام شروع رنگ کردن مو آرایشگر معمولا از پشت سر شروع می کند و با قلم موی مخصوص رنگ را به طور یکسان بر روی موها می زند. اما حالت دیگری نیز وجود دارد. یعنی آرایشگر برای رنگ کردن مو از قسمت هایی از سر که موهای سفید بیشتری دارد شروع می کند و به کل موهای سر می رساند. و پس از گذشت یک ربع الی نیم ساعت موها باید شسته شوند.

رنگ موی مردانه

 

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین رنگ موهای مردانه و روش رنگ کردن مو در خانه 

 

آیا استفاده از رنگ موی مردانه در منزل امکان پذیر است؟

 

در پاسخ به این پرسش باید گفت بله. اگر لوازم مورد نیاز در منزل موجود باشد حتما می شود رنگ کردن مو را در منزل انجام داد. البته ناگفته نماند که بهتر است کار را به دست کاردان سپرد. از آنجایی که استفاده از رنگ موی مردانه تاثیر چشمگیری در ظاهر آقایان دارد اگر رنگ کردن مو به درستی انجام نشود، تبعات به مراتب بدتری را به همراه خواهد داشت. استفاده از رنگ مو در منزل نکاتی دارد که ما در این قسمت آنها را توضیح می دهیم.

  • اولین نکته این است که حتما باید از قلم مخصوص رنگ مو و ظرف مناسب استفاده شود.
  • دومین و اساسی ترین نکته این است که حتما رنگ و اکسیدان را با مقدار مناسب و به خوبی ترکیب شود. چرا که اگر رنگ به خوبی ترکیب نشود، اصطلاحا رنگ مو دو تکه می شود و رنگ مو اصطلاحا یک دست نمی شود.
  • سوم اینکه رنگ باید در همه قسمت های مو به طور یکسانی پخش شود تا رنگ مو یکسان باشد.
  • نکته آخر که از اهمیت بالایی برخوردار است این است که حتما برای ترکیب رنگ ها و رنگی که مد نظر دارید با فروشنده و یا آرایشگر مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که رنگی که قرار است در منزل به موهایتان بزنید همان رنگی که می خواهید.

رنگ موی مردانه و نکات پس از رنگ کردن مو

به طور کلی می توان گفت که رنگ کردن مو چه در منزل و چه در آرایشگاه مردانه پس از چند بار استحمام و شست و شوی ، موها رنگ واقعی خود را نشان می دهد و اصطلاحا پس از چند بار استحمام رنگ موها باز می شود. نکته دیگر این است که رنگ موی مردانه برای موهای آقایان تعبیه شده است پس حتما از رنگ موی مخصوص آقایان استفاده کنید تا موها  آسیب نبینند. توجه داشته باشید، پس از اتمام رنگ کردن و به هنگام شست و شوی موها حتما از نرم کننده استفاده کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: عوارض رنگ مو مکرر 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :