header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بهترین نرم کننده های طبیعی مو کدامند؟

بهترین نرم کننده های طبیعی مو کدامند؟

تعداد بازدید : 4396 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
هیچ فردی از داشتن موهای خشک و شکننده، خرسند نیست. موهایی که خشک باشند؛ علاوه بر اینکه آسیب پذیرتر هستند، ظاهر پژمرده و نامطلوبی هم دارند. موهای خشک معمولا رنگ کدری دارند و اگر به موقع به آن ها رسیدگی نشود، از حالت طبیعی خود خارج می شوند. خوشبختانه طبیعت همه جا به داد ما انسان ها، رسیده است. در این مورد خاص هم می توانید به طبیعت روی آورید. شاید فکر کنید برطرف کردن خشکی موها دردسرساز بوده و هزینه های زیادی برایتان می تراشد، اما اینگونه نیست. شما می توانید به جای صرف هزینه برای خرید انواع نرم کننده های گران قیمت در بازار؛ تنها به سراغ نرم کننده های طبیعی مو بروید که البته خیلی از آن‌ ها را می‌ توانید با مواد دردسترسی که دارید، در منزل تهیه کنید.

 

هیچ فردی از داشتن موهای خشک و شکننده، خرسند نیست. موهایی که خشک باشند؛ علاوه بر اینکه آسیب پذیرتر هستند، ظاهر پژمرده و نامطلوبی هم دارند. موهای خشک معمولا رنگ کدری دارند و اگر به موقع به آن ها رسیدگی نشود، از حالت طبیعی خود خارج می شوند.
خوشبختانه طبیعت همه جا به داد ما انسان ها، رسیده است. در این مورد خاص هم می توانید به طبیعت روی آورید. شاید فکر کنید برطرف کردن خشکی موها دردسرساز بوده و هزینه های زیادی برایتان می تراشد، اما اینگونه نیست. شما می توانید به جای صرف هزینه برای خرید انواع نرم کننده های گران قیمت در بازار؛ تنها به سراغ نرم کننده های طبیعی مو بروید که البته خیلی از آن‌ ها را می‌ توانید با مواد دردسترسی که دارید، در منزل تهیه کنید.
در ادامه بهترین نرم کننده های طبیعی مو را معرفی خواهیم کرد.

نرم کننده طبیعی مو

چرا به نرم کننده ها نیاز داریم؟

موها به صورت روزانه در برابر عوامل محیطی مختلف مثل آلودگی هوا و... آسیب دیده و رطوبت خود را از دست می دهند. در چنین شرایطی چاره‌ ای جز پناه بردن به نرم کننده ها نداریم. البته مرسوم است که نرم کننده تنها برای ساقه مو، استفاده شود. چرا که ممکن است به دنبال خود مشکلاتی مثل ریزش مو، داشته باشند. البته نمی دانیم این ادعا تا چه اندازه صحیح است اما برای اطمینان بهتر است به این توصیه پزشکان، توجه کنیم.
اما نرم ‌کننده ‌ها چه خدمت مهمی به بشریت کرده اند؟ مهمترین چیزی که با استفاده از نرم کننده ها عایدتان می شود، احیای موهای آسیب دیده است. اگر موهایتان به صورت مکرر در معرض مواد شیمیایی مثل رنگ ها می باشد؛ استفاده از نرم کننده برای شما از هر چیزی، واجب تر است. نرم کننده باعث کاهش حالت وزی مو، کاهش اصطکاک بین رشته های مو و صاف و خوش حالت شدن مو می شود. علاوه بر این، درخشان کردن مو هم از دیگر خدمات ارزنده نرم کننده هاست.
جالب است بدانید افرادی که موهای صافی هم دارند، استفاده از نرم کننده ها را جزء روتین مراقبت از موهای خود قرار داده اند. چرا که به این حقیقت ایمان دارند که استفاده از نرم کننده می تواند رطوبت موها را حفظ کرده و آن ها را درخشان تر، جلوه دهد.

مطالب پیشنهادی: دستورالعمل ماسک خانگی برای موهای فر

معرفی بهترین نرم کننده های طبیعی مو

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم؛ نرم کننده های موجود در بازار را معمولاً به ریشه مو و پوست سر، نمی زنند. اما این موضوع در مورد استفاده از نرم کننده های طبیعی کاملا منتفی است. شما می ‌توانید همه قسمت های مو را به نرم کننده آغشته کرده و به هیچ عنوان نگران مشکلاتی مثل ریزش مو نباشید.
بهترین نرم کننده های طبیعی مو عبارتند از:

نرم کننده مو روغن زیتون و ماست


روغن زیتون و‌ ماست

ماست و روغن زیتون هر دو جزء مواد بسیار مفید برای موها هستند. ماست به حفاظت از ساقه مو کمک کرده و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. روغن زیتون نیز ساختار مو را حفظ کرده و به دشمن اصلی برای شوره و ریزش مو، معروف است. برای تهیه این نرم کننده طبیعی می توانید از یک قاشق چای خوری روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری ماست و یک عدد تخم مرغ، استفاده کنید.
روش تهیه به این صورت است که تمامی مواد را تا زمانی که یکنواخت شدند، در مخلوط‌کن مخلوط کرده و در حالتی که موها کمی نمدار هستند، از مخلوط تهیه شده استفاده می کنید. پس از آن، مقدار کمی موها را ماساژ داده و اجازه دهید موها به مدت ۱۵ دقیقه با کلاه حمام، پوشیده شوند. در نهایت موها را با آب خنک، شستشو دهید. شما می توانید از این ماسک مفید، دو هفته یک بار استفاده کنید.

نرم کننده مو طبیعی روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل از آن مواد طبیعی است که تقریباً برای هر دردی، دواست. این روغن یک نرم کننده طبیعی موست که قطعا با استفاده طولانی مدت، تاثیر فوق العاده آن را خواهید دید. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب با خاصیت نفوذ بالاست که به شما کمک می‌ کند موهایتان را به شکل عمقی، تغذیه کنید.
برای استفاده کافی ست سه قاشق غذا خوری روغن زیتون را به مدت چند ثانیه گرم کرده و از پوست سر تا نوک ساقه موهایتان را به آن، آغشته کنید. پس از آن، موها را به طور کامل ماساژ دهید. در این حالت موها تا حد زیادی چرب شده اند. نگران این موضوع نباشید، موها را با حوله گرم بپیچید و باز هم ۴۵ دقیقه، صبر کنید. زمانی که موهایتان حسابی تغذیه شدند، وقت آن است که با آب و شامپوی بدون سولفات، شسته شوند. استفاده از این نرم کننده ۲ تا ۳ بار در هفته، توصیه می شود.

نرم کننده طبیعی سرکه سیب


سرکه سیب

شاید تصور کنید این ماده خاصیت اسیدی داشته و نمی تواند نقش مرطوب کنندگی و نرم کنندگی را برای موهای شما، داشته باشد. البته این تصور کاملا اشتباه است. سرکه سیب موها را براق و مرطوب کرده و در خیلی از مواقع برای شستن موهای فر و یا به عنوان نرم کننده طبیعی مو، استفاده می شود.
برای بهره بردن از این ماده طبیعی، می توانید ۲ قاشق غذاخوری از آن را با یک فنجان آب مخلوط کرده و کنار بگذارید. پس از اینکه موها را با آب و شامپو بدون سولفات شستشو دادید؛ موها را به سرکه سیب رقیق شده، آغشته کنید و سپس پوست سر را ماساژ داده و اطمینان حاصل کنید که موهایتان کاملا یکنواخت با سرکه سیب، پوشانده شده اند.
حتی می توانید موها را آبکشی نکنید اما اگر احساس خوبی ندارید، می‌ توانید در پایان با آب خنک موها را بشویید. استفاده از سرکه سیب دو هفته یک بار، توصیه می شود.

 

جوش شیرین نرم کننده طبیعی مو

مطالب پیشنهادی: انواع بیماری های مو کدام است؟

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده همه کاره است که تقریباً برای هر کاری می توانید به سراغ آن بروید. این ماده موثر برای از بین بردن مواد شیمیایی و آلودگی ‌های روی موها و پوست سر، فوق‌العاده عمل می کند. چرا که دارای خاصیت ضد قارچ است که پوست سر را تمیز نگه می دارد. البته فراموش نکنید که نباید بیش از حد از جوش شیرین استفاده کنید، چرا که PH آن باعث تحریک پوست سر و آسیب به موها می شود. تقریبا هفته ای یک بار در ماه، کفایت می کند.
برای استفاده می توانید یک چهارم فنجان جوش‌ شیرین را با نصف فنجان نرم کننده مو مخلوط کرده و آن را روی موهایتان، بمالید. هنگامی که موها را کاملا به این مخلوط آغشته کردید؛ سرتان را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و یک حوله گرم روی کیسه، قرار دهید. یک ساعت صبر کنید و در نهایت موها را با آب خنک، شستشو دهید.

نرم کننده های طبیعی مو خانوم ها


نرم کننده هایی که در این مقاله معرفی شد، تنها تعداد اندکی از موارد زیاد نرم کننده های طبیعی می باشد. اگر به طور صحیح از موها مراقبت کنید، همیشه از درخشندگی و نرمی موهایتان، لذت می برید. از آنجاییکه موهای کوتاه کمتر در معرض مشکلات و آسیب های محیطی قرار می گیرند، بهتر است افراد مخصوصا آقایان به صورت دوره‌ ای به منظور کوتاهی مو، به آرایشگاه مراجعه کنند.
تیپ چین یک آرایشگاه تخصصی است که در این زمینه فعالیت داشته و انواع خدمات مربوط به اصلاح و پیرایش آقایان را با بهترین کیفیت، ارائه می کند. شما می ‌توانید برای دریافت رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین؛ از طریق اپلیکیشن یا وب سایت چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :