header

خانه / لیست مطالب آموزشی / تدارکات مهم مراسم ازدواج کدامند؟

تدارکات مهم مراسم ازدواج کدامند؟

تعداد بازدید : 405 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
زمانی که بخواهید در مورد برگزاری مراسم ازدواج تصمیم گیری کنید، با چالش‌ های زیادی مواجه می شوید. تشریفات زیادی در جشن ‌های ازدواج وجود دارد که البته اجرا کردن هر کدام از آن ها می ‌تواند سلیقه ‌ای باشد. در اصل برای هر فردی بخشی از رسومات مربوط به ازدواج اهمیت بیشتری دارد. مثلاً ممکن است فردی بهترین لباس را در روز ازدواج درخواست کند و یا دیگری راحتی میهمانان برایش اولویت داشته باشد. در هر صورت روز ازدواج روز خاص و بی‌نظیری است و باید مراسم آن دقیقاً باب میل عروس و داماد، صورت گیرد. معمولاً خانم‌ ها سعی می‌ کنند برای مراسم ازدواج بهترین چهره و لباس را داشته باشند. البته در سال‌ های اخیر آقایان هم به اهمیت گریم چهره در روز مراسم پی برده اند و این موضوع را می ‌دانند که یک چهره بی‌نقص و زیبا می ‌تواند عکس ‌ها و تصاویر زیباتری را برایشان به یادگار بگذارد. در این مقاله قصد داریم مواردی که در روز مراسم ازدواج اهمیت دارد، ذکر کنیم.

زمانی که بخواهید در مورد برگزاری مراسم ازدواج تصمیم گیری کنید، با چالش‌ های زیادی مواجه می شوید. تشریفات زیادی در جشن ‌های ازدواج وجود دارد که البته اجرا کردن هر کدام از آن ها می ‌تواند سلیقه ‌ای باشد. در اصل برای هر فردی بخشی از رسومات مربوط به ازدواج اهمیت بیشتری دارد. مثلاً ممکن است فردی بهترین لباس را در روز ازدواج درخواست کند و یا دیگری راحتی میهمانان برایش اولویت داشته باشد. در هر صورت روز ازدواج روز خاص و بی‌نظیری است و باید مراسم آن دقیقاً باب میل عروس و داماد، صورت گیرد. 


معمولاً خانم‌ ها سعی می‌ کنند برای مراسم ازدواج بهترین چهره و لباس را داشته باشند. البته در سال‌ های اخیر آقایان هم به اهمیت گریم چهره در روز مراسم پی برده اند و این موضوع را می ‌دانند که یک چهره بی‌نقص و زیبا می ‌تواند عکس ‌ها و تصاویر زیباتری را برایشان به یادگار بگذارد. در این مقاله قصد داریم مواردی که در روز مراسم ازدواج اهمیت دارد، ذکر کنیم.

 

تدارکات مهم در مراسم ازدواج

تدارکات عروسی


دسته گل عروس

دست گل از آن اکسسوری ‌هایی است که حتماً در مراسم ازدواج همراه با عروس خانم، خواهد بود. جالب است بدانید دسته گل هم دقیقاً همانند لباس ممکن است پس از مدتی قدیمی شود. بنابراین سعی کنید ترندهای روز را برای این مورد حتماً بررسی کنید. به عنوان مثال، زمانی عروس خانم‌ ها ترجیح می ‌دادند از دسته گل‌ های یکرنگ مثل تماماً رز سفید یا رز قرمز، استفاده کنند و این دسته گل ‌ها به شدت در دنیای مد، ترند شده بودند اما به مرور زمان دسته گل ‌های رنگی جای آن ها را گرفت. البته در انتخاب دسته گل الزامی وجود ندارد و خانم ‌ها می‌ توانند مطابق با سلیقه شخصی، گل محبوب خود را برای این روز مهم، انتخاب کنند.

ماشین عروس

ماشین عروس

اگر طرفدار سبک ‌های نوستالژیک باشید، می ‌توانید از اتومبیل ‌های بسیار قدیمی برای این کار استفاده کنید که حس خیلی خوبی را در شما ایجاد می ‌کنند. در هر صورت انتخاب ماشین عروس نیز کاملاً مطابق با سلیقه و نظر عروس و داماد، صورت می ‌گیرد. برخی افراد ترجیح می دهند از مدرن‌ترین اتومبیل ها برای این کار، استفاده کنند. در هر صورت بهتر است به سراغ اتومبیلی بروید که حس رضایت و خوشحالی را در شما، تقویت کند. چرا که شما قرار است در این روز رویایی، خوشحال‌ترین باشید.

لباس عروس


لباس عروس

لباس عروس مرتباً به روز شده و به سرعت لباس‌ های قدیمی از دور خارج می‌ شوند. ممکن است بخواهید در روز ازدواج‌تان یک لباس خاص و منحصر به فرد داشته باشید. خیلی از مزون‌ ها آماده هستند تا لباس خاص مورد علاقه شما را طراحی و دوخت کنند. البته که لباس عروس‌ های آماده موجود در بازار نیز تنوع زیادی داشته و با احتمال زیادی می ‌توانند سلیقه اکثر افراد را پوشش دهند.

رزرو سالن عروسی


رزرو سالن

اینکه دوستان و میهمانان دعوت شده از سمت شما احساس راحتی داشته باشند هم اهمیت دارد. شما می ‌توانید برای این کار به سراغ رزرو باغ تالارها و... بروید. البته که هزینه رزرو این مکان ‌ها بر اساس متراژی که دارند و یا امکاناتی که در اختیار میهمانان قرار می‌ دهند، کاملاً متفاوت بوده و شما می ‌توانید بر اساس بودجه ای که دارید، مکان مناسبی را پیدا کنید. 

اگر فرصت انجام این کار را ندارید؛ می ‌توانید تمامی تشریفات مراسم ازدواج را به شرکت‌ هایی که در این زمینه فعالیت دارند بسپارید و هر آنچه که مد نظر دارید، از آن ها بخواهید. در این صورت حسابی در وقت‌تان صرفه‌جویی می ‌شود.

آرایش چهره عروس و داماد


آرایش چهره عروس و داماد

اگر قرار است در روز ازدواج‌تان همانند الماسی در دل تاریکی شب بدرخشید، باید فکری به حال چهره‌تان بکنید. این موضوع در مورد خانم ‌ها کاملاً حل شده است. چرا که اکثر خانم ‌ها از قبل سالن مورد نظر خود را رزرو کرده و در روز مراسم با چهره ای نسبتا جدید و البته زیبا در بین میهمانان، ظاهر می‌ شوند.
اما در مورد آقایان اوضاع کمی متفاوت است. آقایان نیازی به آرایش چهره ندارند. تنها انجام گریم چهره داماد است که می‌ تواند نقایص را به خوبی پوشش داده و داماد را برای مراحل بعدی مثل عکاسی و فیلمبرداری، آماده کند. خوشبختانه سالن‌ های زیبایی مخصوص پیرایش آقایان نیز وجود دارد که این خدمات را با بهترین کیفیت برای دامادها، انجام می ‌دهند. 

مطالب پیشنهادی: بهترین آرایشگاه های مردانه در تهران

آرایشگاه تیپ چین با داشتن کادر متخصص و حرفه ‌ای؛ علاوه بر گریم چهره داماد، سایر خدمات مثل کوتاهی و اصلاح موی آقایان، اصلاح صورت و... را نیز انجام می ‌دهد. پاکسازی چهره آقایان پیش زمینه‌ ای برای انجام گریم است. بنابراین آقایانی که قصد دارند در روز مراسم ازدواج چهره بی‌نقصی داشته باشند، می ‌بایست از چند روز قبل به سالن مورد نظر مراجعه کرده و درخواست پاکسازی صورت را داشته باشند.

رزرو آتلیه عکاسی


رزرو آتلیه عکاسی

شاید این مهم ‌ترین بخش از یک مراسم ازدواج باشد. چرا که جشن ازدواج پایان می ‌پذیرد و آنچه که سال ‌ها می ‌تواند برای شما یادآور خاطرات باشد، تصاویر و عکس‌ های فوق‌العاده‌ای است که در آلبوم خاطرات روز ازدواجتان، به یادگار مانده است. بنابراین برای انتخاب آتلیه عکاسی باید حسابی بررسی و تحقیق کرده باشید. یک عکاس حرفه‌ ای به خوبی می ‌داند که از چه جهت و با چه زوایایی بهترین عکس ها را بگیرد.


شاید از نظر آقایان مهمترین بخش مراسم ازدواج، همان گریم چهره باشد. هر کسی تمایل دارد در روز به این مهمی به بهترین شکل ممکن در بین میهمانان، حضور پیدا کند. گریم چهره یک کار تخصصی بوده و نیاز است مراحلی برای انجام آن، طی شود. به عنوان مثال، آقایان باید چند روز قبل کار پاکسازی صورت را انجام دهند. به این منظور آرایشگران پیشنهاد می‌ کنند حتماً از ماسک‌ های لایه بردار برای رسیدن به بهترین نتیجه، استفاده شود. لایه برداری پوست باعث می ‌شود سلول‌ های مرده از پوست جدا شده و پوست حالت شفاف تر و روشن‌تری بگیرد.


زمانی که پاکسازی پوست به درستی انجام شد، در روز مراسم کار گریم چهره انجام می ‌شود. به این منظور سایه روشن‌ هایی روی پوست ایجاد شده و نواحی از صورت که نقص‌کننده فاکتورهای زیبایی هستند، کمرنگ‌تر نشان داده می شوند‌. به عنوان مثال، کوچک‌تر نشان دادن بینی، برجسته‌سازی گونه، زاویه‌سازی فک و... از جمله اقداماتی است که تنها یک آرایشگر حرفه ‌ای قادر است به خوبی آن ها را انجام دهد.

مطالب پیشنهادی: نکات کلیدی در گریم داماد


اگر به روز مراسم خود نزدیک هستید و قصد دارید در این روز بهترین گریم چهره را داشته باشید، پیشنهاد می‌ کنیم به سالن تخصصی تیپ چین مراجعه کنید. آرایشگاه تیپ چین به صورت تخصصی در زمینه اصلاح و پیرایش موی آقایان فعالیت داشته و خدمات دیگر مثل گریم چهره آقایان را با بهترین کیفیت و بهترین مواد اولیه، به مشتریان خود ارائه می ‌کند.


وجود کادر متخصص و حرفه ‌ای در این آرایشگاه، نشان از کیفیت مطلوب خدمات قابل ارائه به مشتریان دارد. دیگر خدمات مثل پاکسازی پوست، ماساژ صورت، خدمات حیوانات خانگی، اصلاح مو طبق جدیدترین و به روزترین مدل ‌ها، اصلاح صورت و... در این سالن آرایشی، قابل انجام است.


شما می‌ توانید به منظور دریافت خدمات از آرایشگاه تیپ چین؛ از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، نوبت خود را رزرو کنید. خوشبختانه امکان ارائه خدمات در محل انتخابی شما مشتریان نیز وجود دارد. بنابراین بدون صرف زمان برای رفتن به آرایشگاه می ‌توانید در منزل، محل کار و یا هر مکان دیگری، از خدمات آرایشگاه تیپ چین بهره بگیرید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :