header

خانه / لیست مطالب آموزشی / سایه زنی موی مردانه و نحوه اجرای آن

سایه زنی موی مردانه و نحوه اجرای آن

تعداد بازدید : 1162 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
امروزه جوانان علاقه زیادی به اجرای انواع مدل مو دارند. به طوری که آرایشگران سعی می‌ کنند همواره اجرای به روزترین و جدیدترین مدل های مو را آموزش ببینند. یکی از مدل های پرطرفدار که در اکثر سالن های زیبایی به منظور اصلاح موی آقایان انجام می شود، سایه زنی یا فید مو است. در این مدل همیشه موهای قسمت پایین سر بسیار کوتاه و به تدریج هرچقدر به قسمت های بالای سر نزدیک شویم، بلندتر می شوند. ممکن است سایه زنی و یا فید مو همان مدل موی مورد علاقه شما هم باشد. پس این مقاله را دنبال کنید تا با سایه زنی موی مردانه و نحوه اجرای آن، آشنا شوید.
امروزه جوانان علاقه زیادی به اجرای انواع مدل مو دارند. به طوری که آرایشگران سعی می‌ کنند همواره اجرای به روزترین و جدیدترین مدل های مو را آموزش ببینند. یکی از مدل های پرطرفدار که در اکثر سالن های زیبایی به منظور اصلاح موی آقایان انجام می شود، سایه زنی یا فید مو است. در این مدل همیشه موهای قسمت پایین سر بسیار کوتاه و به تدریج هرچقدر به قسمت های بالای سر نزدیک شویم، بلندتر می شوند. ممکن است سایه زنی و یا فید مو همان مدل موی مورد علاقه شما هم باشد. پس این مقاله را دنبال کنید تا با سایه زنی موی مردانه و نحوه اجرای آن، آشنا شوید.
 
آموزش سایه زنی موی مردانه | تیپ چین

 

آموزش سایه زنی موی مردانه

 

برای انجام فید مو باید یک مدل یا طرح ذهنی داشته و بتوانید تمامی مراحل اجرای آن را قدم به قدم برای رسیدن به نتیجه مطلوب، انجام دهید.
به طور کلی آموزش سایه زنی مو شامل انجام مراحل زیر می شود:
 

مرحله اول: شانه زدن به موها

قبل از اینکه به سراغ فید مو یا همان سایه زنی موها بروید؛ باید کار شانه زدن موها را انجام دهید. برای این کار دقت و حوصله کافی به خرج دهید و مطمئن شوید که در نهایت با انجام این کار، موهایی یکدست و زیبا خواهید داشت.

مطالب مرتبط: بهترین آرایشگاه مردانه در کرج

مرحله دوم: یکسان سازی سطح مو

در دومین مرحله باید به سراغ اصلاح مو و یکسان ‌سازی موها بروید. به این منظور می توانید دور موها را با یک شماره خاص (مثلا 4)، اصلاح کنید. با استفاده از این روش احتمال خطا تا حد زیادی کاهش می یابد. زمانی که کار یکسان سازی موها را با دقت انجام دهید، در واقع یک سایه موی مردانه یکدست تری خواهید داشت.
 

مرحله سوم: تعیین محل محو کردن سایه

این مرحله تاثیر زیادی روی زیبایی نهایی کار دارد. هر چقدر محو کردن سایه با دقت بالاتری انجام شود؛ در نهایت مدل تمیزتری خواهید داشت. در حقیقت زیبایی و جذابیت فید موی مردانه به همان محو بودن خط محل اتصال دو بخش کوتاه و کوتاه تر دور مو می ‌باشد. نکته‌ ای که وجود دارد این است که خط مذکور باید در بخش پشت سر دارای یک انحنا باشد. البته برخی از مدل موهای سایه مردانه می توانند بیشتر از یک خط محو داشته باشند. محل شروع خط می تواند از دو سانتی متر بالاتر از گوش شروع شود. البته این موضوع کاملا به سلیقه فرد، بستگی دارد.
 
فید مو | تیپ چین

مرحله چهارم: کوتاه کردن موها

در این مرحله باید موهای قسمت روی سر را کوتاه کنید. حالت های مختلفی را می توانید برای این کار به سلیقه مشتری، انتخاب کنید. البته می ‌توانید قسمت روی موها را اصلاً دست نزنید اما اگر یک سایه زنی مناسب و زیبا می خواهید، باید کوتاهی روی موها را هم با دقت انجام دهید.
 

مرحله پنجم:  سایه زنی با استفاده از ماشین اصلاح به صورت عمودی

در این مرحله باید ماشین اصلاح را به درستی و در جهت صحیح، حرکت دهید. این نکته را فراموش نکنید که دقیقا همانند اصلاح صورت، در زمان اجرای سایه زنی موی مردانه هم می بایست ماشین را در جهت خلاف رویش موها، حرکت دهید. در این مرحله کافیست حرکت ماشین به صورت عمودی و از پایین به بالا باشد.
 

مرحله ششم: سایه زنی با استفاده از ماشین اصلاح به صورت افقی

اندازه شانه هایی که برای این کار نیاز دارید، تقریباً برابر بخش بلند محل سایه می باشد. بنابراین پس از انتخاب شانه مناسب آن را روی ماشین اصلاح قرار داده و با استفاده از حرکت های افقی، ماشین را روی خط محو جابجا کنید. این کار باعث می ‌شود یک ظاهر نرمال و کاملاً جذاب در اجرای سایه زنی موی مردانه، داشته باشید.
برای اینکه سایه زنی ماهرانه ‌ای داشته باشید؛ باید نحوه کار با ماشین اصلاح را به خوبی بدانید. در واقع رمز موفقیت در اجرای سایه زنی موی مردانه در همین اصل نهفته است. البته شما می توانید با تمرین و ممارست و همچنین کسب تجربه کافی به مرور زمان به این امر، مسلط شوید.
در نهایت می توانید ماشین اصلاح را در بازه های مکانی کوچک به محل سایه حرکت داده و بخش بین قسمت کوتاه و بلند مو را با استفاده از شانه و قیچی، مرتب کنید.
 

مرحله هفتم: سشوار کشی و فیکس کردن موها

در نهایت برای اینکه سایه زنی و فید موی مردانه به خوبی بتواند خود را نشان دهد؛ باید موها را به خوبی سشوار بکشید. برای این کار از یک برس مخصوص، استفاده کنید. سشوار کشیدن مخصوصا برای موهای قسمت روی سر، توصیه می شود.
در نهایت برای اینکه مدل موی اجرا شده مدت زمان طولانی تری بدون تغییر بماند، می توانید از اسپری های تثبیت کننده مو هم استفاده کنید. معمولا سالن های زیبایی و اصلاح موی آقایان که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند؛ تمامی این مراحل را با جزئیات، برای مشتریان خود انجام می ‌دهند. بنابراین اگر به سالن زیبایی معتبر رجوع کنید؛ دیگر هیچ نگرانی از بابت مدل موی انتخابی خود، نخواهید داشت.
 
انواع فید مو بر اساس نوع کوتاهی موها | تیپ چین

انواع فید مو بر اساس نوع کوتاهی موها

 
فید کردن موها را می توان با روش های مختلفی انجام داد. اینکه کدام روش را انتخاب کنید، بسته به نوع کوتاهی موها دارد.
به طور کلی انواع فید مو بر اساس نوع کوتاهی موها عبارتند از:
 

فید با خط راهنما

پیاده سازی این مدل فید کار پیچیده و سختی است و برای انجام زمان بیشتری می طلبد.  برای انجام فید با خط راهنما باید بسیار آرام روی سطح سر، کار شود. با استفاده از این مدل، آرایشگران می توانند به حالت منظم خط فید مورد نظر مشتری را طراحی کنند.

مطالب مرتبط: آرایشگاه خوب برای کوتاهی مو

فید بدون خط راهنما

این مدل به نوعی یک کوتاهی نامنظم می باشد. نحوه اجرای فید بدون خط راهنما قطعاً آسان تر و سریع تر از نوع قبل است و به دقت کمتری هم نیاز دارد.
 

فید بدون شانه الحاقی

این مدل فید مو بسیار تخصصی و حرفه ‌ای است و نیاز به آموزش و تمرین زیاد دارد. اگر قصد دارید این مدل مو را پیاده سازی کنید؛ باید حتما به آرایشگاه های تخصصی مردانه، مراجعه کنید. از این مدل مو بیشتر برای موهای فر، وز و بلند، استفاده می شود.
 
نکات مهم در اجرای سایه زنی موی مردانه | تیپ چین

نکات مهم در اجرای سایه زنی موی مردانه

 

  • سعی کنید برای رفع نقایص مربوط به سایه زدن دور مو؛ بخش ها را مرتب بازبینی و در صورت نیاز، اصلاح کنید.
  • به منظور تمیزی هر چه بیشتر کار توصیه می شود خط پشت گردن و طرفین را با ماشین اصلاح، آنکارد کنید.
  • با استفاده از تیغ و دسته تیغ می توانید به راحتی خط پشت گردن را تمیز کنید.
  • برای اینکه اصلاح و یا سایه زنی دقیق تر و تمیزتری داشته باشید؛ باید هر چند روز یک بار ماشین اصلاح را باز کرده و بخش بین دو تیغه را تمیز کنید.
  • با خشک کردن رطوبت موجود روی تیغه های ماشین اصلاح و قیچی، می توانید از کند شدن آن ها جلوگیری کنید.
  • سعی کنید حتما تیغه‌ های ماشین اصلاح را در فواصل زمانی منظم، روغن کاری کنید.
 
در این مقاله تا حدی با نحوه سایه زنی و فید موی مردانه، آشنا شدید. برای اینکه بتوانید این کار را بدون نقص انجام دهید؛ باید آموزش‌ های لازم را در این زمینه، دریافت کنید. شما می توانید برای راحتی بیشتر به آرایشگاه های تخصصی اصلاح موی آقایان هم مراجعه کنید. علاوه بر این، می توانید از آرایشگرتان بخواهید به محل مورد نظر شما برای انجام این کار، رجوع کنند. به منظور رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین؛ می توانید از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین، اقدام کنید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی :