header

خانه / لیست مطالب آموزشی / مدل ریش مردانه مناسب فرم های مختلف صورت

مدل ریش مردانه مناسب فرم های مختلف صورت

تعداد بازدید : 5082 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
شاید تصور کنید دوران گذاشتن انواع مدل ریش مردانه به سر آمده است، اما این نکته را بدانید که ریش بلند همواره بخشی از استایل مردانه باقی خواهد ماند. البته که اگر هر فردی بدون در نظر گرفتن نوع چهره خود مدل ریش متفاوتی را انتخاب کند؛ نمی ‌تواند به آن نتیجه مطلوب که همان جذابیت بیشتر چهره است، برسد. بنابراین باید قبل از انتخاب مدل ریش حتما فرم یا شکل صورت را در نظر بگیرید. یک آرایشگر حرفه ای به خوبی می تواند شما را در این حیطه، راهنمایی کند. در این مقاله قصد داریم مناسب ترین مدل ریش مردانه برای فرم های مختلف صورت را ذکر کنیم. البته که قبل از آن باید شما را با فرم های مختلف صورت، آشنا سازیم.

شاید تصور کنید دوران گذاشتن انواع مدل ریش مردانه به سر آمده است، اما این نکته را بدانید که ریش بلند همواره بخشی از استایل مردانه باقی خواهد ماند. البته که اگر هر فردی بدون در نظر گرفتن نوع چهره خود مدل ریش متفاوتی را انتخاب کند؛ نمی ‌تواند به آن نتیجه مطلوب که همان جذابیت بیشتر چهره است، برسد. بنابراین باید قبل از انتخاب مدل ریش حتما فرم یا شکل صورت را در نظر بگیرید.
یک آرایشگر حرفه ای به خوبی می تواند شما را در این حیطه، راهنمایی کند. در این مقاله قصد داریم مناسب ترین مدل ریش مردانه برای فرم های مختلف صورت را ذکر کنیم. البته که قبل از آن باید شما را با فرم های مختلف صورت، آشنا سازیم. همچنین میتوانید برای کلیه خدمات پیرایش مردانه و پیرایش مو، ابرو و اصلاح صورت و... از بخش مربوطه اطلاعات لازم را بدست آورید.

آشنایی با فرم های مختلف صورت | تیپ چین

آشنایی با فرم های مختلف صورت


همانطور که در قسمت مقدمه ذکر کردیم؛ قبل از انتخاب مدل ریش مناسب باید فرم و شکل صورت خود را بدانید. معیارهایی که در ادامه ذکر می کنیم به شما کمک می کند تشخیص درستی در مورد فرم چهره خود داشته باشید. اما روش تشخیص به چه صورت است؟!
ابتدا باید اندازه های دقیقی از چهره خود داشته باشید. به این صورت که فاصله بین بالاترین نقطه قوس دو ابرو را اندازه بگیرید. علاوه بر این، برجسته ترین نقطه دو گونه را پیدا کرده و فاصله بین آن ها را اندازه گیری کنید.
خط فک نیز روی انتخاب فرم صورت تاثیر زیادی دارد. به این منظور باید فاصله بین نوک چانه تا محلی که استخوان فک در زیر گوش به سمت بالا زاویه دار می شود را اندازه بگیرید. اگر این اندازه را دو برابر کنید، اندازه کل خط فک را به دست می آورید. 

در نهایت آنچه که نیاز دارید طول صورت است. با اندازه گیری فاصله بین مرکز خط رویش مو تا نوک چانه می توانید اندازه طول صورت را به دست آورید.
حال با توجه به اندازه هایی که از صورت خود به دست آورده اید، می توانید به راحتی فرم چهره خود را تعیین کنید. هفت فرم اصلی برای صورت وجود دارد که باید با اندازه های بدست آمده مقایسه کنید تا در نهایت بتوانید شکل صحیح صورت را متوجه شوید.
این هفت فرم صورت عبارتند از:


فرم صورت بیضی


زمانی که طول صورت  از فاصله بین گونه ها و اندازه پیشانی از طول خط فک بیشتر باشد، گفته می ‌شود صورت حالت بیضی شکل دارد. در این حالت زاویه گوشه های فک بیشتر از اینکه تیز باشند، به صورت گرد دیده می شوند.


فرم صورت گرد


در این فرم صورت فاصله بین گونه ها با طول صورت تقریباً یکسان است. همچنین زاویه فک نرم بوده و محل آن چندان مشخص نمی باشد.


فرم صورت مثلث


معمولا کسانی که اندازه خط فک آن ها از فاصله بین گونه ها و فاصله بین گونه ها از اندازه پیشانی بیشتر باشد، دارای فرم صورت مثلثی شکل هستند.


فرم صورت مستطیل


در افراد با فرم صورت مستطیل شکل معمولا طول صورت از تمامی بخش ها بیشتر است. همچنین اندازه خط فک و پیشانی و فاصله بین گونه ها به همدیگر بسیار نزدیک می باشد.


فرم صورت قلبی


در این فرم صورت اندازه پیشانی از فاصله بین گونه ها و اندازه خط فک بیشتر بوده و چانه حالت نوک تیزی دارد.

مدل ریش برای فرم های مختلف صورت | تیپ چین


فرم صورت مربع


تمام اندازه های به دست آمده در این فرم صورت به همدیگر نزدیک هستند و زاویه فک نیز کاملاً تیز به نظر می رسد.


فرم صورت لوزی


در افرادی که فرم صورت لوزی شکل دارند، معمولا طول صورت بیشتر از قسمت های دیگر است. علاوه بر این، چانه حالت نوک تیزی دارد.


مدل ریش مردانه مناسب فرم های مختلف صورت


حال که با انواع مختلف فرم صورت آشنا شدید؛ بهتر می توانید مدل ریش مردانه مناسب برای هر کدام را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن اجزای مختلف صورت می توانید به دسته بندی زیر برای انتخاب مدل ریش مناسب برسید:

مدل ریش مردانه برای فرم های مختلف صورت | تیپ چین


مدل ریش برای صورت بیضی شکل


به شما حق می‌ دهیم اگر با داشتن صورت بیضی شکل، کمی مغرور باشید. چرا که با داشتن این فرم صورت می توانید انواع مدل ریش مردانه را برای خودتان، انتخاب کنید و از داشتن یک استایل جذاب مردانه، لذت ببرید. اگرچه انواع مدل ریش را می توانید انتخاب کنید اما توصیه ما انتخاب یک مدل کلاسیک و همیشگی است. معمولا مدل هایی که روی قسمت فک حالت مربعی و زاویه دار دارند، می توانند برای چنین افرادی کاملاً مناسب باشند.


مدل ریش برای صورت مثلثی شکل


توصیه می کنیم برای داشتن یک مدل ریش جذاب حتماً خط ریش را بلندتر کرده و پایین‌تر بیاورید. همچنین سعی کنید انتهای خط ریش را به صورت تخت و مربعی شکل اصلاح کنید. بهترین مدل ریش برای صورت های مثلثی شکل، مدل هایی است که سیبیل بلند و ته ریش کوتاه دارند. این مدل باعث جذابیت زیاد افراد با چهره های مثلثی شکل می شود.


مدل ریش برای صورت مستطیل شکل


افراد با صورت های مستطیل شکل حتی بدون ریش هم به اندازه کافی جذاب هستند اما اگر دوست دارید حتما یک مدل ریش مناسب داشته باشید، می ‌توانید مدل هایی را انتخاب کنید که امتداد آن ها روی قسمت گونه می ‌رسد. در این صورت توجه افراد از طول چهره تان برداشته شده و صورتتان دیگر بیش از حد کشیده به نظر نخواهد رسید.


مدل ریش برای صورت گرد


ریش پروفسوری می ‌تواند برای افراد با صورت های گرد، مناسب باشد. مخصوصا اگر روی گونه ها ته ریش کمی هم وجود داشته باشد. در این صورت چانه شما بلندتر و مشخص تر به نظر می رسد.

مدل ریش مناسب فرم صورت | تیپ چین

مدل ریش برای صورت های قلبی شکل

 

این فرم صورت جزء فرم های صورت کوچک تر است. انتخاب مدل ریش های بلند و توپر ممکن است این صورت ها را باز هم کوچک تر جلوه دهد. داشتن ته ریش بدون پوشاندن استخوان‌بندی طبیعی صورت برای این افراد، توصیه می‌ شود. چرا که جذابیت مردانه را کاملاً تقویت می ‌کند. اگر چهره قلبی شکل دارید؛ سعی کنید مدل هایی را انتخاب کنید که به واسطه آن ها ناحیه چانه بلندتر دیده شود. در این صورت فک شما حجم و عمق بیشتری پیدا می کند.

مطالب مرتبط: بهترین آرایشگاه های مردانه در تهران


مدل ریش برای صورت مربعی شکل


افراد با صورت های مربعی شکل فک پهنی دارند. بنابراین باید به سراغ مدل هایی با خطوط تیز و زاویه های قائمه بروند. این افراد باید تلاش کنند مدل هایی به کار ببرند که به ناحیه چانه فرمی گرد یا مثلثی شکل بدهد. مدل ریش پروفسوری برای این افراد، مناسب است.


مدل ریش برای صورت لوزی شکل


صورت های لوزی شکل در ناحیه استخوان گونه ها پهنای زیادی دارند. بنابراین باید فرمی را انتخاب کنند که موی روی چانه را حفظ کند. در این صورت برجستگی گونه ها تا حدی جبران می شود. توجه کنید مدل انتخابی شما به نحوی باشد که در نهایت چانه مربعی شکل و برجسته داشته باشید.
با راهنمایی های ارائه شده در این مقاله تا حدی می توانید خودتان به تنهایی مدل مناسب برای چهره تان را انتخاب کنید، اما یک آرایشگر حرفه ای با شناختی که روی اجزای مختلف صورت داشته و همچنین با تجربه چند ساله ای که در امر آرایش و اصلاح موهای سر و صورت داشته است؛ به راحتی می ‌تواند مدل مناسب برای فرم خاص صورت شما را پیشنهاد دهد.


به این منظور می‌ توانید به آرایشگاه تیپ چین، مراجعه کنید. این آرایشگاه یک کادر متخصص و حرفه‌ ای داشته که می تواند در انتخاب بهترین مدل ریش به شما، کمک کند. شما مشتریان عزیز می توانید برای رزرو نوبت به صورت اینترنتی از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :