header

خانه / لیست مطالب آموزشی / مراقبت از مو در سرما

مراقبت از مو در سرما

تعداد بازدید : 293 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
با شروع فصل سرما شیوه زندگی افراد هم کمی متفاوت می شود. چه بخواهید و چه نخواهید؛ تغییرات آب و هوایی می ‌تواند روی لطافت پوست، تاثیرگذار باشد. این موضوع در مورد مو هم صادق است. به این صورت که در فصل های سرد سال وضعیت موها با زمانی که هوا گرم است، کاملاً فرق می کند. احتمالاً با شروع فصل پاییز شاهد ریزش بیشتر موهای خود هستید. در واقع در فصل سرما رشد موها نیز کمتر می شود. در این مقاله قصد داریم مهمترین نکات مربوط به مراقبت از مو در سرما را ذکر کنیم.

با شروع فصل سرما شیوه زندگی افراد هم کمی متفاوت می شود. چه بخواهید و چه نخواهید؛ تغییرات آب و هوایی می ‌تواند روی لطافت پوست، تاثیرگذار باشد. این موضوع در مورد مو هم صادق است. به این صورت که در فصل های سرد سال وضعیت موها با زمانی که هوا گرم است، کاملاً فرق می کند. احتمالاً با شروع فصل پاییز شاهد ریزش بیشتر موهای خود هستید. در واقع در فصل سرما رشد موها نیز کمتر می شود. در این مقاله قصد داریم مهمترین نکات مربوط به مراقبت از مو در سرما را ذکر کنیم.

 

سرما با موهای شما چه می کند؟

 

اگر موهای رنگ شده ای دارید؛ می بایست بیشتر از سایر افراد در فصل پاییز و زمستان از موها، مراقبت کنید. مشکل عمده ای که برای موهای رنگ شده ایجاد می ‌شود، کمرنگ شدن موهاست. مسلما زمانی که موهای خود را رنگ می کنید؛ اصلاً تمایلی ندارید که رنگ موهایتان به مرور زمان، تغییر کند. سرما یکی از مهمترین دلایل برای تغییر رنگ موهای شماست. اگر احساس کردید که به تازگی موهایتان مات و کدر شده است، بهتر است روش‌های مراقبتی خود را تغییر دهید.

راهکاری که برای این مشکل پیشنهاد می شود؛ پوشاندن مو و یا ‌تلاش برای ثبات رنگ است. شما می‌ توانید برای تثبیت رنگ موهای خود از شامپوهای مرطوب کننده که مخصوص این فصول هستند، استفاده کنید تا بتوانید رطوبت پوست و مو را حفظ کنید.

اما راهکار ساده تر برای رفع این مشکل، پوشاندن موهاست. اگر در فصل زمستان به استخر می روید، بهتر است از کلاه های مخصوص شنا استفاده کنید. کلر تاثیر بسیار مخربی برای موها دارد. با همین راهکارهای ساده می توانید رنگ موهای خود را ثابت نگه دارید.

یکی دیگر از مشکلاتی که اکثر افراد در فصل های سرد سال با آن مواجه هستند، پوسته ریزی می باشد. زمانی که پوست سر و همچنین موها در معرض آب و هوای سرد قرار بگیرند؛ پوست سر دچار خشکی شده و در نتیجه شاهد پوسته پوسته شدن آن هستیم.

خیلی افراد شوره سر را با پوسته ریزی اشتباه می گیرند. البته که این دو مشکل کاملا از همدیگر متفاوت هستند اما در نهایت شوره سر نیز می تواند ناشی از قرار گرفتن موها در معرض سرما باشد. برای برطرف کردن این دسته از مشکلات می توانید از شامپوهای ضد شوره و یا روغن های گیاهی مثل بادام و نارگیل، استفاده کنید. نرم کننده های مخصوصی هم برای کاهش التهاب و اگزمای پوست سر در بازار وجود دارند که می‌ توانند تا حدود زیادی کمک کننده باشد.

 

سرما با موهای شما چه می کند؟ | تیپ چین

 

توصیه های مهم برای مراقبت از مو در سرما

 

برای اینکه بتوانید از موهای محبوبتان در فصل سرما مراقبت کنید، بد نیست به توصیه های زیر عمل کنید. این نکات به شما کمک می کند بدون صرف هزینه زیاد بتوانید موهای خود را همچون فصل بهار و تابستان، شاداب و زیبا نگهدارید:

 

موها را بیش از اندازه شستشو ندهید

 

همانطور که در قسمت ‌های قبلی توضیح دادیم؛ هوای سرد می تواند موهای شما را بیش از اندازه خشک کند. بنابراین نیازی به شستن روزانه موها احساس نمی شود. شستشوی مرتب و مداوم موها می تواند رطوبت مو را از بین ببرد و موهای شما را بیشتر خشک کند. موهای خشک شکننده بوده و دچار ریزش می شوند. بهترین زمان برای شستشوی موها ۲ الی ۳ بار در هفته می باشد.

 

موها را بیش از اندازه شستشو ندهید | تیپ چین

 

از روغن های طبیعی استفاده کنید

 

استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک نه تنها در فصل سرما؛ بلکه در سایر فصول هم می تواند موهای شما را تغذیه کرده و آن ها را نرم تر کند. تصور نکنید مراقبت از مو تنها مختص فصل زمستان است، در فصل تابستان و با وجود آفتاب شدید نیز موها ضعیف می شوند. بنابراین در هر فصلی باید توصیه ها و موارد مراقبتی همان فصل را اجرا کنید.

بهترین روغن ها برای تغذیه مو، روغن نارگیل می باشد. روغن نارگیل باعث نرم شدن موها شده و رطوبت کافی را به پوست سر، می رساند. برای اینکه تاثیر بیشتری از این روغن ببینید؛ می توانید چند قطره روغن کرچک نیز به آن، اضافه کنید.

 

مطالب مرتبط: روش های نگهداری موهای بلند آقایان

 

دوش آب گرم نگیرید

 

البته منظورمان از آب گرم آبی است که درجه دمای آن بیش از اندازه بالا باشد. در واقع آب داغ می تواند به موها آسیب برساند. سعی کنید به هنگام دوش گرفتن دمای آب را به صورت ولرم تنظیم کنید تا شاهد درخشندگی بیشتر موهای خود باشید.

 

ماساژ مو | تیپ چین

 

موها را ماساژ بدهید

 

شاید برایتان عادی نباشد اما ماساژ موها می تواند در فصل پاییز و زمستان به شما کمک کند جریان خون بهتری در ناحیه پوست سر داشته باشید. در نتیجه رشد موها بهبود پیدا کرده و در کل موهای سالم تری، خواهید داشت.

بهتر است برای ماساژ از روغن های گیاهی استفاده کنید تا نتیجه بهتری از این کار بگیرید. توصیه می کنیم ماساژ موها را به قبل از خواب شبانه اختصاص دهید. در این صورت علاوه بر فوایدی که به موها می رسد، خودتان نیز احساس آرامش داشته و در نتیجه خواب بهتری دارید.

 

دوش آب گرم نگیرید | تیپ چین

 

استفاده از نرم کننده را محدود کنید

 

اگر موهای چربی دارید؛ بهتر است از یک نرم کننده ملایم استفاده کنید. سعی کنید نرم کننده را تنها روی انتهای موها بزنید و بالعکس اگر موهای خشکی دارید؛ بهتر است یک نرم کننده قوی تر تهیه کنید. برای استفاده از نرم کننده کافیست مقداری از آن را به ساقه موها زده و چند دقیقه صبر و سپس موها را به خوبی، آبکشی کنید.

 

از شامپوی بچه استفاده کنید

 

استفاده از شامپوی بچه تنها مختص کودکان نمی باشد. شما مخصوصا اگر به تازگی موهای خود را رنگ کرده اید؛ بهتر است یک شامپوی ملایم مثل شامپو بچه را برای شستشوی موها، انتخاب کنید. حتی اگر شامپوی مخصوص خودتان را دارید؛ بهتر است حداقل هفته ای یک بار از شامپو بچه، استفاده کنید.

از وسایل حرارتی و حالت دهنده مو استفاده نکنید | تیپ چین

از وسایل حرارتی و حالت دهنده مو استفاده نکنید

 

بر همگان واضح است که استفاده از وسایلی مثل سشوار، اتوی مو و... می تواند موجب خشک شدن بیش از اندازه موها و آسیب دیدگی آن ها شود. بنابراین اگر سعی کنید در فصول سرما کمتر از این وسایل استفاده کنید، موهای سالم تری خواهید داشت. بهتر است به جای استفاده از سشوار، اجازه دهید موها به حالت طبیعی خشک شوند.

 

از کلاه های پشمی استفاده نکنید

 

اگرچه سرمای‌ بیش از اندازه هوا در فصل زمستان می تواند شما را ترغیب به استفاده از کلاه های پشمی کند، اما دست نگه دارید. این نوع از کلاه ها عامل اصلی شکستگی و الکتریسیته ساکن موها هستند. کلاه ها معمولاً تنگ بوده و چربی را در قسمت ریشه مو، حبس می کنند. در نتیجه آن موها خشک شده و در معرض آسیب قرار می‌ گیرد. اگر قصد دارید از کلاه استفاده کنید؛ توصیه می‌ کنیم ابتدا موها را با یک روسری ابریشمی به خوبی بپوشانید و پس از آن از کلاه پشمی، استفاده کنید.

در این مقاله تا حدی با راهکارهای مراقبت از مو در فصل سرما، آشنا شدید. اکثر توصیه های ذکر شده در این مقاله را می توانید خودتان به تنهایی انجام دهید اما اگر تمایل دارید برای مراقبت از موها به سالن های زیبایی و آرایشگاه ها مراجعه کنید؛ ما به شما آرایشگاه تیپ چین را پیشنهاد می ‌کنیم. این آرایشگاه با داشتن کادری متخصص و حرفه ای قادر است تمامی خدمات مربوط به کوتاهی مو، پیرایش و اصلاح صورت، ماساژ پوست، رنگ کردن موها و... را با بهترین و باکیفیت ترین متریال موجود در بازار، انجام دهد.

شما می ‌توانید برای مراجعه حضوری از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین نسبت به رزرو نوبت، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :