header

خانه / لیست مطالب آموزشی / چگونه موهای خود را سالم، شاداب و زیبا نگاه داریم؟

چگونه موهای خود را سالم، شاداب و زیبا نگاه داریم؟

تعداد بازدید : 4295 تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
مو نیاز به مراقبت دارد و اگر از سلامت آن غافل شوید می تواند باعث ریزش، کم پشتی و سایر مشکلات شود. در این نوشته، چند نکته در باب مراقبت از مو برای آقایان ارائه می دهیم. مجموعه ای از راهکارهای عملی برای مراقبت روزانه از موی آقایان گرداوری کنیم.

بلند یا کوتاه، ضخیم یا ظریف، صاف یا فر، مرد یا زن، مو نیاز به مراقبت دارد. در این نوشته، چند نکته در باب مراقبت از مو برای آقایان ارائه می دهیم و سعی بر این داریم تا دقیق، متقن و علمی، در چارچوبی مدون، مجموعه ای از راهکارهای عملی برای مراقبت روزانه از موی آقایان گرداوری کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه موهای خود را سالم شاداب و زیبا نگاه داریم؟

مقدمه؛ چرا موی آقایان به مراقبت احتیاج دارد؟

تنها به این دلیل که شما مرد هستید دلیل نمی شود از سلامت موهای خود غافل شوید. بی توجهی افراد به موی سر می تواند باعث ریزش، کم پشتی و سایر مشکلات این چنینی شود. در مقیاس کلی، همان مراقبت هایی که بانوان از موی سر خود انجام می دهند، برای آقایان هم تجویز می شود. تنها چند ریزه کاری تخصصی است که تفاوت دارد و ما آن ها را در زیر، ذیل چند عنوان تبیین کرده ایم.

1. در شست و شوی موی سر افراط نکنید؛

معمولا مردها عادت دارند که روزانه، با هربار دوش گرفتن، سر خود را به دست شامپوهای شیمیایی بسپارند. این کار دوام و قوام مو را از بین می برد و سبب می شود چربی های ضروری سر از بین بروند. در نتیجه، برای مراقبت از موی سر خود، در هفته تنها دو الی سه مرتبه شامپو را به کار بگیرید. به بیان دیگر، نیازی نیست با هربار استحمام سر خود را شامپو بزنید.

2. موی سر خود را آرام خشک کنید؛

زمانی که مو خیس است، در آسیب پذیرترین شرایط خود قرار دارد. در نتیجه، پس از استحمام به آرامی و لطافت اقدام به خشک کردن سر کنید.

3. روی یک مدل موی ثابت تمرکز کنید؛

افرادی که آرایشگر ثابت دارند و برای مدتی نسبتا طولانی بر مدلی خاص از آرایش اصرار می ورزند، به مراتب موهای سالم تری دارند. این اقدام به مو اجازه ترمیم و رشد می دهد. به خاطر داشته باشید برای یافتن مدل مناسب موی سر خود، آرایش در محل و سایر خدمات این چنینی می توانید روی تیپ چین حساب باز کنید.

4. از ظرفیت تخم مرغ بهره بگیرید؛

موی سر شما مانند تمامی اندام بدن نیاز به تغذیه دارد. پروتئین و مواد معدنی مطلوب ترین ها هستند و تخم مرغ معدن آن ها است. در نتیجه، قراردادن محلول تخم مرغ روی سر می تواند مفید به فایده باشد. برای آشنایی با چگونگی فراهم آوردن شرایط و دریافت راهنمایی با ما تماس بگیرید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با بهترین ماسک‌های تقویت کننده مو 

 

5. کلر دشمن موی سر است؛

 

مشتریان ثابت استخرهای عمومی و پارک های آبی باید برای سر خود کلاه مخصوص تهیه کنند و پس از هر بار حضور در این فضاها، سر خود را به دقت شست و شو دهند. بی توجهی به این امر در کوتاه ترین زمان ممکن اثرات خود را بروز می دهد، در نتیجه، مساله را جدی بگیرید.

6. ژل، واکس و اسپری را کم کنید؛

مصرف حالت دهنده های موی سر را به حداقل برسانید. این مساله به طور مستقیم روی سلامت موی شما تاثیر دارد و توصیه ما این است که تنها در مراسم و رویدادهای خاص از محصولات این چنینی بهره بگیرید.

7. از محصولات استاندارد بهره بگیرید؛

روی شامپوی مصرفی خود وسواس داشته باشید. توصیه می کنیم با یک آرایشگر کارکشته یا پزشک زیبایی مشورت کنید و متناسب با جنس مو، بهترین شامپوی موجود در بازار را انتخاب کنید. شایان ذکر است که خواص شامپو روی درخشندگی و سطح PH موی سر تاثیر دارد.

8. یک بار شست و شوی سر کافی است؛

مقاله ای که به مراقبت از موی سر آقایان می پردازد و به این امر اشاره نمی کند ناقص است. گول تبلیغات تلویزیونی را نخورید، در هربار شست و شو، کافی است یک بار از شامپو استفاده کنید. اگر شامپوی مناسب را انتخاب کرده باشید و در حالت استاندارد شست و شو را انجام دهید، همان یک بار سلامت و نظافت موی سر شما را تضمین می کند.

9. از حرارت زیاد سشوار پرهیز کنید؛

به طور کلی، مگر در شرایط خاص (خطرسرماخوردگی یا نیاز به حالت دادن مو)، استفاده از سشوار را تجویز نمی کنیم و توصیه این است که برای مراقبت از موی سر خود، اجازه دهید سر در روندی طبیعی خشک شود.

10. منظم آرایش کنید؛

توصیه می کنیم به طور منظم هر چهار الی شش هفته یک بار موی سر خود را آرایش کنید (به آرایشگر مراجعه کنید). در صورتی که به دنبال تجربه ای جدید در این حوزه هستید، بد نیست آرایش در محل را تجربه کنید. یک آرایشگر اختصاصی برای شما که تمام توجهش وقف آفرینش زیبایی است و سلامت موی شما را تضمین می کند. در غیر اینصورت، شاید بد نباشد این بار در طرف صبح به آرایشگاه مراجعه کنید. به این خاطر که آرایشگر وقت بیشتری دارد و هنوز خسته نشده است.

11. با آب ولرم دوش بگیرید؛

نه آب گرم و نه آب سرد، موی سر خود را در معرض آب ولرم قرار دهید. این عمل بهترین راهکار برای تضمین سلامت موی سر است زیرا سلول های قرار گرفته در آن ناحیه را تقویت می کند.

12. فعالیت شیمیایی را به حداقل برسانید؛

البته در بین آقایان کمتر دیده می شود که تمایل به استفاده افراطی از رنگ و سایر خدمات آرایشی روی موی خود داشته باشند. اما به هر حال، هرچه این گونه فعالیت ها را کمتر کنید، موی سالم تری خواهید داشت.

13. موی خیس را شانه نزنید؛

دو نکته؛ اول اینکه شانه استاندارد خریداری کنید (از آرایشگر خود بخواهید شانه مناسب را به شما معرفی کند) و دوم اینکه به هیچ وجه موی خیس را شانه نزنید. اگر قصد حالت دادن به موی مرطوب خود را داشتید، به آرامی از انگشتان خود استفاده کنید.

14. کلاه، دشمن موی آقایان است؛

مخصوصا قراردادن کلاه های تنگ روی سر سبب آسیب جدی به مو می شود. در نتیجه تا جایی که مقدور است از کلاه استفاده نکنید.

15. سلامت زندگی کنید؛

به خاطر داشته باشید، موی سر شما بازتاب Life Style یا شیوه زندگی شماست. اگر سالم زندگی می کنید (سالم می خورید و می آشامید، سالم ورزش می کنید، منظم می خوابید و غیره)، موهای سالم تری دارید. در نتیجه، تغذیه، خواب، آرامش و سایر جنبه های زندگی خود را در سلامت موی سر خود موثر بدانید.

 

جمع بندی مراقبت از مو برای آقایان

در این نوشته نکاتی ساده، عملی اما مهم و تاثیر گذار در باب مراقبت از مو برای آقایان ارائه دادیم. به خاطر داشته باشید، تیپ چین مجموعه ای است متشکل از افراد متخصص، با تجربه و مشتاق درباره موی آقایان و تمامی خدمات آرایش موی آقایان را در محل ارائه می دهد. علاوه بر این، مشاوره در حوزه سلامت مو و سایر جنبه های مذکور نیز تحت پوشش این مرکز قرار دارد. در نتیجه، درنگ نکنید و با ما تماس بگیرید.  

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :