header

خانه / لیست مطالب آموزشی / کاربرد برس حرارتی و مزایای استفاده از آن چیست؟

کاربرد برس حرارتی و مزایای استفاده از آن چیست؟

تعداد بازدید : 2367 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
همانطور که می ‌دانید؛ ظاهرمو تاثیر زیادی روی زیبایی چهره و استایل شما دارد. بنابراین فرقی نمی ‌کند که میکاپ شما چقدر حرفه ای باشد؛ اگر نتوانید موهایتان را به درستی و متناسب با فرم صورتتان حالت بدهید، استایل ناقصی خواهید داشت. این روزها موهای لخت و ابریشمی در دنیای مدلینگ حسابی ترند شده است. بنابراین برای اینکه بتوانید به موها حالت بدهید و یا آن ها را از حالت وزشدگی خارج کنید، می توانید از انواع وسایل حرارتی مثل سشوار یا اتوی مو، استفاده کنید. اما راه آسان تری هم وجود دارد و آن استفاده از برس حرارتی است. در این مقاله قصد داریم کاربرد برس حرارتی و مزایای استفاده از آن را ذکر کنیم.

همانطور که می ‌دانید؛ ظاهرمو تاثیر زیادی روی زیبایی چهره و استایل شما دارد. بنابراین فرقی نمی ‌کند که میکاپ شما چقدر حرفه ای باشد؛ اگر نتوانید موهایتان را به درستی و متناسب با فرم صورتتان حالت بدهید، استایل ناقصی خواهید داشت. این روزها موهای لخت و ابریشمی در دنیای مدلینگ حسابی ترند شده است. بنابراین برای اینکه بتوانید به موها حالت بدهید و یا آن ها را از حالت وزشدگی خارج کنید، می توانید از انواع وسایل حرارتی مثل سشوار یا اتوی مو، استفاده کنید. اما راه آسان تری هم وجود دارد و آن استفاده از برس حرارتی است. در این مقاله قصد داریم کاربرد برس حرارتی و مزایای استفاده از آن را ذکر کنیم.

برس حرارتی و مزایای آن

نقش مهم مو در جذابیت چهره

برای اینکه به نقش مهم مو در جذابیت چهره پی ببرید؛ کافیست یک چهره زیبا را بدون مو، تصور کنید. موهای حالت داده شده می توانند تاثیر فوق العاده بالایی روی زیبایی چهره افراد، داشته باشند. بنابراین زمانی که برای رفتن به یک مهمانی آماده می شوید؛ اگر نتوانید موهایتان را به درستی حالت بدهید، از جذابیت چهره شما کاسته می شود. خوشبختانه امروزه روش ها و وسایل زیادی مهیا شده اند تا شما بتوانید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن، موها را به حالت دلخواه خود درآورید.

مطالب پیشنهادی: اصلاح سگ در منزل

برس حرارتی چیست؟

برس حرارتی در واقع وسیله ای دقیقاً شبیه به یک برس معمولی است؛ با این تفاوت که برای کار کردن نیاز است آن را به جریان برق، وصل کنید. در واقع این وسیله انرژی الکتریکی را به حرارت تبدیل کرده و از طریق دندانه های فلزی این حرارت را به موها، منتقل می‌ کند. موهایی که گرما ببینند، به سرعت حالت پذیر می شوند. بنابراین برس حرارتی می تواند به طور همزمان کار سشوار و همچنین اتوی مو را انجام دهد. به همین دلیل است که در سال های اخیر این وسیله طرفداران زیادی پیدا کرده است. دندانه های این برس ها از جنس فلز هستند اما برای عدم آسیب به موها، با سرامیک کاور شدند.

برس های حرارتی یک صفحه نمایش جهت نشان دادن حرارت دستگاه دارند. بنابراین شما می توانید دمای برس حرارتی را بر اساس ضخامت موهایتان، تنظیم کنید.

انواع برس حراراتی را بشناسید

آشنایی با انواع برس حرارتی مو

برس های حرارتی بر اساس فاکتورهای مختلفی، طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال، جنس صفحه یک فاکتور مهم برای انتخاب برس حرارتی محسوب می شود. شما می توانید برس هایی از جنس سرامیک، تورمالین و یا تیتانیوم را انتخاب کنید که هر کدام برای جنس خاصی از موها، مناسب هستند.

فاکتور دیگری که برس های حرارتی مو را از همدیگر متمایز می سازد، اندازه و سایز صفحه برس است. به این صورت که برس های حرارتی می توانند به اندازه های متفاوت بزرگ، متوسط و باریک، تقسیم شوند. باز هم افراد بر اساس جنس موهای خود، ضخامت و میزان بلندی موها می توانند هر کدام از این برس ها را برای خرید، انتخاب کنند.

فاکتورهای دیگری هم وجود دارد که در نهایت همگی آنها روی قیمت نهایی برس های حرارتی مو، تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال، برس حرارتی مو را می توان از نظر قابلیت تنظیم دما، نوع طراحی، قابلیت یونیزاسیون و... به انواع مختلفی، تقسیم بندی کرد.

استفاده از برس حرارتی مو چه مزایایی دارد؟

هر وسیله ای که ساخته می شود، قطعاً برای رفع نیاز قشر خاصی از افراد می باشد. اگر شما جزء افرادی هستید که نیاز دارید به صورت روزانه کار حالت دهی موها را انجام دهید؛ برس حرارتی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. مهمترین مزیتی که برس های حرارتی دارند این است که حداقل آسیب را به موها می رسانند. چرا که مانند برس های معمولی روی مو کشیده می ‌شوند و حرارت مناسبی را به موها، منتقل می کنند. این موضوع موجب آسیب رسیدن به مو و همچنین سوختن موها، نمی شود.

مزایای برس حرارتی و طرز استفاده از آن

دیگر مزایای استفاده از برس حرارتی عبارتند از:

حمل آسان

اگر از جمله افرادی هستید که زیاد به سفر می روید، می توانید یک برس حرارتی همراه داشته باشید و خیالتان از بابت زیبایی دائمی موهایتان، راحت باشد. برس حرارتی در مقایسه با سشوار وزن بسیار کمتری دارد و جای کمتری هم اشغال می کند.

استفاده آسان

ممکن است استفاده از سشوار و اتوی مو برایتان کار سخت و زمان‌بری باشد، اما خوشبختانه برس حرارتی استفاده آسان را برای کاربران خود، فراهم کرده است. به این صورت که شما بدون اینکه نیاز به شخص دیگری داشته باشید؛ می توانید موها را به تنهایی، حالت بدهید.

صرفه جویی در زمان

یکی از متداول ترین روش ها برای حالت دهی و صاف کردن مو، استفاده از سشوار است. اما همانطور که می دانید؛ استفاده از سشوار کاری وقتگیر می باشد. بنابراین برای مواقعی که عجله دارید، چندان کارساز نیست. اما برس حرارتی بدون اینکه شما نیاز به تقسیم‌بندی موها داشته باشید، می تواند موهایتان را کاملاً صاف و درخشان کند.

مطالب پیشنهادی: انواع بیماری های مو کدام است؟

افزایش حجم مو

متاسفانه اتوی مو آنطور که باید و شاید نمی تواند حجم مناسبی به موها بدهد، چرا که موها تحت تاثیر دمای بالایی بین صفحات تخت هستند. این موضوع سبب می شود که موها تحت فشار بالا قرار گرفته و حجم آن ها از چیزی که واقعاً هست هم کمتر نشان داده شود. اما با استفاده از یک برس حرارتی موها از میان دندانه های برس حرکت کرده و حجیم تر به نظر می رسند.

چند کاره بودن

قبلاً برای صاف کردن و حالت دهی موها از دو وسیله متفاوت استفاده می ‌کردند، اما برس های حرارتی جزء وسایل چند کاره هستند که می توانند موها را شانه کرده، صاف کنند و حالت زیبایی به آن ها ببخشند. بنابراین لزومی ندارد که برای هر کدام از این کارها، از دستگاه جداگانه استفاده کنید.

درخشندگی موها

حرارت و دمای برس حرارتی به نحوی نیست که از درخشش موها، کم کند. حرارت این دستگاه نسبت به اتوی مو، پایین تر است. بنابراین با استفاده از آن می توانید موهایی کاملاً درخشان و شفاف، داشته باشید.

بهترین مارک برس حرارتی چیست؟

بهترین مارک برس حرارتی کدام است؟

برندهای متفاوتی اقدام به تولید برس حرارتی کرده اند. اما ما همواره عادت داریم برای اطمینان بیشتر به سراغ برندهای معتبر برویم. برس حرارتی  فیلیپس، مک استایلر، بابیلیس و رمینگتون از برندهای مطرح در این زمینه هستند که از محبوبیت زیادی برخوردار می باشند.

البته برند های دیگری هم وجود دارند که در زمره محصولات باکیفیت، قرار می گیرند. برندهایی مثل فکر، جیمی، اکسیژن، روزیا و... از این دست هستند که البته کیفیت قابل قبولی هم دارند. شما می توانید بر حسب نیاز و همچنین توانایی مالی که دارید، برس حرارتی دلخواه خود را انتخاب کنید.

در این مقاله با یکی از پرکاربردترین وسایل مخصوص صاف کردن و حالت دهی موها، آشنا شدید. برس های حرارتی در قیمت های متفاوت و با برندهای مختلف، در بازار وجود دارند. البته اگر شما به یک مراسم مهم دعوت شده اید؛ می توانید کار حالت دهی موهایتان را به یک آرایشگر حرفه ‌ای، بسپارید.

آرایشگاه تیپ چین کادر متخصص و حرفه ای داشته و می تواند تمامی خدمات مربوط به پیرایش و اصلاح موی آقایان را انجام دهد. به گونه ‌ای که حتی به روزترین مدل های مو هم توسط آرایشگران تیپ چین، قابل اجرا می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید برای رزرو نوبت در آرایشگاه تیپ چین از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :