header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بهترین غذای سگ برای نژادهای مختلف

بهترین غذای سگ برای نژادهای مختلف

تعداد بازدید : 204 تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
عواملی مانند رشد حیوان خانگی، رفتار، عادات، سلامتی، رفاه و ظاهر حیوانات خانگی به ویژه سگ ها بستگی به این دارد که چه نوع غذایی برای آنها تهیه کنیم. بنابراین، این یک مسئولیت بزرگ است! بهترین غذای سگ یا در واقع بسته بندی حاوی مواد مغذی مورد نیاز سگ ها را از برندهای معتبری تهیه کنید که پروتئین کافی در آن وجود دارد زیرا پروتئین برای سلامت و رفتار سگ شما ضروری است.

عواملی مانند رشد حیوان خانگی، رفتار، عادات، سلامتی، رفاه و ظاهر حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها بستگی به این دارد که چه نوع غذایی برای آنها تهیه کنیم. بنابراین، این یک مسئولیت بزرگ است! بهترین غذای سگ یا در واقع بسته‌بندی حاوی مواد مغذی مورد نیاز سگ‌ها را از برندهای معتبری تهیه کنید که پروتئین کافی در آن وجود دارد زیرا پروتئین برای سلامت و رفتار سگ شما ضروری است.

البته انواع مختلف سگ‌ها نیز به مقادیر متفاوتی از این مواد مغذی نیاز دارند و اندازه آنها یکسان نیست، که معمولاً به دلیل جثه حیوانات شما و گاهی اوقات نژاد آنها است. انتخاب یک غذای خوب برای سگ ممکن است به دلیل تنوع برندها و توصیه‌های موجود در بازار برای شما گیج کننده باشد، اما با راهنمایی در این مقاله امیدواریم موفق باشید.

ویژگی های بهترین غذای سگ

یک غذای سگ خوب باید حاوی نسبت بالایی از مواد خام گوشتی باکیفیت باشد و عاری از شکر، تقویت کننده های طعم و رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده باشد. اگر به دنبال غذای مناسب برای سگ خود هستید، باید اطلاعات روی محصول را با دقت مطالعه کنید. برندهای مختلف تولیدکننده مواد غذایی سگ با طیف گسترده محصولات خود، مجموعه گسترده ای از غذای سگ با کیفیت بالا را ارائه می‌دهند که تمام مواد مغذی ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز سگ را تامین می‌کند.

غذای سگ برای هر مرحله از زندگی

حتی بهترین غذای سگ نیز باید متناسب با مرحله زندگی سگ باشد. در اینجا، سن سگ عامل تعیین کننده است. یک توله سگ نسبت به سگ بالغ (1 سال به بالا) یا سگ مسن (7 سال و بالاتر) نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد. بنابراین ترکیب غذایی غذای مربوطه متفاوت است همچنین تعداد وعده غذایی آنها نیز متفاوت است. توله سگ‌ها برای رشد سالم به مقدار زیادی انرژی و پروتئین‌ها و مواد معدنی با کیفیت بالا نیاز دارند.

غذای توله سگ‌ها باید متناسب با سن آنها باشد. توله سگ های کوچک به غذای با پروتئین و چربی بیشتر نیاز دارند و همچنین نژادهای مختلف سگ نیازهای غذایی متفاوتی دارند. به عنوان مثال، توله سگ‌های نژادهای بزرگ به غذای با کلسیم بیشتر نیاز دارند. بسته به سطح فعالیت توله سگ، توله سگ‌های فعال به غذای با کالری بیشتر نیاز دارند.

در سگ‌های بالغ، انرژی مورد نیاز از جمله به فعالیت آنها و اینکه در داخل خانه یا خارج از خانه زندگی می‌کنند بستگی دارد. سگ‌های مسن اغلب زندگی بسیار آرام تری را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل است که یک غذای خوب سگ نه تنها باید تمام مواد مغذی ضروری سگ را تامین کند، بلکه باید نیازهای خاص آن را نیز برآورده کند. برای سگ‌هایی که بیمار هستند، غذای رژیمی موجود است که می تواند از درمان دامپزشکی حمایت کند. به عنوان مثال، Integra Protect، غذای رژیمی برای سگ‌های مبتلا به نارسایی مزمن کلیه، اسهال یا آلرژی غذایی فراهم می‌کند.

انواع غذای سگ برای نژادهای مختلف

آنواع غذای سگ

غذای خشک سگ

این نوع غذا رایج ترین نوع غذای سگ است و در اشکال و اندازه های مختلف موجود است. غذای خشک سگ به طور کلی ماندگاری طولانی تری دارد، برای نگهداری نیاز به یخچال ندارد و از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است .

غذای خشک سگ از ترکیب و پخت موادی مانند گوشت و غلات تهیه میشود و به راحتی قابل هضم است. شما میتوانید با مشورت دامپزشک یا متخصص تغذیه دامپزشکی خود بهترین و سالم ترین غذا را متناسب با نژاد سگ و نیاز آن در هر مرحله از زندگی انتخاب کنید.

غذای مرطوب سگ

غذای مرطوب سگ یا غذای کنسرو شده سگ، از رطوبت بالایی برخوردار است و می تواند به عنوان یک مکمل برای غذای خشک استفاده شود. غذای تر سگ طعم و مزه ی بهتری دارد و سگ ها به طور کلی آن را بیشتر دوست دارند و گرانتر از غذای خشک است.

غذای مرطوب حاوی مقادیر بیشتری مواد غذایی پروتئینی مانند : گوشت و مرغ و ماهی ست به همین دلیل باعث تحریک اشتهای سگ میشود. غذاهای کنسروی ماندگاری طولانی دارند ولی پس از باز شدن باید در یخچال نگهداری شوند.

انتخاب بهترین غذای مرطوب سگ به سن، نژاد و نیازهای غذایی آن بستگی دارد که باید با دامپزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

 

مطالب پیشنهادی: اصلاح سگ در منزل

نکاتی برای انتخاب بهترین غذای سگ برای نژادهای مختلف

بهترین غذای سگ - تیپ چین

کیفیت و سلامت غذای خشک سگ

موضوع تغذیه سگ بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در سلامت و طول عمر سگ‌های خانگی دارد. حیوانات نیز مانند انسان نیاز به دریافت کربوهیدرات، چربی، مواد معدنی، پروتئین و ویتامین کافی دارند و همه باید در خرید غذای سگ مراقب ارزش غذایی و موارد ذکر شده باشند.

به ممنوعیت غذای سگ توجه کنید

برخی از غذاها مانند شکلات و شیرینی‌ها برای سگ شما مضر هستند و باید توجه داشته باشید که غذاهای ممنوعه به هیچ وجه نباید در غذای خشک سگ وجود داشته باشد. به عنوان مثال، غذاهای حاوی سویا و ذرت برای سگ ها حساسیت زا هستند و نباید در غذاهای کنسرو شده و خشک شده برای سگ یافت شوند.

به مارک های غذای خشک سگ توجه کنید

توصیه می‌کنیم غذای خشک و کنسرو شده ای که برای سگ خود خریداری می کنید حتماً از برند معتبری باشد که طبق دستورالعمل های کاملاً بهداشتی و تحقیق و آزمایش کافی روی غذای آماده شده توسط شرکتی معتبر تهیه شده است.

غذای مناسب با توجه به فعالیت سگ

اگر سگ شما بسیار فعال و پرانرژی است، به غذایی نیاز دارد که انرژی مورد نیاز او را تامین کند و به اندازه کافی مغذی باشد. پس هنگام خرید بهترین مارک غذای خشک سگ حتما به این موارد توجه کنید.

عدم وجود مواد طعم دهنده

لازم به ذکر است که غذای مناسب سگ، خشک و کنسرو شده، باید عاری از طعم دهنده و شیرین کننده باشد، زیرا این امر برای سلامتی سگ فوق العاده مضر است و باید جدی گرفته شود. بازدید کنید.

 

در آخر 

بهترین غذای سگ برای سگ شما در نهایت به تصمیم شما که صاحب آن هستید و همیشه و به صورت منظم آن را می‌بینید بستگی دارد، پس باید در انتخاب خود دقت داشته باشید. دامپزشکان مشاوران با ارزشی برای شما در انتخاب بهترین غذای سگ هستند. آن‌ها در مورد تغذیه حیوانات خانگی بیشتر از صاحبان معمولی می‌دانند و همچنین به تحقیقات و منابعی دسترسی دارند که صاحبان ندارند. دامپزشک می‌تواند به شما کمک کند تا پاسخ سوالات خود را در مورد انتخاب بهترین غذای سگ پیدا کنید.

متخصصین تیپ چین آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در زمینه خدمات حیوانات خانگی مانند اصلاح سگ، اصلاح گربه و ... در منزل یا محل مورد نظر شما در زمان تعیین شده توسط شما می‌باشند.

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :