header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با ماسک های ضد شوره مو

آشنایی با ماسک های ضد شوره مو

تعداد بازدید : 3413 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
ماسک های ضد شوره از جمله مواردی هستند که برای جلوگیری از شوره موها مورد استفاده قرار می گیرند. شوره سر عموما زمانی رویت می شود که سرعت تولید سلول های پوستی از سرعت ریزش آنها بیشتر باشد. به عبارت دیگر پوست سر نیز همانند پوست سایر اندام های بدن در حال تولید، ترمیم و جایگزینی می باشد

ماسک های ضد شوره از جمله مواردی هستند که برای جلوگیری از شوره موها مورد استفاده قرار می گیرند. شوره سر عموما زمانی رویت می شود که سرعت تولید سلول های پوستی از سرعت ریزش آنها بیشتر باشد. به عبارت دیگر پوست سر نیز همانند پوست سایر اندام های بدن در حال تولید، ترمیم و جایگزینی می باشد. حال اگر سرعت تولید از سرعت ریزش انها بیشتر باشد، افراد با مشکل شوره مو روبرو می شوند. البته این مورد معضل بزرگی نیست و یک امر طبیعی است اما از آنجا که می تواند از دید سایرین، خوب به نظر نرسد، افراد در پی رفع مشکل هستند.
امروزه ماسک های ضد شوره بسیاری در بازار وجود دارند که به صورت طبیعی و شیمیایی این مشکل را برطرف می نمایند. در این مقاله قصد داریم به انواع ماسک های ضد شوره و باور های رایج در خصوص شوره سر بپردازیم.

باور های اشتباه در خصوص شوره موها:

همان گونه که در بالا عنوان شد، شوره سر یک مورد شایع در بین افراد می باشد اما در مورد این موضوع باور های اشتباه زیادی وجود دارد که در زیر به برخی از آنان اشاره شده است:

 -    شوره سر به دلیل خشکی پوست سر ایجاد می شود:

یکی از دلایل رایج شوره سر که افراد را به سمت استفاده از ماسک های ضد شوره سوق می دهد، فعالیت بسیار پوست در ناحیه سر می باشد. معمولا در پوست هایی که چرب است، این فعالیت بیشتر می باشد. با این توصیف باور عموم در خصوص افزایش شوره در پوست های خشک کاملا رد می شود.

 -    می توان به کمک روغن های طبیعی میزان شوره موها را کاهش داد

ممکن است با کمی جستجو در فضا های مجازی و یا افراد نا آگاه با این روش روبرو شوید که می توان مقداری روغن گرم همچون روغن نارگیل یا روغن زیتون را به پوست سر زد تا این مشکل برطرف شود اما در واقع بکارگیری این روش موجب چسبنده شدن موها می شود و در بعضی افراد انواع التهاب های پوستی را ایجاد می کند.

 -    قبل از اینکه موهای خود را شامپو بزنید، می بایست شوره ها را جدا نمایید.

این کار عموما پیشنهاد نمی شود زیرا جدا کردن شوره مو ها که همان پوست های کف سر هستند، موجب خونریزی و و عفونت های پوستی می شوند. برای این موارد پیشنهاد می شود که هر روز موهای خود را بشویید تا این پوست های اضافی جدا شوند.

آشنایی با ماسک های ضد شوره مو

آشنایی با ماسک های ضد شوره مو:

همان گونه که در بالا عنوان شد، شوره سر می تواند موجب ظاهر ناخوشایند موها شود. در همین راستا بسیاری از ماسک های شیمیایی و خانگی وجود دارند که استفاده از آنها برای رفع این مشکل می تواند کارساز باشد. با توجه به اینکه مواد شیمیایی عموما دارای عوارض جانبی هستند، در این مقاله برخی از ماسک های ضد شوره مو طبیعی و خانگی عنوان شده اند:

 1-    استفاده از ترکیب ماست، عسل و لیمو

برای تهیه این نوع از ماسک های ضد شوره مو لازم است تا نصف لیوان ماست را به همراه 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق عسل به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید تا یک دست شوند، سپس آن را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست سر خود قرار داده و در ابتدا کمی ماساژ دهید تا تمام نقاط پوست را کاور کند. برای شست و شوی این دسته از ماسک های ضد شوره مو می توانید از شامپوهای ملایم که عاری از سولفات هستند، استفاده نمایید.

 2-    استفاده از ترکیب نعنا، روغن و چای سبز

برای تهیه این دسته از ماسک های ضد شوره مو لازم است تا 1 فنجان چای سبز را به همراه مقداری عصاره نعنا و روغن مخلوط نمایید. البته به جهت دریافت پاسخ بهتر پیشنهاد می گردد تا در آن کمی سرکه سفید نیز بریزید. پس از آنکه مخلوط شما یک دست گردید، می توانید آن را به پوست سر خود مالیده و اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه باقی بماند. سپس آن را در زیر آب ولرم بشویید. شما می توانید از نوع از ماسک های ضد شوره مو، یکبار در هفته استفاده نمایید.نعنا باعث تقویت پوست و از بین بردن التهاب های موجود خواهد شد.

ماسک های ضد شوره نعنا

 3-    استفاده از ترکیب موز، عسل، لیمو و روغن زیتون

برای تهیه این نوع از ماسک های ضد شوره مو لازم است تا 1 قاشق عسل را به همراه 1 قاشق روغن زیتون، 1 قاشق آب لیمو و دو عدد موز رسیده پوره شده به خوبی مخلوط نمایید تا هیچ ذره موزی در ماسک شما مشاهده نشود. سپس این ترکیب را بر روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه باقی بماند. پس از سپری شدن مراحل فوق می توانید با اب ولرم و شامپوهای فاقد سولفات موهای خود را به راحتی تمیز نمایید. آب لیمو موجود در ماسک های ضد شوره مو می تواند گزینه خوبی برای مقابله با شوره سر باشد.

ماسک های ضد شوره آووکادو

 4-    استفاده از ترکیب آووکادو، عسل و روغن زیتون

این ترکیب نیز می تواند یک گزینه خوب به عنوان ماسک های ضد شوره مو محسوب شود. برای تهیه این ماسک می توانید 2 قاشق عسل، 2 قاشق روغن زیتون و 1 آووکادو رسیده و پوره شده را به خوبی با یکدیگر مخلوط سازید و اجازه دهید تا 45 دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند. از این ماسک سر می توانید برای سلامت موهای خود نیز بهره ببرید. توصیه می شود که ماسک های ضد شوره مو که به صورت طبیعی تهیه می شوند حتما با شامپو های فاقد سولفات شست و شو شوند.

 

 این مطلب را از دست ندهید: چگونه موهای خود را سالم، شاداب و زیبا نگاه داریم؟ 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :