header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آموزش روش های مختلف فر کردن موی مردانه

آموزش روش های مختلف فر کردن موی مردانه

تعداد بازدید : 36893 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
فر کردن مو یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تغییر و تحول در ظاهر افراد است. به همین دلیل در سال ‌های اخیر خیلی از آقایان هم به فکر فر کردن موها، افتاده اند. از آنجایی که معمولا آقایان موهای کوتاهی دارند؛ ممکن است فر کردن موی مردان نیاز به دقت و تبحر بالاتری داشته باشد. اما فر کردن موی مردانه روش های مختلفی دارد که قصد داریم در این مقاله به توضیح هر کدام، بپردازیم.

فر کردن مو یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تغییر و تحول در ظاهر افراد است. به همین دلیل در سال ‌های اخیر خیلی از آقایان هم به فکر فر کردن موها، افتاده اند. از آنجایی که معمولا آقایان موهای کوتاهی دارند؛ ممکن است فر کردن موی مردان نیاز به دقت و تبحر بالاتری داشته باشد. اما فر کردن موی مردانه روش های مختلفی دارد که قصد داریم در این مقاله به توضیح هر کدام، بپردازیم.

روش های فر کردن موی مردانه | تیپ چین

روش های فر کردن موی مردانه

 

فر کردن مو هم مانند دیگر خدمات مربوط به آرایش و پیرایش آقایان، تکنیک های خاص خود را دارد. وسایل مختلفی وجود دارد که می ‌تواند به فر کردن موی مردانه، کمک کند. البته نمی ‌توانید تنها با استفاده از این وسایل یک فر عالی و بی نقص داشته باشید. تجربه و مهارت مورد نیاز برای فر کردن موها چیزی است که نمی توان از آن، چشم پوشی کرد.

این موضوع را بدانید که قرار نیست برای فر کردن موها به سراغ وسایل حرارتی گران قیمت بروید. حتی با وسایل ساده و در دسترس می توانید این کار را به راحتی انجام داده و از نتیجه آن، شگفت زده شوید.

 

برخی از روش های فر کردن موی مردانه عبارتند از:

 

فر کردن موها با استفاده از فویل آلومینیومی

برای این کار نیاز دارید که موها را به بخش‌ های کوچک‌ تری تقسیم کنید. پس از اینکه این کار را با دقت انجام دادید؛ کمی موها را مرطوب کرده و موی مرطوب شده را به کمک انگشتانتان فرم دهید. حال دورتادور موها را فویل بپیچید. در این زمان می توانید با استفاده از اتوی مو به موها حرارت بدهید و البته برای اینکه نتیجه بهتری از این کار بگیرید، بهتر است برای هر قسمت از موها 5 دقیقه این کار را انجام دهید. در آخر فویل را از موها جدا کنید.

فر کردن موها با استفاده از بابلیس

برای این کار ابتدا موها را شانه زده و به چهار دسته، تقسیم بندی کنید. زمانی که مطمئن شدید بابلیس به اندازه کافی گرم شده است، نوک موها را با آب اسپری کنید و کم کم آن را به سمت بالا بکشید. بهتر است قبل از انجام این کار از تثبیت کننده های مو، استفاده کنید. در این صورت موهای فر شده به راحتی به حالت قبل، برنمی گردند. مجددا موها را از همان جهتی که به دور بابلیس پیچیده اید، پله پله باز کنید. بهترین زمان برای اینکه بابلیس را روی موها نگه دارید، ۷ ثانیه می باشد.

روش های فر کردن موی آقایان | تیپ چین

فر کردن موها با استفاده از سشوار

برای این کار بهتر است از یک سشوار باکیفیت استفاده کنید تا در نهایت فر زیبا و بی نقصی، داشته باشید. برای شروع باید سشوار را روی موها قرار داده و حرکت کنید. در حین گرمادهی قسمت های مختلف مو؛ از دست دیگر خود در جهت فر کردن موها بهره بگیرید. به این صورت که بخش ‌هایی از مو که گرما می بینند را درون دستان خود، مچاله و رها کنید.

اگر در حین کار از اسپری‌ نمک استفاده کنید؛ تاثیر بهتری در فر شدن موها، خواهد داشت. در نهایت اسپری نمک را روی موها بزنید تا بافت مو تقویت و فر موها تا حد زیادی، تثبیت شوند.

فر کردن موها با استفاده از بیگودی

بیگودی یکی از قدیمی ترین و متداول ترین روش های فر کردن موهاست که در بین خانم ‌ها طرفداران زیادی دارد. البته برای موی کوتاه آقایان هم می توان از این روش، استفاده کرد که بر اساس سلیقه فردی هر شخص می توان از بیگودی هایی با اندازه کوچک، بزرگ و یا متوسط، استفاده کرد.

برای فر کردن مو به روش بیگودی؛ باید موها را به دور بیگودی ها، بپیچانید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید؛ بهتر است قبل از اینکه دست به کار شوید، موها را کمی نمدار کنید.

مطالب مرتبط: آموزش گلت ریش بلند

فر کردن موها با استفاده از جوراب

شاید برایتان تعجب آور باشد، اما این روش جزء کم هزینه ترین و ساده ترین روش های فر کردن موی مردانه به شمار می‌ رود. برای این کار باید جوراب را دور انگشتانتان بپیچید و سپس حلقه را به دور همه موهای خشک و تمیز، بپیچانید. سپس موهایی که از جوراب خارج می شوند را با کمی آب مرطوب کنید.

البته توجه داشته باشید که رطوبت موها باید به قدری باشد که تا چند ساعت بعد، کاملاً خشک شوند. این کار به زمان حداقل ۶ الی ۷ ساعت، نیاز دارد. بنابراین اگر برای فر کردن موها عجله دارید؛ استفاده از جوراب روش مناسبی محسوب نمی شود.

فر کردن موها با استفاده از مداد

این روش هم همانند روش قبلی کمی وقتگیر است. البته به دلیل سادگی که دارد؛ باعث می ‌شود خیلی افراد از این روش برای فر کردن موها، استفاده کنند. برای این کار باید یک دسته مو را به دور یک مداد پیچیده و پس از آن، یک ورق فویل روی آن ها قرار دهید. حالا اتوی مو را از ریشه مو تا انتها بکشید و در نهایت فویل را برداشته و مداد را بیرون بیاورید. در این زمان به وضوح مشاهده می کنید که موها به چه زیبایی، فر شده اند. این مراحل را برای تمام قسمت های مو انجام دهید تا در نهایت موهایی کاملا فر و زیبا، داشته باشید.

نکات مهمی که برای فر کردن موها باید بدانید | تیپ چین

نکات مهمی که برای فر کردن موها باید بدانید

  • اگر از اسپری های نمک و یا محصولات تثبیت کننده مو استفاده کنید، فر موی بادوام تری خواهید داشت. بنابراین بهتر است که حداقل یکی از این محصولات را با برند معتبر، در دسترس داشته باشید.
     
  • قبل از فر کردن موها حتما موهای خود را شستشو دهید. موهای تمیز و مرطوب تاثیر زیادی در حصول نتیجه بهتر خواهند داشت. چرا که حالت دهی روی موهای تمیز و مرطوب، راحت تر صورت می گیرد. برای این کار از یک شامپوی مناسب با جنس موها به همراه یک نرم کننده باکیفیت، استفاده کنید.
     
  • اگر قرار است موهایتان را در فواصل زمانی کوتاهی فر کنید؛ بهتر است از اسپری های محافظت مو در برابر حرارت، استفاده کنید. در این صورت این اطمینان را خواهید داشت که موهای شما در برابر آسیب های ناشی از حرارت دستگاه های فرکننده مثل بابلیس، اتوی مو و سشوار، حفظ می ‌شوند. اسپری محافظت کننده مو همانند سدی بین گرما و مو، عمل می ‌کند. بنابراین باعث می شود سوختگی مو، به حداقل برسد.
     
  • سعی کنید قبل از اینکه کار فر موها را آغاز کنید؛ لوازم و وسایل ضروری و مورد نیاز را در دسترس خود، قرار دهید.
     
  • فر کردن موها نیاز به حوصله و زمان دارد. بنابراین تنها زمانی که فرصت کافی برای انجام این کار را در اختیار دارید، به سراغ آن بروید. البته با استفاده از وسایل حرارتی می توانید کار فر کردن موها را با سرعت بیشتری انجام دهید.


در این مقاله با روش ها و اصول انجام فر کردن موی مردانه آشنا شدید اما اگر این کار برایتان دشوار است، می توانید انجام آن را به آرایشگران حرفه ‌ای، بسپارید. آرایشگاه تیپ چین با داشتن یک کادر تخصصی و حرفه ای قادر است انواع حالت دهی به موها را برای شما مشتریان عزیز، انجام دهد. علاوه بر این، کار پیرایش و کوتاهی مو، اصلاح موی صورت آقایان، گریم چهره داماد، ماساژ پوست، پاکسازی پوست و... نیز در این آرایشگاه تخصصی، قابل انجام است.

شما مشتریان عزیز می توانید با رزرو نوبت قبلی از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین؛ از خدمات بی نظیر و باکیفیت این سالن تخصصی، استفاده کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :