header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بوتاکس مو یا کراتینه؟

بوتاکس مو یا کراتینه؟

تعداد بازدید : 280 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
این روزها دیگر اهمیتی ندارد که جنس موهایتان چگونه است، چرا که می‌ توانید موها را با کمک به مواد آرایشی؛ به شکل دلخواه خود، درآورید. صاف کردن موها یکی از روش هایی است که برای حالت‌دهی به موها، استفاده می شود. با وجود روش های مختلفی که به این منظور استفاده می شود؛ هنوز هم افراد به هنگام مراجعه به آرایشگاه بین انتخاب روش های مختلف مربوط به حالت دهی و صاف کردن موها، دچار تردید می ‌شوند. بوتاکس مو و کراتینه مو دو روش موثر برای صافی نیمه دائم موها هستند اما این دو روش محبوب چه تفاوت هایی با همدیگر دارند و بهترین روش برای صاف کردن موها کدام است؟! با ما همراه باشید تا آرایشگران باتجربه و حرفه ای تیپ چین به این سوال، پاسخ دهند.

این روزها دیگر اهمیتی ندارد که جنس موهایتان چگونه است، چرا که می‌ توانید موها را با کمک به مواد آرایشی؛ به شکل دلخواه خود، درآورید. صاف کردن موها یکی از روش هایی است که برای حالت‌دهی به موها، استفاده می شود. با وجود روش های مختلفی که به این منظور استفاده می شود؛ هنوز هم افراد به هنگام مراجعه به آرایشگاه بین انتخاب روش های مختلف مربوط به حالت دهی و صاف کردن موها، دچار تردید می ‌شوند.

بوتاکس مو و کراتینه مو دو روش موثر برای صافی نیمه دائم موها هستند اما این دو روش محبوب چه تفاوت هایی با همدیگر دارند و بهترین روش برای صاف کردن موها کدام است؟! با ما همراه باشید تا آرایشگران باتجربه و حرفه ای تیپ چین به این سوال، پاسخ دهند.

 

آشنایی با روش های کراتینه و بوتاکس مو | تیپ چین

 

آشنایی با روش های کراتینه و بوتاکس مو

 

قبل از اینکه به سراغ ذکر مزایا و معایب هر کدام از این روش ها برویم؛ بهتر است بیشتر با آن ها، آشنا شوید. در ابتدا روش انجام کراتینه مو را توضیح می دهیم. کراتینه مو یک نوع روش درمانی با استفاده از مواد شیمیایی است که باعث می شود موهای وز و کدر، صاف و براق شوند.

خیلی از مشتریان به هنگام مراجعه به آرایشگاه ها، در مورد ماندگاری این روش سوال می کنند. به طور معمول ماندگاری کراتینه مو تا ۶ ماه است. البته این مدت بسته به نوع مراقبت شما از موهایتان می تواند کمتر یا حتی بیشتر شود.

اما کراتینه کردن موها چگونه انجام می شود؟! کراتین در واقع یک پروتئین ضروری برای سلامت و استحکام موهاست. به همین دلیل است که کراتینه کردن مو باعث می ‌شود موها درخشان، سالم و زیبا به نظر برسند. البته نوعی از کراتین هم وجود دارد که مو را در حد ۲۰ تا ۳۰ درصد صاف می کند و تنها برای تقویت موها، به کار می رود.

توجه داشته باشید که برای مراقبت از موهای کراتین شده لازم است از محصولات فاقد سولفات استفاده کنید. در غیر این صورت تاثیر و ماندگاری این روش، کاهش می یابد.

 

مطالب مرتبط: تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو

 

اما به سراغ بوتاکس مو برویم. بوتاکس مو نسبت به کراتینه مو روش جدید تری است که برای بازسازی و احیای موهای آسیب دیده استفاده می شود. در این روش موها را با استفاده از یک آمپول که حاوی انواع پروتئین ها، ویتامین ها، آمینواسیدها و... است، آغشته می کنند. پس از آن، موها را ماساژ می دهند تا این مواد به خوبی به همه جای مو نفوذ کند. در نهایت پس از ۴۵ دقیقه موها را شستشو داده و با سشوار خشک می کنند.

خوشبختانه این روش درمانی عوارض جانبی خاصی مثل نازک شدن و ریزش موها را به دنبال ندارد. بعد از انجام بوتاکس مو تا ۷۲ ساعت نباید دوش بگیرید و همچنین برای ماندگاری بیشتر این روش بهتر است است شامپو و دیگر محصولات مراقبتی بدون سولفات برای شستشوی موها، استفاده کنید.

 

بوتاکس مو و کراتینه چه تفاوت هایی با هم دارند؟

 

بوتاکس مو و کراتینه مو چه تفاوت هایی دارند؟

 

به طور کلی بوتاکس مو یک روش درمانی غیرشیمیایی است که برای رفع وزشدگی موها، استفاده می شود. در واقع با استفاده از بوتاکس می توانید موهایتان را شاداب تر و زیبا تر، جلوه دهید. با استفاده از بوتاکس مو می توانید کمتر از محصولات آرایشی و شیمیایی مضر و حالت دهنده های موجود در بازار، استفاده کنید. این تکنیک باعث می شود ترکیبات مغذی مثل پروتئین ها، ویتامین ها و چربی های ضروری جذب مو شده و موها ترمیم و بازسازی شوند.

در مقابل کراتینه مو یک درمان شیمیایی است که ممکن است برای افراد با موهای حساس، آلرژی ایجاد کند. به طور کلی هدف از انجام کراتین مو و یا بوتاکس مو صاف کردن و حالت دهی به موهاست اما تفاوت هایی بین این دو روش وجود دارد که عبارتند از:

 

  1. مهم ترین تفاوت بین این دو روش، شیمیایی بودن و ارگانیک بودن است. به صورتی که کراتین کردن موها با استفاده از یک ماده شیمیایی انجام می شود، در صورتی که بوتاکس مو حاوی مواد طبیعی و ارگانیک است.
  2. جذاب ترین بخش انجام این دو روش برای مشتری، ماندگاری آن می باشد. ماندگاری کراتین تا ۶ ماه است اما ماندگاری بوتاکس حداکثر ۴ ماه می باشد. بنابراین اگر خواهان ماندگاری بیشتر هستید، بدون معطلی به سراغ کراتینه کردن موها بر‌وید.
  3. در خیلی از مواقع آرایشگر هر کدام از این روش ها را با توجه به جنس موی مراجعه‌کننده به وی، پیشنهاد می‌ دهد. معمولاً کراتینه مو برای افرادی که موهای بسیار مجعد و فر دارند، مناسب تر می باشد اما بوتاکس مو برای انواع مو قابل استفاده بوده و حتی موهای آسیب دیده و موخوره را هم ترمیم می کند.
  4. در مورد اثرگذاری این دو روش می توان گفت کراتینه مو صافی بیشتری به موها می بخشد. بنابراین اگر دوست دارید موهایتان کاملا لخت و ابریشمی شود؛ بهتر است موها را کراتینه کنید. بوتاکس مو تا حدودی یک روش درمانی محسوب می شود که می ‌تواند حالت مو را بهبود بخشیده و به آن، حجم بدهد. بنابراین نباید انتظار موهای بسیار لخت و صاف را از بوتاکس مو، داشته باشید.

 

به صورت کلی اگر موهای کم حجمی دارید؛ بوتاکس مو گزینه مناسبی برای شما به شمار می رود. چرا که افزایش حجم مو یکی از مزایایی است که این روش درمانی دارد.

 

بوتاکس مو یا کراتینه؟ کدام را انتخاب کنیم؟ | تیپ چین

 

بوتاکس مو یا کراتینه؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

 

این موضوع تا حد زیادی به جنس موهای شما برمی گردد. قطعاً زمانی که به یک سالن زیبایی برای انجام این کار مراجعه می کنید؛ اگر آرایشگران تجربه و تخصص لازم را داشته باشند، می توانند به خوبی شما را نسبت به انتخاب هر کدام از این روش های درمانی، راهنمایی کنند.

البته که در یک مقایسه کلی می‌ توان گفت کراتینه مو اثرات ظاهری به مراتب قوی تری دارد، اما اگر ارگانیک بودن مواد مصرفی برایتان اهمیت دارد؛ ناگزیر هستید روش بوتاکس مو را برای این کار، انتخاب کنید. چرا که اکثر محصولات استفاده شده در این روش حاوی روغن خاویار، روغن آرگان و کلاژن هستند که باعث تقویت موها می شوند. قطعاً با وجود این مواد ضروری و ارگانیک برای سلامت موها؛ بعد از انجام بوتاکس مو به طور چشمگیری شاهد کاهش شکنندگی و وزشدگی موها، خواهید بود.

یکی از مواردی که باعث می شود درصد رضایت شما از نتیجه کار بالاتر رود؛ انتخاب آرایشگر و سالن زیبایی است. قطعاً افراد تازه کار نمی توانند آن طور که باید و شاید روی موهای شما کار کرده و یک موی کاملاً صاف و درخشان به شما، تحویل دهند. به همین دلیل توصیه می کنیم برای انجام کراتینه مو و یا بوتاکس مو؛ حتماً به آرایشگاه های معتبر و باسابقه، مراجعه کنید. آرایشگرهای حرفه ای و آموزش دیده به راحتی می توانند مطابق با خواسته و سلیقه شما کار صاف کردن و حالت دهی به موها را انجام دهند.

توصیه می کنیم برای اینکه ماندگاری هر کدام از این روش ها بالاتر رود؛ از رنگ کردن و یا انجام دکلره بیش از حد روی موها، پرهیز کنید. علاوه بر این، استفاده از وسایل گرمازا و گرفتن دوش آب خیلی گرم هم می تواند به موها، آسیب برساند.

به طور کلی نمی توان گفت کدام یک از این روش ها بهتر است. چرا که هر کدام مزایای خود را دارند و بهتر است انتخاب هر کدام بر اساس مواردی مثل نازکی مو، حجم مو، میزان وزشدگی موها و... انجام شود.

آرایشگاه تیپ چین با داشتن کادری متخصص و حرفه ای؛ قادر است کار صافی و حالت دهی به موهای شما آقایان و خدمات کراتینه و رنگ مو را با بهترین و باکیفیت ترین مواد موجود در بازار، انجام دهد. شما می توانید برای رزرو نوبت از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن تیپ چین، اقدام کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :