header

خانه / لیست مطالب آموزشی / ترمیم موهای سوخته با دکلره

ترمیم موهای سوخته با دکلره

تعداد بازدید : 1280 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
مطمئناً هر زنی تغییری که رنگ مو به چهره‌اش می‌دهد را دوست دارد اما در کنار آن آرزو دارد که موهایی ابریشمی و براق داشته باشد! خشکی و سوختگی موها یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که اغلب در اثر رنگ و دکلره کردن اتفاق می‌افتد.

مطمئناً هر زنی تغییری که رنگ مو به چهره‌اش می‌دهد را دوست دارد اما در کنار آن آرزو دارد که موهایی ابریشمی و براق داشته باشد! خشکی و سوختگی موها یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که اغلب در اثر رنگ و دکلره کردن اتفاق می‌افتد. البته این بدان معنا نیست که راهی برای درمان سوختن مو با دکلره وجود ندارد بلکه با مراقبت‌های روزانه حتی می‌توانید یک آسیب جدی را برطرف و سبک موردعلاقه خود را حفظ کنید. اگر در حال حاضر از آسیب‌دیدگی موهای خود رنج می‌برید و به دنبال راه‌ حلی برای درمان سوختگی مو بر اثر رنگ یا دکلره هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ساختار مو

تا به حال به این فکر کرده اید که مو هم ساختاری دارد و از چند جز و یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم از چند لایه تشکل شده است . داخلی ترین و انتهایی ترین لایه مو مدولا نام دارد که منبع فیبر رسانی بوده و نقش آن تقویت مو می باشد لایه بعدی که از لایه مدولا محافظت می کند کورتکس نام داشته و لایه میانی می باشد مهمترین و و آخرین لایه مو که تمام تاثیرات ظاهری را در بر داشته و آسیب پذیر تر از دو لایه ای دیگر می باشد کوتیکول نام دارد. مهم ترین بخشی که در اثر تغییرات رنگ، دکلره، سشوار، فر و... آسیب می بیند کوتیکول است و نهایتا دچار آسیب دیدگی می شود.

گاهی اوقات ممکن است که آسیب دیدن مو نشانه هایی همچون موخوره، خارش سر، سوختگی در مناطق پایینی مو و... داشته باشد. شاید باور نکنید اما شانه کردن عادی مو هم ممکن است باعث آسیب دیدن موها شود اما زمانی که موهای خود را رنگ و یا دکلره می کنید بخش کوتیکول برای اینکه بتواند رنگ را به لایه های زیرین برساند خود را بالا گرفته و سطح ریشه ای موها رنگ می گیرند.

آسیب دیدن مو

اما ممکن است رنگ موها آنقدر قوی و مضر باشند که در همان ابتدا کار بخش کوتیکول مو را بسازند و لایه های محافظ نتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند به همین جهت موها با یکبار شستن حالت وز گرفته و یا می سوزند.

دکلره مو به چه معناست؟

در یک جمله ساده، دکلره به معنی بی رنگ کردن مو است. کسانی که میخواهند موهای خود را رنگ روشن تر بکنند باید پایه موی خود را بی رنگ کنند تا موهایشان رنگ مورد نظر را بگیرد برای دکلره کردن به انواع پودر های دکلره، انواع اکسیدان با درجه مختلف، رنگ مو، شامپو تثبیت کننده رنگ، دکلره، شانه مخصوص رنگ، شانه دم باریک برای جدا کردن قسمت های مو، شانه دانه درشت، کاسه رنگ پلاستیکی، کرم محافظ پوست برای رنگ نگرفتن پوست، اپلیکاتور و دستکش و ماسک نیاز دارید.

دونوع پودر دکلره داریم. پودر دکلره آبی که برای موهای طبیعی و سالم استفاده می شود و قوی است. اگر موهایتان تیره رنگ است باید از پودر دکلره آبی برای بی رنگ کردن موهایتان استفاده کنید.

پودر سفید که برای موهای نازک، شکننده و حساس استفاده می شود و ضعیف است. برای آنهایی که رنگ موی روشن دارند از این پودر باید استفاده شود.

ترمیم موهای سوخته

برای درمان و ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده قبل از هر کاری باید به تغدیه تان برسید زیرا این تغذیه است که باعث تقویت موها میشود و آن ها را مانند روز اول زیبا و درخشان میکند.

 •    پروتئین: گوشت قرمز و تخم مرغ
 •    ویتامین A: هویج و کدو حلوایی
 •    چای سبز و غذاهای دریایی

3  ماسک عالی برای موهای آسیب دیده

ماسک برای موهای آسیب دیده با مواد اولیه ای که برای تهیه دارد یک ماسک طبیعی و فوق العاده در تقویت موها و ترمیم موهای آسیب دیده است که مراحل تهیه و استفاده از آنها را در ادامه می خوانید.
مواد لازم:
 •    عسل
 •    ماست
 •    روغن زیتون
 •    روغن بادام درختی
 •    موز له شده
 •    تخم مرغ

ماسک اول:

موزهای له شده را با روغن بادام درختی خوب مخلوط کرده و به روی موها بمالید. موها را خوب ماساژ دهید و اجازه دهید تا مواد 15 دقیقه بر روی موها بماند.

ماسک دوم:

یک قاشق عسل را با یک عدد تخم مرغ و روغن زیتون مخلوط کنید. موهایتان را خیس نموده و ماسک آماده را به روی موها خوب بمالید تا تمام بخش های آن پوشیده شوند. سپس یک کلاه پلاستیکی مانند کلاه رنگ به روی موها بکشید و اجازه دهید تا 30 دقیقه موها در این حالت بمانند و بعد آبکشی کنید.

ماسک سوم:

این ماسک تنها با ماست تهیه می شود. در واقع باید بعد از شستشوی کامل موها در حمام با شامپو در آخر ماست را به روی موها بمالید و اجازه دهید تا 20 دقیقه به روی موها بماند و بعد با آب ولرم موها را شستشو دهید.

ماسک عالی برای موهای آسیب دیده

درمان موهای سوخته با روغن های طبیعی

 

می‌توانید از روغن های طبیعی و گیاهی نیز برای تقویت موهای خود استفاده کنید. برای این منظور روغن را کف دست ها ریخته و کف دست را به هم بمالید و بعد موهایتان را با دست ماساژ دهید و یا می‌توانید چند قطره از روغن مورد نظر را در شامپو خود بریزید. چند نمونه از روغن های طبیعی و گیاهی که هم باعث تقویت موهای شما می شود و هم باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود عبارتند از :

 •    درمان موهای سوخته با روغن جوجوبا: موها را مرطوب کرده و مواد معدنی لازم را تأمین می‌کند و پوست سر را تحریک می کند.
 •    درمان موهای سوخته با روغن بادام: پوست سر را نرم و مرطوب می‌کند.
 •    درمان موهای سوخته با روغن اسطوخودوس: موها را از ریشه نرم و براق نگه می‌دارند و شوره سر شما را کنترل می‌کند.
 •    درمان موهای سوخته با روغن نارگیل: موها را نرم و درخشنده می‌کنند.
 •    درمان موهای سوخته باروغن مریم گلی: باعث افزایش رشد مو شده و پوست سر را تحریک میکند.
 •    درمان موهای سوخته باروغن چوب سدر: پوست سر تحریک و باعث رشد موی میشود.
 •    درمان موهای سوخته با روغن رزماری: ریشه مو را تحریک می کند و باعث سرعت رشد مو می شود و گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد.
 •     درمان موهای سوخته با روغن چوب صندل: باعث بهبودی موهای آسیب دیده شده و مو را خوشبو می کند.
 •    درمان موهای سوخته با روغن نارگیل: هم باعث براقی موهایتان می شود و هم رطوبت را به موهایتان می رساند. مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و بعد بگذارید تا ولرم شود و بعد موهایتان را با آن ماساژ دهید.
از روشهای خانگی نیز می توان برای ترمیم موی آسیب دیده استفاده کرد.
 •    درمان موهای سوخته با سس مایونز: به نرم شدن رشته های خشک ووزبر موها کمک می کند. یک فنجان مایونز را موقعی که موهایتان خشک است به تمامی موها و سرتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه موهایتان را بشویید.
 •    درمان موهای سوخته با تخم مرغ : تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید و بعد از اینکه موهایتان را با شامپو شستید تخم مرغ را به عنوان حالت دهنده استفاده کنید. یک تا دو دقیقه صبر کنید و موهایتان را آبکشی کنید.
 •    درمان موهای سوخته با موز: موز به خاطر پتاسیمی که دارد به موهای خشک و آسیب دیده کمک می‌کند. مقداری موز را برداشته آن را نرم و له کنید و موهایتان را با آن ماساژ دهید. یک ربع روی سرتان بماند و بعد موها‌یتان را بشویید.
 •    درمان موهای سوخته با ماسک مایونز: این ماسک موجب تغذیه و مرطوب شدن موها شده و وجود اسید آمینه در مایونز باعث تقویت پوست سر و رشته موهای سالم می‌شود. همچنین باعث حجیم، نرم، مرطوب و براق تر شدن موها می شود. یک سوم پیمانه سس مایونز به اضافه چند قطره روغن (نارگیل، کاج، گردو، هسته زردآلو یا زیتون) و یکی از روغن ها را با هم ترکیب کرده و  30 دقیقه روی مو خود بگذارید و بعد آن با آب گرم آبکشی کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :