header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو

آشنایی با انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو

تعداد بازدید : 1112 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
اگر از آن دسته افرادی هستید که نگهداری و تقویت از موهایتان را به زمان های دیگری موکول می کنید؛ ممکن است در آینده شاهد ریزش و ضعیف شدن آن ها شوید. در صورتی که پیشگیری از این عارضه اصلا کار سختی نیست. شما به کمک روغن های گیاهی می توانید به راحتی موهای خود را تقویت و از ریزش زودهنگام آن ها، پیشگیری کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که نگهداری و تقویت از موهایتان را به زمان های دیگری موکول می کنید؛ ممکن است در آینده شاهد ریزش و ضعیف شدن آن ها شوید. در صورتی که پیشگیری از این عارضه اصلا کار سختی نیست. شما به کمک روغن های گیاهی می توانید به راحتی موهای خود را تقویت و از ریزش زود هنگام آن ها، پیشگیری کنید. روغن های گیاهی از قدیم طرفداران خود را داشته است. حتی امروزه برای تهیه بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو از این روغن ها، استفاده می شود. استفاده از روغن های گیاهی هم می تواند موهای شما را تقویت کند و هم درخشندگی خاصی به آن ها ببخشد. در ادامه با بهترین و موثرترین روغن های گیاهی برای تقویت مو آشنا می شویم.

معرفی روغن های گیاهی برای تقویت مو

آسیب به موها و به دنبال آن ریزش مو دلایل مختلفی می ‌تواند داشته باشد. ممکن است علت آن کمبود ویتامین و یا استرس‌ های روزانه باشد. به هر حال علت هر چه که باشد باید به فکر درمان آن بود. محصولات گیاهی تنها چیزهایی هستند که می توانید به طور مداوم و بدون نگرانی از آن ها، استفاده کنید. در این بین روغن هایی مثل روغن آرگان که حتما نام آن را شنیده اید، بسیار پر طرفدار شده اند.

برخی از روغن های گیاهی برای تقویت مو عبارتند از:

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن همه کاره است که سرشار از مواد معدنی، کربوهیدرات و ویتامین های مورد نیاز و ضروری برای مو می باشد. اگر در زمره افرادی قرار دارید که دارای موهای معمولی هستند و یا حتی موهای خشک و آسیب دیده دارید؛ استفاده از روغن نارگیل می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. روغن نارگیل موهای شکننده را ترمیم می‌ کند. البته برای نتیجه گیری باید در این راه صبور باشید و به طور منظم از آن، استفاده کنید. روغن نارگیل علاوه بر جلوگیری از ریزش مو؛ موجب سلامت موها و پوست سر می شود. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین c است.

روغن نارگیل

روش استفاده:

این نکته را در نظر داشته باشید که روغن نارگیل در دمای اتاق به صورت جامد است و زمانی که کمی گرم شود؛ به حالت مایع در می ‌آید. بنابراین بهتر است قبل از استفاده آن را کمی گرم کرده و مقداری از آن را به موها بمالید. اجازه دهید روغن نارگیل ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند. پس از آن کافیست با شامپوی معمولی موها را شستشو دهید. بهتر است هفته ای یک بار از از این روغن، استفاده کنید.

روغن رزماری

استفاده از روغن رزماری باعث تحریک رشد مو شده و از فولیکول مو، محافظت می کند. اگر نگران ریزش موهایتان هستید؛ استفاده از روغن رزماری را به شما، پیشنهاد می ‌کنیم زیرا یکی از روغن‌ های بسیار عالی برای کاهش چربی پوست می باشد.

روغن رزماری

روش استفاده:

به منظور استفاده از روغن رزماری می ‌بایست ۸ الی ۱۰ قطره از آن را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کرده و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه اجازه دهید روی موها بماند. در نهایت موها را با یک شامپوی ملایم، شستشو دهید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: روشهای نگهداری موهای بلند آقایان 

 

روغن آرگان

بسیاری از محصولات مراقبتی در زمینه پوست و مو روغن آرگان را در ترکیبات خود دارند. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین ای (E) می باشد که محافظت بسیار خوبی از موهایتان خواهد داشت. برای اینکه بتوانید تاثیر استفاده از روغن آرگان را به وضوح مشاهده کنید؛ توصیه می کنیم حتما از روغن آرگان طبیعی و ارگانیک، استفاده کنید. این روغن برای افراد با موهای خشک و شکننده و یا افرادی که موخوره دارند، بسیار مناسب است. روغن آرگان موها را مرطوب و صاف کرده و نرمی و درخشش فوق العاده ای به آن ها، می بخشد.

روغن آرگان

روش استفاده:

می توانید به صورت روزانه و هفتگی روغن آرگان را روی موها خشک یا مرطوب، استفاده کنید و از شر وزی و خشکی موها راحت شوید.

روغن نعناع

تعجب نکنید! این روغن خواص تسکین دهنده و تحریک کننده بسیار خوبی دارد که می ‌تواند جریان خون را در پوست سر افزایش داده و منافذ پوست را از بین ببرد. در صورتی که بتوانید فولیکول مو را تقویت کنید و آن را سالم نگه دارید؛ شاهد رشد سالم موها، خواهید بود و این کار را می توانید با استفاده از روغن نعناع به خوبی انجام دهید.

روغن نعناع

روش استفاده:

برای استفاده می توانید ۵ الی ۸ قطره از روغن نعناع را با روغن نارگیل ترکیب کنید و این ترکیب را روی پوست سر خود استفاده کنید. اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست سر بماند و در نهایت با یک شامپوی ملایم موها را شستشو دهید.

روغن جوجوبا

اگر به دنبال یک مرطوب کننده عالی برای موهایتان می‌ گردید؛ روی روغن ‌جوجوبا حساب کنید. این روغن ضد باکتری بوده و هیچ ماده شیمیایی ندارد. روغن جوجوبا برای افراد با موهای خشک و آسیب دیده و کدر و افرادی که از شوره سر رنج می برند، انتخاب مناسبی است. استفاده منظم از روغن جوجوبا موها را از حالت وزشدگی خارج کرده و و با تقویت مو مانع از ریزش آن می شود.

روغن جوجوبا

روش استفاده:

اگر مشکل شما موخوره است؛ می توانید از روغن جوجوبا قبل از شامپو زدن، استفاده کنید. به این صورت که مقداری از آن را به پوست سر بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند سپس با یک نرم کننده یا شامپو ملایم، موها را شستشو دهید. برای نتیجه گیری بهتر توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید.

روغن زیتون

همان طور که دانه‌ های زیتون خواص زیادی برای سلامتی بدن دارند؛ از روغن آن هم می‌ توان برای حفظ سلامتی موها، استفاده کرد. این روغن سرشار از چربی‌ های اشباع نشده است و همین چربی هاست که خاصیت محافظتی و مرطوب کنندگی دارند. علاوه بر این، ویتامین E موجود در روغن زیتون برای رشد مو مفید بوده و از کراتین موها، محافظت می کند.

باز هم توصیه می کنیم از روغن زیتون ارگانیک استفاده کنید زیرا تنها در این صورت است که می تواند غنی از آنتی اکسیدان طبیعی باشد. روغن زیتون برای موهای وز شده، موهایی که دچار شوره شده‌ اند و یا وزشدگی و آسیب دارند، بسیار مناسب است. با استفاده مکرر از روغن زیتون به مرور شاهد براق شدن و زیبایی موها خواهید بود. برای رفع شوره سر با کمک روغن زیتون می توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید تا اثربخشی آن، بیشتر شود.

روغن زیتون

روش استفاده:

توصیه می ‌کنیم حتماً به صورت هفتگی از این روغن، استفاده کنید. به این منظور ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را کمی گرم کرده و به موهای خود بمالید و حدود ۳۰ دقیقه موها را زیر کلاه قرار دهید. در نهایت موها را با شامپو و آب ولرم، شستشو دهید.

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. اگر به طور منظم و مداوم هر کدام از روغن های ذکر شده در این مقاله را استفاده کنید؛ شاهد درخشندگی و تقویت موها خواهید بود. در صورتی که تجربه استفاده از این روغن ها را داشته و نظر خاصی در این رابطه دارید؛ می ‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان وب سایت تیپ چین، به اشتراک بگذارید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: همه چیز در رابطه با موهای چرب 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :