header

خانه / لیست مطالب آموزشی / علل ایجاد و روشهای درمان چروک دور چشم

علل ایجاد و روشهای درمان چروک دور چشم

تعداد بازدید : 2143 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
چروک دور چشم یکی از عارضه هایی است که اغلب افراد وقتی وارد دوره میانسالی می شوند به آن دچار می شوند. باید در نظر داشت که افراد برای خندیدن، تمرکز نمودن زیاد، صحبت کردن و مواردی از این قبیل لازم است تا ماهیچه های صورت خود را منقبض نمایند.

چروک دور چشم یکی از عارضه هایی است که اغلب افراد وقتی وارد دوره میانسالی می شوند به آن دچار می شوند. باید در نظر داشت که افراد برای خندیدن، تمرکز نمودن، صحبت کردن و مواردی از این قبیل لازم است تا ماهیچه های صورت خود را منقبض نمایند. هر اندازه که این انقباضات در طول زندگی بیشتر شود، ماهیچه ها نیز خسته تر می شوند. از همین رو عموما ماهیچه ها دچار افتادگی می شوند. یکی از نشانه افتادگی ماهیچه ها، چین و چروک هایی می باشد که کم کم در چهره نمایش داده می شوند. این بین چروک دور چشم از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. پوست دور چشم بسیار نازک و حساس بوده است لذا از این رو نمی تواند از هرگونه کرم ضد پیری و ضد چروکی برای آن استفاده نمود. لذا در این مقاله قصد داریم تا در خصوص علت چروک چشم و روش های درمانی آن صحبت نماییم. جالب است که در نظر داشته باشید امروزه رفع این چروک در زمینه کاری بسیاری از آرایشگرانی است که اقدام به ارائه خدمات آرایشی در منزل می نمایند.

آشنایی با علت های چروک دور چشم

آشنایی با علت های چروک دور چشم:

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که زمانی چین و چروک بر روی چهره نمایش داده می شود که بدن نتواند پروتئین و الاستین مورد نیاز را جایگزین نماید. این مورد می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:

 -    پیری:

یکی از دلایل چروک دور چشم، پیری می باشد. زمانی که سن افراد زیاد می شود، بدن نمی تواند کلاژن مورد نیاز را تامین نماید لذا با از دست دادن رطوبت از سوی دیگر؛ چین ها بر روی پوست بیشتر نمایان می شوند.

 -    سیگار:

اغلب افراد سیگاری دارای پوست های چروکی می باشند. باید در نظر داشت که سیگار موجب می شود رادیکال های آزاد در بدن افزایش یابد. افزایش رادیکال به این معنا می باشد که کلاژن ها تا حد زیادی افت می نمایند رادیکال آزاد نابود کننده کلاژن است.

 -    حرکت زیاد ماهیچه:

اگر شما نیز جز افرادی باشید که از  ماهیچه های صورت خود بیش از حد نرمال استفاده می نمایید و عموما صحبت، خندیدن و غیره با کمک این ماهیچه ها انجام می شود لذا در خطر ابتلا به چروک دور چشم می باشید. زیرا ماهیچه های شما دار خستگی و تنبلی می شوند.

البته باید در نظر داشت که امروزه چروک دور چشم برای افراد کم سن نیز مشاهده می شود. در این شرایط عموما دکتر متخصص برای بیمار آزمایش های خونی متفاوتی تجویز می نماید زیرا در این سن قطعا اختلالات هورمونی و ویتامینی باعث این عارضه خواهند شد.

درمان چروک دور چشم:

همانگونه که همیشه بیان شده است پیشگیری بهتر از درمان است لذا برای این عارضه نیز تا حد ممکن لازم است تا شما اقدامات لازم را جهت جلوگیری از چین و چروک به خرج دهید. لذا همواره پیشنهاد می شود که از ریز نمودن چشم ها به مدت طولانی و مکرر جلوگیری نمایید زیرا این مورد ماهیچه های چشم را به شدن تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از افراد زمانی که در معرض نور شدید قرار می گیرند، چشمان خود را نیمه باز نگاه می دارند لذا به جهت جلوگیری از چروک دور چشم، پیشنهاد می شود تا از عینک های آفتابی استفاده گردد.

درمان چروک دور چشم

یکی دیگر از دلایلی که موجب چروک شدن پوست دور چشم  می شود، این مهم است که افراد مراقبت های لازم را از پوست خود انجام نمی دهند. به این معنا که به طور مثال زمانی که پوست خیس و مرطوب است، از آبرسان ها استفاده می نمایند. همواره باید به یاد داشته باشید که پوست های خشک بیشتر در معرض چروک شدن قرار دارند لذا می بایست به صورت منظم از نرم کننده و آبرسان ها بهره برد.

 

 این مطلب را از دست ندهید: برطرف کردن پف و کبودی زیر چشم 


 در برخی از موارد دیگر و البته نادر، عواملی ژنتیکی در چروک شدن پوست دخیل می باشند. که در این موارد لازم است تا حتما از نظر متخصص پوست بهره برد. به صورت کلی زمانی که دچار این بیماری شدید، می توانید از راهکار های زیر بهره ببرید:

 -    لیزر:

امروزه یکی از روش های رایج برای درمان چروک دور چشم استفاده از اشعه لیزر می باشد. این اشعه ها عموما ضعیف بوده و آسیبی به پوست وارد نمی نمایند. البته باید در نظر داشت که به کمک این لیزر ها سوراخ های ریزی در روی پوست ایجاد می شود که چین های کوچک عمیق تر را برطرف می نماید. با این کار به سلول های پوست شوک وارد شده و آنها را سمت کلاژن سازی سوق می دهد.

 -    بوتاکس:

یکی از مواردی که می تواند درمان قطعی چین و چروک های پوستی باشد، استفاده از بوتاکس است، به کمک این روش درمانی، فضای خالی بین لایه های پستی پر شده و آنها از یکدیگر فاصله می گیرند، به همین دلیل پوست کشیده و صاف خواهد شد. این روش محدودیتی ندارد و تمام افراد می توانند از آن بهره ببرند.

 -    لایه برداری:

این روش عموما دارای درد اندکی است و به مراقبت های خاصی نیز نیاز دارد. در این روش به کمک برس های کوچکی که عمدتا سفت و محکم هستند، لایه های ضخیم پوستی تراشیده می شوند. این کار دو مزیت دارد. اول اینکه با از بین رفتن لایه های مرده، پوست مجدد کلاژن سازی را از سر می گیرد. مورد دوم اینکه پوست چروک شده جدا شده و پوست لایه زیرین جایگزین آن می شود.

پیشگیری از چروک دور چشم

 -    استفاده از کرم های ضد چروک:

امروزه کرم های ضدچروک بسیاری در بازار وجود دارند که عملیات لیفتینگ را انجام می دهند. این کرم ها عموما با خشک نمودن و کشیدن پوست کمک می نمایند تا ماهیچه ها در حالت انقباض باقی بمانند و لایه های پوست بر روی یکدیگر قرار نگیرند.

از بین روش های بالا استفاده از کرم های ضد چروک به دلیل قیمت مقرون به صرفه دارای مخاطبان بیشتری است. اما اگر قصد دارید تا از این روش استفاده نمایید، باید در نظر داشته باشید که به کرم های مذکور و ترکیبات آنها حساسیتی نداشته باشید. قبل از آنکه از این کرم ها به دور چشم زده و استفاده نمایید، پیشنهاد می شود تا بر روی بخش دیگر از بدن بهره برده تا بازخورد آن را مشاهده کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با فواید ماساژ صورت و تاثیر آن در زیبایی 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :