header

خانه / لیست مطالب آموزشی / برطرف کردن پف و کبودی زیر چشم

برطرف کردن پف و کبودی زیر چشم

تعداد بازدید : 1089 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
کبودی زیر چشم و پف زیر چشم دو عارضه ای می باشند که امروزه افراد زیادی با آن درگیر هستند. در حال حاضر داروها و کرم های بسیاری وجود دارند که توسط برند های مختلف ارائه می شوند و بیان می دارند که قادر هستند پف و کبودی را به آسانی از بین ببرند اما باید در نظر داشته باشید که شما تنها با چند روش خانگی همانند کمپرس سرد و استفاده از آب زیاد می توانید این مشکلات را از بین ببرید.

کبودی زیر چشم و پف زیر چشم دو عارضه ای می باشند که امروزه افراد زیادی با آن درگیر هستند. در حال حاضر داروها و کرم های بسیاری وجود دارند که توسط برند های مختلف ارائه می شوند و بیان می دارند که قادر هستند پف و کبودی را به آسانی از بین ببرند اما باید در نظر داشته باشید که شما تنها با چند روش خانگی همانند کمپرس سرد و استفاده از آب زیاد می توانید این مشکلات را از بین ببرید و ظاهری زیباتر داشته باشید.

عواملی که باعث کبودی زیر چشم می شوند:

 -    بر اساس آلرژی
 -    بر اثر اگزما
 -    بر اثر خستگی مزمن
 -    بیماری های مربوط به رنگدانه های پوستی
 -    قرارگیری در معرض نور خورشید به صورت مستقیم
 -    چین و چروک

روش های مقابله با کبودی زیر چشم و پف آن:

در نظر داشته باشید که برای رفع پف زیر چشم نیاز نیست تا همیشه از قرص ها و داروهای شیمیایی استفاده نمایید بلکه می توانید با چند روش ساده خانگی نیز اقدام به برطرف کردن این عارضه ها و زیبایی چهره نمایید:

1. از تی بگ یا کیسه های چای که به صورت آماده در بازار هستند، استفاده نمایید:

چای فقط برای نوشیدن و رفع خستگی نیست. در واقع می توانید از چای و اثرات  کافئین آن برای رفع کبودی زیر چشم خود و از بین بردن تیرگی اطراف آن استفاده نمایید.
کافئین موجود در چای و به خصوص چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های موثر و زیادی است که می تواند سرعت جریان خون را در پوست شما بهبود دهد. همچنین گفته می شود که این مورد می تواند از پوست شما در برابر اشعه های مضر و به خصوص ماورا بنفش محافظت کند و به طور بالقوه روند ایجاد چین و چروک را کند نماید.

عواملی که باعث کبودی زیر چشم می شوند

برای بهره بردن از این مزایا می توانید:

 -    به مدت 3 الی 5 دقیقه تفاله های چای یا کیسه های چای را زیر چشم های خود قرار دهید.
 -    قبل از اینکه از چای بهره ببرید، اجازه دهید تا آنها به مدت 20 دقیقه در یخچال خنک شوند.
 -    سپس، مایع اضافی (چای) را جدا نموده و آنها را زیر چشم های خود بگذارید.

برای اینکه از این روش نتیجه بهتری دریافت کنید، می توانید از چای سبز نیز بهره ببرید.

2. از انواع کمپرس های سرد استفاده کنید

استفاده از کمپرس های سرد می تواند یک روش تاثیرگذار برای از بین بردن کبودی زیر چشم و رفع پف های آن باشد. شما می توانید با مواد داخل خانه خود این کمپرس را تولید کنید. قرار دادن کمپرس سرد در این قسمت می تواند به عملکرد رگ های خونی را بهتر نماید.
اگرچه امروزه بسته های کمپرس سرد در فروشگاه های پزشکی ارائه می شود، اما روش های خانگی نیز وجود دارند که می توانند به همان اندازه مفید باشند.
برخی از گزینه های کمپرس سرد که در هر خانه ای یافت می شود، به قرار زیر است:

* -    یک قاشق سرد فلزی
* -    خیار هایی که در داخل یخچال بوده اند
* -    پارچه خنک و نمناک
* -    کیسه های منجمد در یخدان

قبل از استفاده از موارد بالا، ماده کمپرسی خود را در یک پارچه لطیف قرار دهید تا موجب یخ زدگی پوست شما نشود. پس از قرار دادن کمپرس لازم است که چند دقیقه منتظر بمانید.

3. آب زیاد بنوشید و به هیدراته بودن پوست خود اهمیت دهید.

حدود 60 درصد از وزن هر شخصی از آب تشکیل شده است. با توجه به این موضوع، قطعا می توان متصور شد که کمبود آب در بدن منجر به کبودی زیر چشم شود. پس بالا بردن میزان آب مصرفی باید به شما کمک کند تا کبودی ها و چین و چروک های پوستی خود را به راحتی از بین ببرید. مصرف چه میزان آب کافی است؟ کارشناسان علوم تغذیه نوشیدن حدود 13 لیوان آب یا مایعات دیگر در روز را برای مردان و حدود 9 لیوان آب برای زنان توصیه می کنند.
اگر آب را دوست نداشته باشید، تکلیف چیست؟ خبر خوب این است که لازم نیست، حتما آب بنوشید و مصرف هرگونه مایعات دیگر در کل روز می تواند تاثیر یکسانی داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید که آب یک نوشیدنی کم کالری است. انواع آب میوه ها، آبهای مزه دار شده یا حتی آبی که با خوردن میوه  و سبزیجات به بدن تزریق می شود همگی می توانند گزینه های خوبی باشند. چای  ها و انواع نوشیدنی های بدون کافئین گرم یا سرد یکی دیگر از مواردی هستند که برای بالا بردن سرانه آب بدن می توانید از آن بهره ببرید.

آنتی هیستامین برای رفع کبودی زیر چشم

4- آنتی هیستامین در صورت لزوم مصرف کنید

آلرژی و حساسیت می تواند باعث ایجاد تیرگی های پف کرده در اطراف چشم شما شود. همچنین این آلرژی قادر است قرمزی یا خارش چشم را موجب شود که باعث ورم گردد. این حالات به دلیل پاسخ سیستم ایمنی بدن به موادی است که آن را تحریک می کند. اگر احساس می کنید کبودی یا پف زیر چشم شما مربوط به آلرژی است، حتما با یک پزشک متخصص در مورد مصرف داروهای ضد حساسیت مشورت کنید. برخی از دارو های مذکور عبارتند از:

 -    کرم بنادریل
 -    داروی زیرتک
 -    قرص آنتی هیستامین

همچنین توصیه می کنیم تا حد امکان از مصرف مواد آلرژی زا که باعث به وجود آمدن این حالات می شود، پرهیز کنید.

برخی از محصولات مراقبتی و بهداشتی افراد مانند صابون های شوینده، موارد آرایشی پوستی یا انواع رنگ مو ها ممکن است باعث آلرژی شوند. اگر در شناسایی علت آلرژی دچار شک و تردید هستید، تمام موارد مصرفی خود را لیست کرده و سپس بررسی نمایید که پس از استفاده از کدام مورد، بدن شما بیشترین واکنش را نشان داده است. اگر این یک مشکل مشکل ساز است با پزشک خود در مورد آزمایش و بررسی فنی مشورت نمایید.

5. کرم رتینول را به صورت مرتب استفاده نمایید

قطعا تمام افراد از کرم های مختلفی در زندگی خود استفاده نموده اند، اما قطعا تنها چند مورد از آنها پاسخگویی بهتری دارد. کرم های رتینول برای انواع مختلفی از عارضه های پوستی همانند موارد زیر تجویز می شوند:

* -    انواع آکنه
* -    لکه های پوستی و کک و مک
* -    سالخوردگی و چین و چروک های پوستی
* -    سرطان های پوستی

این کرم مملو از ویتامین A است و به صورت تیوپی، ژل یا مایع از داروخانه های معتبر قابل استفاده است.

رتینول چگونه به رفع کبودی زیر چشم کمک می کند؟

رتینول چگونه می تواند به رفع کبودی زیر چشم کمک می کند؟

هنگامی که این ماده بر روی پوست قرار می گیرد و کم کم به آن وارد می شود، می تواند میزان کلاژن سازی را بهبود دهد. قطعا مقداری کمی از این کرم در سایر محصولات مختلف آرایشی وجود دارد، اما همواره توجه نمایید که کرم های قوی تری نیز وجود دارند که استفاده از آنها منوط به تجویز پزشک است.
برای استفاده از رتینول به طور کلی یک بار در روز، می بایست حدود نیم ساعت پس از تمیز کردن و شستن صورت، بر روی پوست قرار گیرد. اگر باردار هستید یا در دوره شیردهی به سر می برید از کرم های فوق استفاده نکنید. شما می توانید به جای این کرم از ویتامین A بهره ببرید. به صورت کلی عارضه ای همچون پف زیر چشم و کبودی آن می توانند در منزل و به کمک روش های خانگی درمان شوند.

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :