header

خانه / لیست مطالب آموزشی / ماساژ لاغری و فواید آن

ماساژ لاغری و فواید آن

تعداد بازدید : 497 تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
یکی از روش‌های لاغری که امروزه مخاطبان بسیار زیادی هم دارد ماساژ لاغری است. ماساژ لاغری در حقیقت از روش‌های طبیعی لاغری به شمار می‌رود.
ماساژ لاغری (Slimming massage) یکی از روش‌های لاغری است که امروزه مخاطبان بسیار زیادی به هم دارد. ماساژ لاغری در حقیقت از روش‌های طبیعی لاغری به شمار می‌رود. به طور کلی، ماساژ دادن موجب می‌شود تا شما احساس بهتری را تجربه کنید و به آرامش بسیاری دست یابید. از طرف دیگر ماساژ دادن موجب می‌شود تا هر نوع استرس و نگرانی را در خود از بین ببرید.
هم‌چنین بسیاری از افرادی هم که در ناحیه‌ای از بدن خود دارای درد و ناراحتی هستند می‌توانند از این شیوه درمانی بهره مند گردند. در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با ماساژ لاغری و فواید آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.
 

بهترین ماساژ ها برای لاغری

 

ماساژ سوئدی:

 
ماساژ سوئدی از رایج ترین ماساژ هاست که برای لاغری نیز مفید است. این ماساژ کل بدن را شامل می شود و آغاز این ماساژ از شکم یا پشت و کمر است سپس به بخش های دیگر بدن می رسد و به دلیل اینکه به همه بخش های بدن توجه می شود به چربی سوزی و لاغری کمک می کند. علاوه بر کمک به لاغری ،ماساژ سوئدی به کاهش گرفتگی و درد عضلانی کمک می کند.
افرادی که در بخش خاصی از بدن مانند گردن،کمر و شانه ها گرفتگی و درد دارند بهتر است به ماساژور یا درمانگر خود بگویند تا بر روی همان بخش تمرکز کند. همچنین شما می توانید فشاری که اعمال می شود را از ضعیف تا قوی انتخاب کنید.
 

ماساژ آروما تراپی یا رایحه درمانی:

 
ماساژ رایحه درمانی همانند ماساژ سوئدی است با این تفاوت که در آن از روغن های ماساژ یا لوسیون های حاوی روغن استفاده می شود. این روغن های غلیظ از عصاره ی دانه ،گل ، برگ ومیوه های درمانی ساخته می شوند.ماساژ با روغن های معطری همچون روغن گریپ فروت و سرو به میزان قابل توجهی به چربی سوزی شکم ،پهلو و دور کمر کمک فراوانی می کند و درنتیجه سبب لاغری می شود. برخی از روغن ها مانند روغن بابونه ،اسطوخودوس و شمعدانی آرامش بخش هستند این روغن ها با تاثیر بر منطقه ایی در مغز که درگیر احساسات است (لیمبیک)سبب تغییرات مثبت در بدن و بهبود وضعیت روحیتان می شود.
برخی روغن ها همانند روغن رزماری انرژی زا هستند وانرژی مورد نیاز شما برای انجام تمرینات ورزشی را تامین می کند. افرادی که این ماساژ را انجام می دهند آرامش بیشتری دارند راحت تر به خواب می روند و اضطراب و استرسشان به میزان قابل توجهی کمتر می شود. این ماساژ ماهیچه های شما را از درد ها و گرفتگی ها رهایی می بخشد.
 

ماساژ لنفاوی:

 
این ماساژ برای افزایش سوخت و ساز بدن بسیار مفید است و باعث چربی سوزی می شود. ماساژ لنفاوی عادات غذایی شما را تغییر می دهد و هنگامی که به طور منظم این ماساژ انجام شود ، پرخوری و خوردن غذا های ناسالم از زندگی و برنامه غذایی شما حذف می شود در نتیجه به لاغری شما کمک می کند.ورزشکاران یا افرادی که از زخم و جراحت رنج می برند با انجام ماساژ لنفاوی آن را التیام می بخشند.
اگر شما نیز در حال حاضر از جراحتی رنج می برید می توانید از این ماساژ بهره ببرید تا هرچه سریع تر به برنامه ورزشی و روزانه ی خود برسید. از دیگر فواید این ماساژ تقویت سیستم ایمنی و رهایی از سموم بدن است .ماساژ لنفاوی استرس و ضطراب را نیز کاهش می دهد.
 

ماساژ شکمی:

 
این ماساژ سبک زندگی شما را بهتر می کند و باعث می شود شما کالری بیشتری بسوزانید زیرا سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد وسموم را از بدنتان خارج می کند و سبب بهبود عملکرد سیستم گوارشی شما می شود.
این ماساژ انرژی بدنتان را افزایش می دهد و سبب می شود در طول روز احساس خستگی کمتری بکنید و به بهترین نحو به کار هایتان برسید.برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب در هنگام انجام این ماساژ نفس های عمیق بکشید و در طول روز دوبار آن را انجام دهید.
 

استفاده از روغن ماساژ لاغری

 
 
یک ماساژ بدون روغن نیز می تواند برای فردانجام شود، اما ماساژبدون روغن ماساژسختی برای فرد خواهد بود. روغن ماساژ لاغری برای کاهش اصطحکاک بین دست و پوست مورد نیاز می باشد. پس روغن ماساژ بر کیفیت ماساژ لاغری می افزاید و استفاده از آن را امری مهم و ضروری بدل می کند. درواقع استفاده از روغن در روند ماساژ لاغری به غیر راحتی در هنگام ماساژ، موجب بهبودی جراحت، درخشندگی ، نرمی و جوانسازی پوست فرد نیز می شود.
 

فواید لاغری با ماساژ

 

فایده اول: ماساژ لاغری عضلات سفت را شل می‌کند

 
 ماساژ با شل کردن عضلات سفت انعطاف¬‌پذیری شما را بهبود می‌بخشد. ماهیچه‌هایی که ماساژ داده‌ می‌شوند جریان خون در آنها افزایش می‌یابد. افزایش جریان خون به روان شدن فیبرهای عضلانی بهم چسبیده کمک می‌کند. یکی دیگر از مزایای شل شدن عضلات سفت، سوزش کم‌تر است که ادامه مسیر کاهش وزن را برای شما آسان می‌کند. به طور خلاصه از آنجا که ماساژ  اکسیژن رسانی در بافت عضلانی را افزایش می‌دهد، می‌تواند زمان بهبودی را کوتاه و مقاومت شما را طولانی‌تر کند.
 

فایده دوم :ماساژ لاغری می‌تواند خطر آسیب¬ دیدگی را کاهش دهد

 
 ماساژ همچنین می‌تواند به شما در کاهش خطر آسیب دیدگی کمک کند، به ویژه هنگامی که سطح فعالیت خود را افزایش و عضلات کم تحرک را تحت فشار قرار می‌دهید. کشش و ماساژ، بافت همبند که کلیه بافت‌های عضلانی را می‌پوشاند، می‌تواند به کاهش چسبندگی یا بهبود بافت‌های زخمی کمک کند.
 

فایده سوم: ماساژ لاغری میزان متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد

 
تحقیقات نشان داده که ماساژ، میزان متابولیسم را افزایش داده و به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانند. افزایش متابولیسم نتیجه آندورفین‌های آزاد شده هنگام ماساژ است. اندورفین نیز باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و با انگیزه و فعال بمانید.

 

فایده چهارم: ماساژ لاغری استرس را کاهش می‌دهد

 
 یک عامل مکرر در افزایش وزن، تولید کورتیزول است. کورتیزول هورمونی است که در پاسخ به استرس آزاد می‌شود وهمچنین موجب افزایش اشتها و رسوب چربی در ناحیه‌¬ی شکم نیز می‌شود. ورزش، بهترین راه برای کاهش سطح کورتیزول است. اما ماساژ می‌تواند با کاهش سطح استرس کورتیزول را کاهش دهد.
 

فایده پنجم :ماساژ لاغری باعث هضم غذا می‌شود

 
سلامت دستگاه گوارش از دیگر فاکتورهای مهم در دستیابی به وزن هدف است‌؛ زیرا دستگاه گوارش سوخت مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و مواد زائد را از بین می‌برد. ماساژ شکمی نه تنها باعث هضم غذا، بلکه باعث کاهش یبوست و نفخ شکم هم می‌شود. بنابراین اگر قصد کاهش سایز را دارید باید به ماساژ شکم توجه کنید.
 

فایده ششم :ماساژ لاغری راهی سالم برای تشویق خود و داشتن انگیزه است

 
 اگرچه کاهش وزن و ورزش منظم به خودی خود سلامتی، عزت نفس و موارد دیگر را به همراه دارد اما این نتایج فوری نیستند؛ به همین دلیل ممکن است دلسرد شوید. برای جلوگیری از دلسردی، یافتن راه‌های سالم برای تشویق خود و حفظ انگیزه مهم است. ماساژ ‌می‌تواند یکی از این راه‌حل‌ها باشد. با ماساژ نه تنها احساس خوبی به شما دست می‌دهد، بلکه می‌تواند یک مکمل مهم برای هر برنامه ورزشی و رژیم غذایی نیز باشد.
 
 

عوارض ماساژ لاغری

 
اگر چه ماساژ لاغری روشی بی خطر محسوب می‌شود اما انجام آن برای افراد دارای شرایط زیر توصیه نمی‌شود:
 
  • افراد مبتلا به اختلالات خونی
  • بیماری های کلیوی و مبتلایان به نارسایی قلبی
  • افراد مبتلا به سرطان
  • افراد دارای پوکی استخوان
  • خانم های باردار
  • افراد مبتلا به عفونت التهابی لگن، فتق شکم و افتادگی رحم

شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که مشغله زیادی داشته باشید و یا به هیچ وجه نتوانید محل کار را ترک کنید و به سراغ خدمات ماساژ بروید، اما امروزه راه حلی برای این مشکل وجود دارد و خدمات ماساژ در محل توسط متخصصین حوزه خدمات ماساژ ارائه شده است. در جایی که شما می خواهید انجام می شود.
متخصصان تیپ چین در این زمینه در خدمت شما عزیزان هستند، کافیست در سایت عضو شوید و با انتخاب خدمات ماساژ، متخصصین خدمات ماساژ در منزل در کمترین زمان ممکن در خدمت شما خواهند بود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :