header

خانه / لیست مطالب آموزشی / نحوه کوتاهی موی مردانه با ماشین موزر در منزل

نحوه کوتاهی موی مردانه با ماشین موزر در منزل

تعداد بازدید : 5315 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
کوتاه نمودن موی مردانه با موزر به نوعی از کوتاهی موها عنوان می شود که در آن کنار گوش ها و دور سر بسیار کوتاه می شود. این روش کوتاه نمودن موی مردانه دارای طرفداران بسیار زیادی است زیرا قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد. اگر شما به موزر آشنایی داشته باشید به راحتی خواهید توانست که انواع مدل های مربوطه را پیاده سازی کنید

کوتاه نمودن موی مردانه با موزر به نوعی از کوتاهی موها عنوان می شود که در آن کنار گوش ها و دور سر بسیار کوتاه می شود. این روش کوتاه نمودن موی مردانه دارای طرفداران بسیار زیادی است زیرا قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد. اگر شما به موزر آشنایی داشته باشید به راحتی خواهید توانست که انواع مدل های موی مربوطه را پیاده سازی کنید. جالب است که بدانید این نوع از کوتاهی موها بسیار آسان تر از کوتاه نمودن با قیچی است. لذا در این آموزش قصد داریم تا تمام نکات مربوطه برای کوتاه نمودن موی مردانه با موزر را بیان کنیم.

نحوه کوتاهی موی مردانه با موزر

فاکتورهای مهم برای کوتاه نمودن موی مردانه با موزر

  • به عنوان اولین نکته باید در نظر داشته باشید که جهت کوتاه نمودن موی مردانه با موزر لازم است تا ابتدا موها را به خوبی شسته و شانه بزنید به نحوی که هیچ گونه گرهی در آن وجود نداشته باشد.
  • در گام بعدی باید بدانید که در کنار دستگاه موزر یک دکمه برای خاموش و روشن نمودن آن وجود دارد. عموما این دکمه در قسمت چپ دستگاه موجود است. همچنین در بخش راست موزر نیز یک اهرم دیده می شود که به کمک آن قادر خواهید بود تا ارتفاع موها و میزان کوتاهی را تنظیم نمایید.
  • بسیاری  از افراد که کوتاه نمودن موی مردانه را با موزر انجام می دهند، برای آنکه موهای بین دستگاه را خارج نمایند، آن را داخل آب فرو می برند، اما با این کار باعث خواهند شد تا عمر مفید موزر کاهش یابد. برای مراقبت از موزر عموما پیشنهاد می گردد که هر چند وقت یکبار تیغه های آن را روغن کاری نمایید تا  به مدت طولانی تری بتواند برای شما کار کند.
  • فاکتور مهم دیگر برای کوتاه نمودن موی مردانه با موزر، توجه به این مهم است که موها باید حتما خشک باشند زیرا دستگاه فوق قادر نیست تا موهای تر و خیس را کوتاه نماید. عموما برای این گونه کوتاهی، لازم است تا موها را به صورت عمودی بین دستان خود گرفته و میزان ارتفاع آن را تنظیم نمایید. سپس دسته های موازی دیگری برداشته و این کار را ادامه دهید.
  • در کوتاه نمودن موی مردانه با موزر، نباید هیچ گونه خطی بین دسته های مختلف رویت شود لذا پس از هر بار کوتاهی نیاز است تا یه خوبی دور سر را بررسی نمایید تا از حالت طبیعی خارج نشده باشد.
  • پس از اینکه دور سر را یکبار با موزر کوتاه نمودید، لازم است تا آن را شانه زده و منظم کنید. در غیر این صورت کیفیت کار شما افت می نماید.

نکاتی درباره پیرایش موی گردن ( خط گردن)


آشنایی با مراحل کوتاه نمودن موی مردانه با موزر

برای اینکه  بتوانید بهترین کوتاهی را با دستگاه موزر داشته باشید لازم است تا آن را به خوبی در دست بگیرید. لذا می توانید همانند خودکار آن را در دست گرفته و اقدام به کوتاهی کنید. در نظر داشته باشید که لازم است انگشت شست شما در یک طرف و انگشت سبابه و اشاره شما در طرف دیگر دستگاه باشد.

حتما توجه نمایید که برای کوتاه نمودن موی مردانه با دستگاه موزر، قسمت روی دستگاه می بایست مقابل صورت شما باشد. اگر جز تازه واردین به این رشته هستید و هنوز نسبت به کار با موزر آشنایی ندارید، می توانید بر روی مانکن و موهای مصنوعی عمل کوتاهی را امتحان نمایید اما در نظر بگیرید که این کار به هیچ وجه دشوار نبوده و تنها نیاز به ممارست دارد.

اصول کوتاهی موی مردانه

 

 این مطلب را از دست ندهید: کوتاهی موی سالمندان در منزل 

 

  • گام اول:

برای کوتاهی توجه داشته باشید که باید از کنار سر فعالیت خود را آغاز نمایید. لذا به صورت دسته ای موها را برداشته و آن را عمودی نسبت به سایر موهای سر می گیرید. با این کار ارتفاع مد نظر را اندازه گیری کرده و اقدام به کوتاهی خواهید نمود

  • گام دوم:

در بخش دوم از کوتاه نمودن موی مردانه با دستگاه موزر باید دسته دیگری از موها را به صورت موازی نسبت به دسته قبلی می باشد را برداشته و همانند اندازه مرحله قبل کوتاه کنید. دقت به این موضوع الزامی است که کوتاهی موها از عقب شروع شده و تا کنار شقیقه ها ادامه می یابد. هر بار که دسته خاصی را جدا میکنید، لازم است توجه داشته باشید که با دسته قبلی همتراز باشد و هیچ گونه خطی بر روی موها ایجاد نشود.

  • گام سوم:

در کوتاه نمودن موی مردانه با دستگاه موزر لازم است که هر چند وقت یکبار موها را شانه بزنید که از لحاظ حجمی تمام سطوح در یک راستا قرار بگیرند. در ادامه کار می توانید مرحله 1 تا 3 را تکرار نمایید تا دور سر شما به صورت کامل کوتاه گردد.

  • گام چهارم:

پس از آنکه یکبار کل موها را کوتاه کردید، انگشتان خود را بین موها فرو نمایید تا میزان ارتفاع مو را بتوانید بسنجید. عموما در مواردی که موها منظم و متقارن نباشد، لازم است تا به کمک شانه و قیچی اصلاحات نهایی صورت گیرد.

  • گام پنجم:

برای کوتاهی بخش جلویی موها، مجدد دسته ای از مو را برداشته، آن را کمی به سمت عقب تاب داده و سپس کوتاه نمایید. با این کار می توانید میزان کوتاهی موهای جلوی سر را به خوبی اندازه گیری کنید.کوتاهی جلوی موها از وسط سر به دو طرف می بایست انجام شود.

  • گام ششم:

این مرحله، آخرین بخش از کوتاهی مو با موزر است که لازم است کل سر را شانه نموده و سپس در بخش هایی که حجم موها زیاد است، آن را کم و کوتاه نمود. در این مرحله عموما سر به صورت گرد درآمده و موها بر روی لایه های پایینی می خوابند.

جمع بندی:

کوتاه نمودن موی مردانه با موزر کار دشواری نیست اما نیاز به ظرافت و دقت زیادی دارد. در نظر داشته باشید که انجام اصلاحات نهایی بر روی این مورد می بایست با قیچی صورت پذیرد. از سوی دیگر اگر مایل هستید تا خروجی کار شما جلوه بهتری داشته باشد لازم است تا تکنیک های فید کردن موها را نیز بیاموزید. در این روش ها موها از پشت سر به صورت سایه ای دیده می شوند که در لایه های بالاتر خود که بلند تر هستد، ادغام شده اند.

 

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین ماشین اصلاح 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :