header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با انواع مدل موی مردانه

آشنایی با انواع مدل موی مردانه

تعداد بازدید : 86409 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
مدل موی مردانه به باور بسیاری از افراد فقط می‌تواند از سه سبک برخوردار باشد. کوتاه، متوسط و یا بلند. اما بد نیست بدانید بلندی یا کوتاهی مو فقط قسمتی از استایل موی آقایان به شمار می‌رود. امروزه مدل موهای مردانه مختلفی به وجود آمده‌اند که هر یک از سبک و سیاق منحصر به فرد خود برخوردارند.

مدل موی مردانه به باور بسیاری از افراد فقط می‌تواند از سه سبک برخوردار باشد. کوتاه، متوسط و یا بلند. اما بد نیست بدانید بلندی یا کوتاهی مو فقط قسمتی از استایل موی آقایان به شمار می‌رود. امروزه مدل موهای مردانه مختلفی به وجود آمده‌اند که هر یک از سبک و سیاق منحصر به فرد خود برخوردارند. مدل‌های ماهوتی، باز، پیچی، سیخی، هاوکی و ... فقط چند مدل از انواع مدل موهای مردانه هستند.  بسیاری از این مدل‌ها از سبک کلاسیک برخوردارند و برخی دیگر از سبک‌های مدرن و امروزی بهره می‌برند. البته راه‌هایی هم برای امروزی کردن سبک‌های کلاسیک وجود دارد.

به علاوه شما می‌توانید با ایجاد تغییراتی جزیی در هر یک از این مدل‌ها، به مدل موی مورد نظر خود برسید. در واقع با ایجاد تغییراتی جزیی در بغل موها، خط پشت موها، خط ریش یا خلاصه هر نوع تغییرات دیگری مدل موی منحصر به فرد خود را درست کنید. همچنین صرف نظر از کوتاه یا بلند بودن موها، هر مدل را هم می‌توان به انواع مختلفی استایل کرد. در نهایت باید بدانید هر نوع مدل مویی ممکن است در جنس موهای مختلف متفاوت جلوه کند. بنابراین حتی مدل موهای یکسان بسته به نوع موهای شما از ضخیم گرفته تا صاف یا مجعد هر کدام ممکن است متفاوت به نظر برسند. در مورد اصطلاحات رایج در خصوص اصلاح مو هم لازم نیست نگران باشید. همه افراد از یک اصطلاح واحد برای مدل موها استفاده نمی‌کنند. بهترین راه این است که مدل موی مورد نظرتان را همراه خود داشته باشد و به آرایشگر خود نشان دهید.

در ادامه این مطلب لیستی از انواع مدل موی مردانه را برایتان قرار داده‌ایم تا شما را در انتخاب استایل مورد نظرتان یاری کنیم.

 

مدل موی مردانه باز

مدل موی مردانه باز  یا ارتشی (Buzz)

مدل موی باز نام خود را از صدای ماشین تراش مو گرفته است. این مدل در واقع کوتاه‌ترین مدل موی مردانه است. مدل باز صرف نظر از آن خط‌هایی که در عکس بالا در کناره سر و ابرو انداخته شده، در واقع مدل موی نظامی است که برای افرادی با سبک زندگی پرمشغله و یا کسانی که وقت مو درست کردن ندارند بسیار مناسب است. کافیست موهای خود را به این سبک کوتاه کنید و بدون نیاز به آرایش مو همیشه مرتب باشید.

مدل موی مردانه ماهوتی یا خلبانی

مدل موی ماهوتی (Crew Cut)

مدل موی ماهوتی که به خلبانی هم معروف است، کمی از مدل باز بلندتر است. این مدل مو در قسمت جلویی بلندتر است و به تدریج که به کناره‌ها و عقب می‌رسد کاملا خالی می‌شود. مدل موی ماهوتی خیلی کوتاه است. اما می‌توانید موهایتان را کمی از این بلندتر بزنید. اگرچه باز هم در هر صورت این استایل، مدل موی کوتاهی است. با ایجاد تغییراتی جزئی مدل ماهوتی را می‌توان به استایل‌های مختلفی آرایش کرد که البته در این صورت باید سایز مو کمی بلندتر از تصویر بالا باشد. در آن صورت می‌توانید جلوی آن را کمی به بالا پوش دهید. یا می‌توانید آن را به یک طرف شانه کنید و یا همین گونه که هست باقی بماند.

مدل موی مردانه آیوی لیگ

 

مدل موی مردانه آیوی لیگ (Ivy Leagues)

مدل موی مردانه آیوی لیگ یکی از زیر شاخه‌های مدل ماهوتی است که فقط سایز موها کمی بلندتر است. در واقع بلندی موها به گونه‌ای است که می‌توان آن را به یک طرف فرق باز کرد. معمولا موهای جلویی در آیوی لیگ به سمت بالا شانه می‌شوند. البته به انواع دیگری هم می‌توان آن را استایل کرد. به عنوان مثال موهای جلویی می‌توانند پوش داده شوند و یا به صورت طره قرار بگیرند یا حتی به یک طرف شانه شوند. مدل‌های کلاسیک آیوی لیگ اصولا کوتاه هستند. اما معمولا در مدل‌های مدرن، سایز موها را بلندتر می‌گیرند.

مدل موی مردانه سزار

مدل موی سزار (Caesar)

مدل موی سزار یکی از انواع مدل‌موهای کوتاه است که از مدل موهای جولیو سزار الهام گرفته شده‌است. این مدل موی کوتاه مردانه از چتری کوتاهی برخوردار است و برای انواع مختلف موها چه ضخیم و چه نازک قابل اجرا است. از آن‌جا که مدل سزار ظاهر موها را به نظر ضخیم‌تر می‌کند، برای موهای نازک انتخاب ایده‌آلی است. سزار هم مانند مدل ماهوتی یا آیوی لیگ مدل کوتاهی است و برای تنوع بخشیدن به حالت و استایل مو انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

مدل موی مردانه خوشه‌ای

مدل موی خوشه‌ای (Textured Crop)

مدل موی مردانه خوشه‌ای یا بافت گندمی که تحت عنوان فرانسوی هم شناخته می‌شود، از موهایی با سایز بلندتر از سزار برخوردار است. تکسچر کراپ یکی از مدل موهای مردانه رایج است که می‌تواند در حالت‌های مختلفی قرار بگیرد تا با انواع موها و استایل‌ها متناسب شود. اما در هر صورت به هر اندازه و حالتی که قرار بگیرد، برای نشان دادن بافت طبیعی موها طراحی شده‌است.

مدل موی مردانه سیخی

مدل موی مردانه سیخی (Faux Hawk/Spiky Hair)

رواج مدل مو بافت گندمی، منجر به بروز مدل مویی جدید تحت عنوان مدل موی سیخی یا اسپایکی شد. مدل اسپایکی در دنیای مدرن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و طرفداران زیادی دارد. در این مدل، موها را توسط ژل یا تافت و یا حالت دهنده‌های دیگر به صورت سیخ سیخ درست می‌کنند. به گونه‌ای که جلوی موها اغلب از پیشانی جلوتر قرار می‌گیرد. در واقع موها پیچ و تاب دار نیستند و به صورت صاف حالت می‌گیرند. کافیست بخش‌هایی از جلوی موها را به صورت دسته‌ای به هم بپیچید تا دسته‌های سیخ سیخ کمتر اما ضخیم‌تری به وجود آورید.

مدل موی مردانه فرینج

مدل موی فرینج (Fringe)

مدل موی فرینج یا چتری یکی از آن مدل‌هایی است که هر از گاهی مد می‌شود و دوباره از مد می‌‌افتد. اما امسال این مدل مو دوباره مد شده‌است. مدل فرینج  می‌تواند به صورت کوتاه، بلند، صاف یا زاویه دار، ضخیم یا حتی لایه لایه استایل زده شود. البته در واقع هر مدل مویی که جلوی بلندی داشته باشد و بتوان آن را به عقب یا بالا درست کرد، به نوعی فرینج است. این مدل موی لایه لایه از یکی از مجموعه های تلویزیونی دهه 70 به نام Kelso الهام گرفته شده است.

مدل موی مردانه متوسط

مدل موی مردانه متوسط

این مدل مو جایگاهی بین مدل موی کوتاه و بلند دارد و برای بسیاری از آقایان مناسب است. مدل موهای کلاسیک پمپادور و فرق کنار، همچنین استایل‌های آزاد خوشه‌ای، حجیم و ... می‌توانند مدل‌های مناسبی برای موهای متوسط باشند.

مدل موی مردانه الویسی

 

 این مطلب را از دست ندهید: مدلهای مو ژورنالی برای کودک دلبندمان 

 

مدل الویسی یا پوش دار (Pompadour)

مدل موی الویسی یکی از ماندگارترین مدل موهای مردانه است. این مدل که جلوی بلند و بغل‌های کوتاهی دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای موهای کم حجم، روشن،‌مخروطی و حتی انواع موهای کوتاه و بلند باشد. این مدل صاف کلاسیک، همچنان مانند گذشته رواج زیادی دارد. مدل‌های پمپادور جدید را مانند عکس بالا به صورت طبیعی استایل می‌کنند. البته می‌توان آن را توسط حالت‌دهنده‌های روغنی هم آرایش کرد.

مدل موی مردانه پیچی

مدل موی پیچی (Quiff)

مدل موی پیچی یا کویف بین مدل‌های دیگر از اندازه بلندتری برخوردار است و به همین علت در قسمت جلویی می‌تواند به بالا استایل شود. مدل کویف یکی دیگر از مدل‌های کلاسیک است که با ترکیب چهره بسیاری از افراد هماهنگ است. به همین سبب هنوز هم از رواج اولیه آن کم نشده‌است. مدلی که در تصویر بالا نشان داده شده کمی به بالا پوش داده شده که برای موهای نازک و کم حجم، ترفند بسیار خوبی است. مدل موی پیچی برای موهای کوتاه تا متوسط قابل اجرا است. فقط کافیست جلوی موها کمی بلندتر باشد تا بتوانید آن را به هر مدلی که دوست دارید، استایل کنید.  

مدل موی مردانه فرق کج

مدل موی فرق کج (Side Part)

مدل فرق کج، همان گونه که از نامش پیداست مدلی با فرق کج است. در این مدل، موها را به یک طرف فرق باز می‌کنند. یک سوی فرق، موهای بلندتری دارد و سوی دیگر کوتاه‌تر است. البته اگر فرق کج را به این شکل استایل کنید دیگر نمی‌توانید آن را به هر طرف که می‌خواهید آرایش کنید و فقط همان مدل می‌ماند. اما اگر اندازه موها در دو سوی فرق به یک اندازه باشد می‌توان آن را به مدل‌های دیگری هم استایل کرد. در واقع فرقی ندارد از چه مدل مویی برخوردار باشید. کوتاه یا بلند، ژولیده یا یکدست، تکه تکه، ماهوتی یا پیچی. خلاصه اگر اندازه موها اجازه بدهد، همه مدل‌ها می‌توانند به صورت فرق کج هم استایل شوند. 

مدل موی مردانه نواری

مدل موی نواری (Taper)

مدل موی نواری از همه طرف قیچی می‌خورد. در نسخه کلاسیک این مدل معمولا قسمت جلویی که به سمت عقب شانه می‌شود بلندتر از بغل‌های مو است. البته قسمت جلویی را می‌توان به صورت فرق کج یا پوش دار هم آرایش کرد. مدهای مدل نواری اغلب در همه جهات بلندتر از بقیه مدل‌ها هستند و اگرچه خیلی خوب کات شده‌اند اما همچنان آزادی حرکت زیادی دارند. مدل نواری یکی دیگر از مدل‌های کلاسیک است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود.

مدل موی مردانه موهاک

 

 این مطلب را از دست ندهید: مدل‌ موی مناسب صورت های کشیده آقایان 

 

مدل موی مردانه موهاک (Mohawk)

مدل مو مردانه موهاک یکی از مدل‌های آیکونیک است. بسیاری از افراد با شنیدن نام این مدل، موهای پانکی را تجسم می‌کنند. اما موهاک در واقع از مدل موهای هندی‌های موهاک الهام گرفته شده. سبک موی موهاک در بین ورزشکاران رواج زیادی دارد. در مدل موهاک در واقع نواری از موها از جلو تا عقب سر کشیده می‌شوند. بغل موها هم اغلب کامل تراشیده می‌شوند به گونه‌ای که سفید به نظر می‌رسند. نوار مویی که از جلوی سر تا عقب کشیده می‌شود می‌تواند باریک یا پهن، کوتاه یا کشیده و صاف یا فرفری باشد.

مدل موی مردانه ماهی

مدل موی مردانه ماهی (Mullet)

مدل موی مردانه ماهی یا مالت ظاهری جسورانه دارد. پشت موی مدل مالت در سال 1970 به وجود آمد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت. از آن زمان تاکنون هم این مدل همچنان رواج دارد و هرگز به صورت کامل از رده خارج نشده‌است. شاید این مدل مو مناسب همه آقایان نباشد. اما به نظر می‌رسد پشت موی بلند یا کوتاه ظاهر جالبی به استایل موها می‌بخشد. البته این مدل پشت مو را می‌توان در مدل‌های دیگر از جمله موهاک،‌پوش دار یا مدل‌های پشت صاف دیگر هم اضافه کرد.

مدل مو مردانه جلو بلند

مدل بغل کوتاه جلو بلند

این مدل مو ترکیب رایجی است که مورد استقبال بسیاری از جوان‌ها قرار گرفته است. مدل موی بغل کوتاه و جلو بلند در ترکیب با تیپ‌های ژولیده انتخاب مناسبی است. موهای بلند جلویی می‌توانند از اندازه متوسط یا بلندتر برخوردار باشند.

مدل مو مردانه زیر کات

مدل زیر کات شده (Undercut)

در این مدل، بغل‌های مو به شدت خالی می‌شوند. البته می‌توان بغل موها را از ته کامل زد که پوست سر سفید به نظر برسد و یا فقط سایه سفیدی بیندازد. این مدل برای موهای کوتاه مناسب‌تر است. اما با موهای متوسط یا بلند هم ظاهر بسیار چشمگیری پیدا می‌کند. در این مدل موها را می‌توان به بالا یا عقب و یا به صورت کج استایل کرد. مدل مردانه زیر کات، مدت‌هاست که از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

مدل موی مردانه تا زیر چانه

مدل موی مردانه تا زیر چانه یا باب من (Chin Length Man Bob)

اندازه این مدل موی مردانه اغلب تا زیر چانه می‌رسد و تحت عنوان Man Bob هم شناخته می‌شود. این مدل یکی از استایل‌های اخیر دیوید بکام است که به همین علت رواج بسیاری پیدا کرده‌است. البته نباید تصور کنید مدل موهای بلند از نرفتن به آرایشگاه حاصل می‌شوند. در واقع برای این که موهایتان از رشد خوبی برخوردار شوند، باید به صورت منظم به آرایشگاه بروید و نوکشان را کوتاه کنید.  این مدل موی بلند را می‌‌توانید با اندکی محصولات حالت دهنده مو به عقب حالت دهید و یا از بالا ببندید.

مدل موی مردانه بلند

مدل موی مردانه بلند

اگرچه مدل موهای مردانه بلند امروزه از محبوبیت زیادی برخوردارند. اما متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد به این مدل‌ها به دیده ضد فرهنگی نگاه می‌کنند. اگر از موهای بلندی برخوردار هستید حتما روتین روزانه مراقبت از موهای خود را در اولویت قرار دهید و با استفاده از محصولات مراقبتی مو از آسیب‌های وارده به آن جلوگیری کنید. موهایی که اندازه آن‌ها تا شانه برسد را می‌توان به بالا شانه کرد یا به صورت صاف و یکدست کات کرد و یا برای حجم دادن به موها و سبکی، آن‌ها را مدل لایه لایه کوتاه کرد.

 

برای در یافت خدمات آرایشگری مردانه  دیگر نیازی نیست تا به آرایشگاه بروید، شما جهت دریافت انواع خدمات آرایشگری و پیرایش مو در محل خود کافیست اپلیکیشن تیپ چین را نصب کنید و به صورت آنلاین خدمات مورد نیاز خود را ثبت کنید. متخصصین تیپ چین جهت ارائه خدمات در زمان تعیین شده توسط شما، در محل حاضر خواهند شد.

 

 این مطلب را از دست ندهید: مدل موی مناسب صورت‌های گرد آقایان 

 

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :