header

خانه / لیست مطالب آموزشی / نگهداری از پروتز مو

نگهداری از پروتز مو

تعداد بازدید : 2750 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
پروتز مو یکی از روش های ترمیمی موها می باشد که برای پرپشت نشان دادن مو مورد استفاده قرار می گیرد. پروتز مو در واقع یک روش نیمه دائمی کاشت موها محسوب می شود و دارای مزایای مختلفی است. برای آنکه بتوان از این روش بیشترین استفاده را نمود لازم است تا به نکات این مقاله دقت شود

پروتز مو یکی از روش های ترمیمی موها می باشد که برای پرپشت نشان دادن مو مورد استفاده قرار می گیرد. پروتز مو در واقع یک روش نیمه دائمی کاشت موها محسوب می شود و دارای مزایای مختلفی است که در زیر به آن اشاره شده است:

 -    افرادی که دارای ریزش موها یا طاسی هستند، به کمک پروتز مو می توانند سریع پاسخ بگیرند.
 -    پروتز مو دارای نتیجه سریعی است و فورا می توان آثار آن را مشاهده کرد.
 -    از لحاظ هزینه ای نیز این روش دارای قیمت مقرون به صرفه ای می باشد.
 -    به کمک پروتز می توان به مدت طولانی موها را پر و زیبا آراسته نمود.
 -    شما می توانید بر روی موهای پروتز شده هرگونه رنگ و مشی را انجام دهید.
 -    این روش به موهای طبیعی شما آسیبی وارد نمی نماید.

با توجه به مزایای پروتز نمودن موها، امروزه گرایش زیادی به این سمت وجود دارد. اما سوال اصلی این مورد است که پس از پروتز موها چگونه باید از آن مراقبت نمود و چه نکاتی را می بایست رعایت کرد. در زیر می توان روش های نگهداری از پروتز را مطالعه نمایید.

نکات مهم در نگهداری و مراقبت از پروتز مو

نکات مهم در نگهداری و مراقبت از پروتز مو:

به صورت کلی باید در نظر داشت که روش های نگهداری از پروتز تا حد زیادی همانند موهای طبیعی است اما این بین یکسری نکات مهم و کلیدی نیز وجود دارد که در زیر می توانید مشاهده نمایید:
 -    تمیز نمودن پروتز موها دارای اهمیت بسیاری است. لذا اگر جز افرادی هستید که همواره از تافت، ژل و مواردی از این قبیل بهره می برید، حتما قبل از خواب، تمام این مواد را از روی موهای خود شسته و سپس آن را خشک نمایید.
 -    یکی از نکات مهم برای مراقبت از پروتز ها، استفاده از روغن های تقویت کننده است. در نظر داشته باشید که برای ساخت پروتز ها عموما از الیاف طبیعی و موهای واقعی استفاده می شود لذا این موارد به روغن های درمانی جهت بهبود کیفیت نیاز دارند. در غیر این صورت، این امکان وجود دارد که موها خشک و شکننده گردد. عموما برای این موها از روغن هایی نظیر آرگان؛ زیتون، نارگیل و غیره استفاده می شود.
 -    برای مراقبت از پروتز مو لازم است تا در هنگام رفتن به استخر از کلاه های مخصوص استفاده نمایید. البته در نظر داشته باشید که به صورت طبیعی برای شنا نمودن یا رفتن به دریا محدودیتی وجود ندارد اما از آنجا که کلر می تواند به این موها آسیب برساند لذا پیشنهاد می شود تا حتما از کلاه شنا استفاده شود.
 -    یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش طول عمر پروتز مو می شود، این مهم است که نباید به مدت طولانی زیر آفتاب شدید باشید. در مواردی که افراد می بایست حتما در معرض نور خورشید قرار گیرند، پیشنهاد می شود تا حتما از کلاه استفاده نمایند.

پروتز مو و نکات آن

 -    نوع بالش شما نیز می تواند بر عمر پروتز تاثیر داشته باشد. لذا لازم است تا در زمان خوابیدن از بالش هایی استفاده نمایید که جنس پارچه های آنان از نخ باشد تا هیچ گونه الکتریسیته ایجاد ننمایند. به دلیل موارد بهداشتی توصیه می گردد تا حتما روبالشی های خود را هفته 1 بار بشویید تا باکتری و قارچ ها در میان پروتز ها رخنه ننمایند.
 -    در زمان شستشو پروتز باید در نظر داشته باشید که از شامپوی زیاد استفاده ننمایید زیرا این کار باعث آسیب رساندن به پوست می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که معمولا بهتر است تا هر سه روز یکبار موهای خود را بشویید تا آسیبی به مو وارد نشود. اگر در زمان شستشو موها از شامپوهای حاوی نرم کننده بهره ببرید، باعث افزایش طول عمر پروتز می شود. جالب است که در نظر داشته باشید، امروزه یکی از خدمات آرایشی در منزل به شستشو پروتز مو دلالت می کند.
* -    در نظر داشته باشید که هیچ وقت با موهای خیس نخوابید زیرا این کار موجب می شود تا موها گره خورده و تغییر شکل دهند. همچنین می بایست توجه داشته باشید که از شامپوهای دارای روغن استفاده نکنید. اما شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.
 -    ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که آیا می توان موهای پروتز شده را سشوار نمود؟ در پاسخ باید بیان کرد که اگر شما به صورت معمول از سشوار یا اتو مو استفاده نمایید، مشکلی برای پروتز ایجاد نمی شود اما اگر جز آن دسته از افراد هستید که مکررا از سشوار استفاده می کنند، باید بدانید که این کار عمر پروتز موها را کاهش می دهد.
 -    نوع برس شما نیز می تواند باعث افزایش عمر پروتز مو شود. برس های نرم یا مواردی که دارای شانه های دانه درشت هستند، بهترین گزینه برای موهایی هستند که از پروتز بهره می برند. همچنین دقت نمایید که هیچ وقت موهای خود را با شامپوهای دارای سولفات تمیز نمایید زیرا این کار باعث ریزش موهای پروتز شده می شوند.

دانستنی های پروتز مو

جمع بندی:

بسیاری از افراد برای انجام پروتز مو دچار شک و تردید می شوند اما باید در نظر داشت که این روش نیاز به جراحی و تحمل درد بسیار ندارد. در بسیاری از حالات تنها با یک جلسه، کار پروتز به اتمام می رسد. شما به کمک پروتز خواهید توانست تا کار های روزانه خود را به راحتی انجام داده، موها را به هر رنگ دلخواه تغییر دهید و حتی بین 1 تا 3 سال بدون هیچ گونه ترمیمی از آن بهره ببرید.
پروتز مو هم اکنون دارای جایگاه خوبی در جامعه است. این روش برای آقایانی که دچار کم پشتی موها می شوند یک روش بسیار کاربردی است.باید در نظر داشت که مراقبت صحیح از پروتز می تواند عمر آن را افزایش دهد.
پروتز مو جز بهترین روش های پرپشت نشان دادن موها می باشد.با توجه به قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای که این روش دارد، امروزه گرایش بسیاری از افراد به سمت استفاده از پروتز است. در این مقاله تلاش شد تا مزایای این روش و نکات نگهداری آن توضیح داده شود تا افراد بتوانند از پروتز موهای خود به مدت بیشتری استفاده نمایند.

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :