header

خانه / لیست مطالب آموزشی / پرپشت کردن موها با استفاده از دارو های گیاهی

پرپشت کردن موها با استفاده از دارو های گیاهی

تعداد بازدید : 10326 تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
در این روزها دغدغه خیلی از افراد کم پشت شدن و ریزش شدید موهاست. چرا که مو نقش مهمی را در زیبایی ایفا می کند

در این روزها دغدغه خیلی از افراد کم پشت شدن و ریزش شدید موهاست. چرا که مو نقش مهمی را در زیبایی ایفا می کند و اگر کسی مو نداشته باشد و یا احیانا موهای کم پشتی داشته باشد ، شاید این مسئله چندان خوشایند نباشد.

ما در این مقاله قصد داریم  پر پشت کردن موها با استفاده از داروهای گیاهی  را برای شما بیان کنیم پس اگر دوست دارید موهای پرپشت و زیبایی داشته باشید در ادامه این متن همراه ما باشید:

پر پشت کردن مو با استفاده از داروهای گیاهی

چگونه می توان با استفاده از دارو های گیاهی موهای پرپشتی داشته باشیم ؟

در اولین مرحله از پر پشت کردن موها با استفاده از دارو های گیاهی ، باید ریزش موهای خود را ریشه یابی کنید . این به این معنی است که شما باید در ابتدای کار بدانید که علت کم پشتی و ریزش موهایتان چیست؟

ما در این قسمت به اصلی ترین دلایلی که احتمال دارد موی شما بخاطر آن کم پشت شده باشد اشاره خواهیم کرد. ریزش مو به دو دلیل عمده می تواند باشد:

1. عوامل ارثی و وراثت : این می تواند اولین دلیل ریزش مو و کم پشتی آن باشد افرادی هستند که حتی در سنین جوانی موهای بسیار کم پشتی دارند که شاید اولین دلیل ریزش موی آن ها به وراثت مربوط شود.

2. عوامل طبیعی : عوامل طبیعی می تواند در ریزش موهای سر دخیل باشد این عوامل می تواند سوء تغذیه ،استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی ،حساسیت و آلرژی ، کمبود ویتامین در بدن و ...باشد که در این صورت فرد باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

من در این قسمت از متن چند روش خانگی به شما پیشنهاد می دهم که بتوانید به پر پشت کردن موها با استفاده از داروهای گیاهی ، کمک به سزایی کنید .

 

ریشه بابا آدم و روغن بابا آدم ریشه بابا آدم

برای پر پشت کردن موها با استفاده از دارو های گیاهی ،این گیاه و روغن آن می تواند موثرباشد. می توان این گیاه را جز بهترین گیاهانی دانست که ریشه مو را به سرعت تقویت کرده و باعث رشد مجدد و نیز ضخیم شدن موهای سر می شود.

در طب سنت درمانگران  ایرانی ، چینی ، هندی این روش را برای کم پشتی مو بسیار توصیه می کنند. شما می توانید برای سادگی انجام دادن دوره درمان ، عصاره این گیاه را از داروخانه ها تهیه کنید و به پوست سر ماساژ دهید. این کار می تواند به بهبود گردش خون در پوست سر منجر شود و با گردش خون بیشتر ریشه مو بهتر تغذیه می شود و این اصلی ترین عاملی است که موها مجدد رشد کنند. طرز استفاده از عصاره بابا آدم اینگونه است که این عصاره را در هفته چند بار بر روی پوست سر خود ماساژ دهید.

 

استفاده از عصاره گیاه گزنه به همراه زیتون گزنه و زیتون

  برای پرپشت کردن موها با استفاده از داروهای گیاهی ، گزنه بسیار مفید است و جز معروف ترین گیاهان دارویی در جهان است که باعث پرپشتی و تقویت مو می شود. از این گیاه لوسیون ، سرم مو و نیز شامپو هایی تولید می شود که استفاده از آن ها ریشه مو را تقویت می کند و باعث پر پشتی موی سر می شود. برای استفاده از این دارو بهتر است عصاره گزنه را از عطاری ها تهیه کنید و آن را همراه با روغن زیتون به پوست سر خود ماساژ دهید.

 کسانی که به مناطق کوهستانی دسترسی دارند و می توانند گزنه را به صورت مستقیم به دست بیاورند بهتر است برگ های این گیاه را در روغن زیتون قرار دهند و به مدت چند هفته در جای تاریک قرار دهند بعد از مدتی عصاره این گیاه را می توانند داشته باشند.

از خواص بی نظیر این گیاه این است که باعث تحریک ریشه مو می شود و ریشه های ضعیف مو را وادار به رویش مجدد می کند. البته توصیه می کنم قبل از ماساژ  عصاره گیاه گزنه ، ابتدا کمی ازآن را روی قسمت کوچکی از سر قرار دهید بعد مدتی اگر احساس سوزش و یا خارش کردید از این گیاه استفاده نکنید.

 

استفاده از جوشانده شیرین بیان  شیرین بیان

یکی دیگر از مراحل پرپشت کردن مو با استفاده از دارو های گیاهی ، استفاده از جوشانده شیرین بیان است که هم باعث تقویت مو و نیز درمان موخوره هم مورد استفاده است.

برای تهیه این جوشانده یک پیمانه جوشانده را با سه پیمانه آب در ظرفی نیم ساعت  می جوشانیم . سپس این ماده را از نوک موهای سر تا ریشه می زنیم و در هفته این کار را دو بار تکرار می کنیم.

 

اسطوخودوس به همراه روغن زیتون اسطوخودوس

ترکیب این دو ماده نیز از مراحل پرپشت کردن موی سر با استفاده از داروهای گیاهی می باشد. در ابتدا عصاره گیاه اسطوخودوس را از عطاری ها تهیه می کنید . سپس با روغن زیتون ترکیب  کنید و به ریشه موها و پوست سر خود حسابی ماساژ می دهید. این کار را در هفته چند بار تکرار کنید و شاهد آثار مفید این عصاره بر موهای خود باشید.

 

 

 

ترکیب گل بابونه و گل  ختمیگل بابونه

برای پر پشت کردن موی سر با استفاده از دارو های گیاهی ، ترکیب این دو گیاه می تواند بسیار موثر باشد. برای تهیه این داروی گیاهی موثر شما می توانید عصاره گل بابونه و همچنین گل ختمی را با آب  و یا روغن زیتون ترکیب کرده و بر سر خود ماساژ دهید این خود در رویش و ضخامت موها بسیار موثر است.

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با بهترین ماسک‌های تقویت کننده مو 

 

بذر کتان بذر کتان

بذر کتان نیز در رده پرپشت کردن موها با استفاده از دارو های گیاهی ، قرار می گیرد این داروی گیاهی مفید به فرایند رشد مو تاثیر مفیدی دارد . این دارو سرشار از اسید های چرب امگا3 بوده و ریشه مو را ضخیم و تقویت می کند.شما برای استفاده از این دارو می توانید یک مقدار از آن را بجوشانید و بگذارید سرد شود. هنگامی که حالت ژله ای به خود گرفته مایع ژله ای آن را به کف سر بمالید. بعد از مدتی آثار این دارو را بر مو های خود خواهید دید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با انواع روغن های گیاهی برای تقویت مو 

 

ما در این متن سعی داشتیم در مورد پر پشت کردن موها با استفاده از دارو های گیاهی را برای شما توضیح دهیم . امیدوارم این متن برای شما سودمند واقع شده باشد.

 

 

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :