header

خانه / لیست مطالب آموزشی / انواع برس و شانه آرایشگری

انواع برس و شانه آرایشگری

تعداد بازدید : 5004 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
از قدیمی ترین ابزارهایی که توسط باستان شناسان تا به امروز کشف شده است شانه میباشد. جالب است که بدانید قدیمی ترین شانه مردانه که به 2500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. این شانه در سوئد یافت شده بود و به عنوان یک قطعه تزئینی مورد استفاده قرار می گرفت در ساخت شانه مردانه عموما از مواردی چون برنز استفاده میشد اما در شانه های قدیمی تر می توان استخوان مربوط به سال های 1800-500 قبل از میلاد مسیح را نیز مشاهده نمود.

بررسی تاریخچه شانه آرایشگری مردانه:

از قدیمی ترین ابزارهایی که توسط باستان شناسان تا به امروز کشف شده است شانه میباشد. جالب است که بدانید قدیمی ترین شانه مردانه که به 2500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. این شانه در سوئد یافت شده بود و به عنوان یک قطعه تزئینی مورد استفاده قرار می گرفت در ساخت شانه مردانه عموما از مواردی چون برنز استفاده میشد اما در شانه های قدیمی تر می توان استخوان مربوط به سال های 1800-500 قبل از میلاد مسیح را نیز مشاهده نمود. عموما قدیمی ها شانه ها را برای هدیه به خدایان دنیای دیگر به همراه جسد دفن می نمودند.

به مرور انواع شانه مردانه پهن تر شدند و به شکل نیمه ماه تبدیل گردیدند. کم کم برای ساخت آنها از آهن استفاده شد. در اواخر عصر آهن، شانه ها باریک تر مد گردیدند. در دوران قرون وسطی، مردم از چوب یا استخوان آهو یا شاخ گوزن برای تهیه شانه آرایشگری مردانه استفاده می نمودند. در اوایل قرن نوزدهم، شانه ها از پوسته و شاخ لاک پشت ساخته می شدند. برادران ایسایا و جان هیات در اواخر قرن نوزدهم هنگامی که سلولیت را به عنوان جایگزین عاج با موفقیت تولید کردند، از آن برای تهیه انواع شانه مردانه استفاده نمودند. اما امروزه بیش از هر صنعتی از شانه ها در آرایشگری استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع شانه و برس آرایشگری آشنا کنیم درادامه برخی از انواع شانه آرایشگری مردانه که کاربرد زیادی دارند معرفی می شوند. پس با ما همراه باشید.

 انواع شانه آرایشگری

شانه دو دندانه

یکی از پرکاربرد ترین انواع شانه آرایشگری، شانه دو دندانه یا همه منظوره می باشد. همان طور که از اسمش پیداست این شانه تمام نیاز های روزانه شما را برآورده میکند. شانه های دو دندانه که در طرفی از دندانه های پهن و در طرفی دیگر دندانه های ریز و نازک تشکیل شده اند برای تمام موهای ضخیم و نازک ایده ال می باشند. معمولا طول این شانه ها به 7 اینچ  (17 سانتی متر) می رسد که بیشتر در منازل کاربرد دارند. به هر حال اگر دنبال یک شانه ای هستید که تمام نیاز های روزانه شما را برآورده کند، شانه های دو دندانه را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

شانه دو دندانه

شانه آرایشگری

این نوع شانه آرایشگری معمولا در آرایشگاه های مردانه بیشتر محبوب است. این شانه یکی از پر کاربرد ترین انواع شانه آرایشگری برای مردان می باشد که معمولا برای کوتاه کردن موی سر توسط قیچی یا ماشین اصلاح کاربرد دارد. با وجود دندانه های پهن بدون نزدیک شدن بر سر می توانید حجم زیادی از مو را بلند کرده و توسط قیچی یا ماشین اصلاح آنها را خرد و کوتاه کنید. همچنین شستشو  توسط این شانه نیز به دلیل جنس پلاستیکی، بهتر است تنها با آب انجام شود.

شانه آرایشگری

شانه دندانه ریز

یکی دیگر از انواع شانه آرایشگری شانه های دندانه ریز هستند. این نوع شانه برای حالت دادن و مرتب کردن موهایتان بسیار موثر است. همان طور که در تصویر پیداست دندانه های این شانه نزدیک به هم هستند و در کوتاه ترین زمان می توانید موهای خود را حالت بدهید. البته اگر موهای ضخیم و پرپشتی دارید شانه دندانه زیر مناسب شما نمی باشد زیرا باعث ریزش مو و کشیده شدن بیش از حد مو می شود. بنابراین اگر موهای نازکی دارید شانه های دندانه زیر مناسب شما بوده زیرا تار موهایتان به راحتی بین دندانه های شانه قرار می گیرد و می توانید به آنها حالت بدهید.

شانه دندانه ریز

شانه تبری

یکی دیگر از انواع شانه آرایشگری شانه تبری یا چنگکی می باشد که برای اعمال مدل مو لایه ای بسیار موثر می باشد. به لطف دندانه های درشت و بلند این شانه برای لایه لایه کردن موها بسیار مناسب می باشد. همچنین این شانه برای افرادی که موهای ضخیم، بلند و وز دارند بسیار مناسب بوده. شانه تبری از جنس پلاستیکی و چوبی تولید می شود که نوع چوبی آن برای رفع موخوره نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

شانه تبری

شانه دم باریک

مانند شانه های تخت، این دسته از شانه ها نیز بر خلاف برس ها، فاقد حجم بوده و تخت می باشند. این دسته از شانه ها یک دم نازک و کشیده دارند، که از آن برای تقسیم کردن موها استفاده می شود. اگر برای صاف کردن مو از اتومو استفاده می کنید شانه های دم باریک برای شما معجزه می کنند. به راحتی می توانید با استفاده از دسته باریک و طولانی شانه موهای خود را قسمت بندی کرده و به راحتی اتو کنید.

شانه دم باریک

شانه جیبی

شانه های جیبی با هدف امکان حمل راحت، در سایز های کوچک ساخته می شوند. شانه های جیبی صرفا شانه های کوچکی هستند که در جیب به راحتی جا می گیرند. معمولا یک سمت دندانه پهن و سمت دیگری دندانه های ریز و ظریفی قرار دارد تا انواع مو ضخیم و نازک را در خود جای دهد. مهم ترین ویژگی شانه های جیبی کوچک بودن و قابل حمل بودن آنها می باشد که به راحتی خارج از منزل می توانید موهای خود را مرتب کنید.

شانه جیبی

شانه چنگکی

یکی دیگر از انواع شانه آرایشگری شانه شن کش یا چنگکی می باشد. دندانه های این شانه جدا از هم بوده و شبیه چنگک می باشد. شانه شن کش یا چنگکی برای باز کرده گره های موهای بسیار بلند و ضخیم مناسب می باشد. اگر قصد دارید یک شانه چنگکی برای خود تهیه کنید حتما نوع چوبی آن را خریداری کنید.

شانه چنگکی

شانه دندانه پهن

شانه دندانه پهن یکی از بهترین انواع شانه آرایشگری می باشد که برای رفع موخوره و گره های احتمالی موهای پرپشت و حجیم بسیار موثر می باشد. بهترین زمان شانه کردن موهایتان برای جلوگیری از ایجاد گره و موخوره بعد از حمام می باشد وقتی که موهایتان هنوز کمی خیس و مرطوب است. مقداری کمی روغن طبیعی مانند نارگیل و آرگان را به ساقه های موهایتان بمالید سپس با شانه دندانه پهن چوبی موهایتان را به راحتی شانه بزنید. دقت داشته باشید که تا حد ممکن از شانه های پلاستیکی استفاده نکنید زیرا شانه ‌های پلاستیکی که باعث ایجاد الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو می ‌شود، در نهایت موهای وز خواهید داشت و موهای شکننده باعث ایجاد موخوره می شود.

شانه دندانه پهن

برس های پلاستیکی

برس هایی با دندانه های پلاستیکی، به واسطه ضخامت بیشتر دندانه ها، می توانند عملکرد بهتری در زمان کار بر روی موهای ضخیم و زمخت داشته باشند. علاوه بر این استفاده از این برس ها در زمان سشوار کشیدن موهای فر، به دلیل عدم داغ شدن در طولانی مدت می تواند بازدهی بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

برس های پلاستیکی

برس فلزی

استفاده از این برس ها در زمان کار بر روی موهای نازک توصیه نمی شود. دندانه های فلزی این دسته از محصولات در اثر قرار گرفتن در برابر حرارت بیش از حد داغ شده و به همین دلیل، به هیچ عنوان توصیه نمی شود، در زمان استفاده از سشوار آن ها را به کار ببرید. برخی از انواع این شانه های مو فلزی در نوک دندانه های خود، یک محافظ لاستیکی دارند، که از آسیب به پوست و مو جلوگیری می کند.

برس فلزی

برس چوبی

این دسته از برس های مو، برای موهای کم حجم و ظریف مناسب هستند. لازم به ذکر است که افراد دارای موهای مجعد کم پشت، باید به این دسته از شانه های مو به چشم بهترین گزینه های ممکن نگاه کنند. این دسته از محصولات دارای دندانه هایی کم تراکم با فواصل زیاد هستند و برای مدل دادن به موها، گزینه مناسبی محسوب نمی شوند.

برس چوبی

برس های گرد

برس های گرد برای صاف کردن مو، گزینه بسیار مناسبی هستند. انواع ساخته شده از چوب و مواد طبیعی این نوع از این وسیله، برای حجم و حالت دادن به موها مناسب هستند. این در حالی است که انواع فلزی این کالا برای استفاده بر روی موهای خیس مناسب تر هستند.

برس های گرد

برس های حرارتی

برس های حرارتی به صورت یک مجموعه یک پارچه از خشک کننده و حالت دهنده مو کار می کنند. با استفاده از این وسیله می توانید در حین خشک کردن و حالت دادن، موها را صاف کنید.

برس های حرارتی

و در آخر

ما در این مقاله در رابطه با انواع شانه آرایشگری نکاتی را با شما به اشتراک گذاشتیم. شانه هایی که در آرایشگاه های مردانه و زنانه دیده می شوند، هر یک، کاربرد خاص خود را داشته و این وظیفه یک آرایشگر حرفه ای است که در زمان مناسب از هر کدام از آنها  استفاده کند.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :