header

خانه / لیست مطالب آموزشی / کاربرد برس حرارتی

کاربرد برس حرارتی

تعداد بازدید : 1205 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
یکی از دغدغه های خانم ها و حتی آقایان صاف کردن و حالت دادن به موهاست. برای این منظور ابزارهای مختلفی همچون سشوار معمولی، سشوار چرخشی و اتو مو وجود دارد. در کنار این ها وسیله جدیدتری روی کار آمده ( برس حرارتی ) که علاوه بر راحت تر کردن آرایش مو، در وقت نیز صرفه جویی می کند.

یکی از دغدغه های خانم ها و حتی آقایان صاف کردن و حالت دادن به موهاست. برای این منظور ابزارهای مختلفی همچون سشوار معمولی، سشوار چرخشی و اتو مو وجود دارد. در کنار این ها وسیله جدیدتری روی کار آمده ( برس حرارتی ) که علاوه بر راحت تر کردن آرایش مو، در وقت نیز صرفه جویی می کند.

برس حرارتی چیست؟

برس حرارتی ابزاری جدید در صنعت آرایشگری می باشد که با این وسیله برقی به راحتی می‌‌توان موهای خود را شانه کرد و به دلیل حرارتی که برس دارد، به طور هم زمان هم کار سشوار را انجام میدهد و هم کار اتو مو، مو ها هم شانه شده و هم صاف و لخت میگردد. بیشترین استفاده این برس برای مو‌های بلند است.

 در ساخت و طراحی این شانه ها از صفحه های سرامیکی با ترکیبات ویژه بهره برده شده است تا حرارت تولید شده توسط اشعه مادون قرمز را در قالب طراحی دندانه ای شکل خود به موها انتقال دهد. برس‌های حرارتی معمولا قابلیت تنظیم دما دارند، می توانید تنها با یک شانه کردن ساده موهای تان را صاف و خوش حالت کنید. این برس از دندانه های آهنی با کاور سرامیک ساخته شده که حرارت را به طور کاملا ملایم و یکنواخت به موهای تان می رساند.

انواع برس حرارتی

انواع برس حرارتی در شکل و اندازه، قابلیت ها و امکانات مختلف در بازار موجود است که باید بر حسب نیاز خود انتخابی صحیح داشته باشید.

طراحی ارگونومیک:

 برس حرارتی باید خوش دست باشد، تا دستتان هنگام برس کشیدن خسته نشود.

اندازه صفحه برس حرارتی:

 اندازه صفحه در سه سایز باریک، متوسط و پهن وجود دارد. با توجه به اندازه موهای خود یکی از اینها میتواند مناسب باشد. برس حرارتی که صفحه پهن دارد، بیشتر برای موهای بلند کارایی دارد. برس هایی که صفحه باریک و متوسط دارند برای موهای کوتاه تر استفاده می شوند.

جنس صفحه برس حرارتی:

 جنس صفحه اصولا از دو جنس تیتانیوم و سرامیک ساخته می شود. جنس سرامیک در مقایسه با تیتانیوم بهتر است. برس حرارتی سرامیکی به دلیل وجود صفحات سرامیکی احتمال سوزاندن و صدمه به موها را کمتر می کنند.

مقدار حداکثری دما:

هر برس حرارتی حداکثر دمایی دارد. اگر جنس موهای شما خیلی زبر و ضخیم است، برس هایی انتخاب کنید که بیشینه دمای آن بالاتر از ۲۲۰ درجه سانتیگراد باشد. چرا که دمای پایین تر برای صاف کردن موهای ضخیم به درد نمی خورد. اگر تار موهایتان نازک است برس حرارتی بخرید که بیشینه دمای کمتری دارند تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود.

فناوری تولید یون:

 برس حرارتی که قابلیت تولید یون دارد بار الکتریکی موها را از بین می برد و از وز شدن مو جلوگیری می کند. همچنین موجب درخشندگی و لطافت بیشتر موها می شود.

تنظیم دما:

 بهتر است دمای برس حرارتی برای خشک و صاف کردن موها قابل تنظیم باشد. چرا که اگر این قابلیت را نداشته باشد ممکن است حرارت زیاد به موها صدمه بزند.

خاموشی خودکار:

ویژگی خاموش شدن خودکار موجب می شود ایمنی دستگاه بالا برود. در صورتی که شما چند دقیقه از برس استفاده نکنید به طور اتوماتیک خاموش می شود تا ضمن صرفه جویی در برق از بروز حادثه نیز جلوگیری کند.

انواع برس حرارتی

طرز کاربرد و استفاده از برس حرارتی

این وسیله بیشتر برای موهای بلند قابل استفاده است، پس کافی است تا برس را بر روی قسمت ریشه مو قرار داده و آن را به سمت پایین و نوک موها هدایت کنید.

برس را باید در زیر و روی موها کشیده و آن ها را از لا به لای شانه های برس عبور دهید، توجه کنید که اگر در هنگام شانه کردن قسمت پایین موها را با دست دیگرتان بگیرید، موها بهتر شانه خواهند شد و دسته موها به راحتی از دندانه های شانه می گذرد و موها هم براحتی صاف می شوند.

اگر حس کردید دسته مویی که در نظر گرفته اید با برس حرارتی مو بخوبی شانه نمی شوند و مقداری از موها خارج از دندانه های شانه قرار می گیرند، از حجم موهای قرار گرفته بر روی شانه کم کنید تا موها به سادگی شانه شوند.

برای اینکه اطمینان یابید که همه موها شانه و صاف شده اند، از یک طرف، برس را کم کم بر روی موها قرار دهید و تا سمت و قسمت دیگر پیش روید تا اینکه همه موها را صاف کنید.

برس های حرارتی که از دندانه های فلزی با کاور سرامیکی ساخته شده اند، اغلب قابلیت تنظیم دما را هم دارند و می توانند صرفاً با یک شانه کردن ساده، موها را صاف، یکدست و خوش حالت نمایند.

در طراحی و ساخت این برس ها از صفحه ای سرامیکی با ترکیبات خاص استفاده شده است، تا بتواند حرارت تولید شده بوسیله اشعه مادون قرمز را که در لابه لای دندانه های آن طراحی شده است، به طور کاملاً  یکنواخت و ملایم به موها برساند.

فواید برس های حرارتی

این روزها خانم ها به دنبال راهی آسان و سریع برای آراستن موهایشان به زیباترین شکل ممکن می گردند. خصوصا آن دسته از افرادی که موهای وز و نامرتبی دارند و وقت نمی کنند به سالن آرایشی بروند تا موهایشان را آن طور که می خواهند مرتب کنند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید برس های حرارتی در انواع مختلف دیگر کمتر کسی وقت برای رفتن به آرایشگاه می گذارد. در ادامه به بررسی فواید برس های حرارتی می پردازیم :

۱ . تنوع بالا

برس های حرارتی را می توانید در انواع مختلف و با نام های تجاری گوناگون تهیه کنید. برس های حرارتی دارای کاربرد های مختلفی است که شما همزمان می توانید موهایتان را خشک کنید، آن ها را شانه کنید و یا صاف و فر کنید. این به این منظور است که شما چند دستگاه را در یک دستگاه خواهید داشت . بنابراین علاوه بر تنوع کاملا مقرون به صرف هستند.

۲ . صرف زمان کم

درجه حرارت این برس ها را معمولا خودتان می توانید تنظیم کنید و در زمان کمی تمام موهایتان را بدون آسیب به ریشه و یا ساقه کامل خشک کنید و یا حالت دهید. از همه مهمتر اینکه نیازی نیست برای انجام این کارها از کسی کمک بگیرید.

۳ . جابه جایی راحت

اصولا برس های حرارتی دارای کاورهای مسافرتی و مخصوص به خود هستند که به راحتی جمع می شوند، فضای کمی را اشغال می کنند و وزن بسیار کمی هم دارند. شما می توانید آن را با خودتان به هر مکان که خواستید به راحتی حمل کنید.

فواید برس های حرارتی

برس حرارتی چه مارکی خوبه؟

برس حرارتی فیلیپس، مک استایلر، بابیلیس، رمینگتون از جمله برند های مطرح برس‌های حرارتی هستند که از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. البته برندهای دیگر همچون برس حرارتی فکر، جیمی، اکسیژن، برس حرارتی روزیا و… وجود دارند که محصولات آنها نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. شما می توانید با توجه به نیاز خود، قابلیت ها و امکانات جانبی و از همه مهمتر توانایی مالی تان برس حرارتی دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :