header

خانه / لیست مطالب آموزشی / تجهیزات مورد نیاز یک آرایشگاه مردانه

تجهیزات مورد نیاز یک آرایشگاه مردانه

تعداد بازدید : 4326 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
زمانی که به فکر تاسیس یک آرایشگاه می ‌افتید؛ اولین چیزی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند، لوازم و تجهیزات مورد نیاز است. همانطور که می دانید؛ آرایشگری یکی از مشاغل مفرح و البته پردرآمد است اما اینکه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و از این شغل درآمد خوبی کسب کنید؛ می بایست یک آرایشگاه نسبتاً مدرن با تجهیزات به روزی، داشته باشید.

زمانی که به فکر تاسیس یک آرایشگاه می ‌افتید؛ اولین چیزی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند، لوازم و تجهیزات مورد نیاز است. همانطور که می دانید؛ آرایشگری یکی از مشاغل مفرح و البته پردرآمد است اما اینکه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و از این شغل درآمد خوبی کسب کنید؛ می بایست یک آرایشگاه نسبتاً مدرن با تجهیزات به روزی، داشته باشید. البته بسته به اینکه قصد ایجاد یک آرایشگاه زنانه را دارید و یا مردانه؛ وسایل و تجهیزات آن، می تواند متفاوت باشد. در ادامه این مقاله فهرست تجهیزات و لوازمی که برای راه اندازی یک آرایشگاه مردانه نیاز دارید، ذکر خواهیم کرد.

تجهیزات مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

چنانچه لیست کاملی از لوازم ضروری برای پیرایش و اصلاح مردان داشته باشید؛ می توانید به راحتی هزینه و زمان را در آرایشگاه، مدیریت کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه عبارتند از:

سشوار

به جرأت می‌ توان گفت سشوار از کاربردی ترین و اصلی ترین وسایل آرایشگاه ها می باشد. معمولاً افراد زمانی که برای کوتاهی مو و... به آرایشگاه مردانه مراجعه می ‌کنند؛ درخواست سشوار کردن موها را هم دارند. بدون انجام سشوار؛ زیبایی های یک مدل مو، به چشم نمی ‌آید. سشوار کاربردهای مختلفی دارد. از خشک کردن مو گرفته تا حالت دهی و... .

اگرچه انواع مختلفی از سشوار وجود دارد اما بهتر است برای آرایشگاه مردانه یک سشوار با برند معتبر، تهیه کنید زیرا قرار است این وسیله مدت ‌ها در خدمت شما باشد. بنابراین به هنگام خرید، علاوه بر قیمت، به برند و توان آن هم توجه کنید. از برندهای مطرح سشوار می توان به برند فیلیپس، پاناسونیک، پرومکس، بوش و بابیلیس، اشاره کرد.

سشوار

اتو مو

اتو ‌مو وسیله ای کاربردی برای افرادی است که خواهان موهای لخت و ابریشمی هستند. بیشترین کاربردی که اتوی مو دارد،  حالت دهی و صاف کردن موهای فر می باشد. زمانی که قصد خرید اتوی مو را دارید، بهتر است به اصل بودن محصول و برند آن، توجه داشته باشید. همچنین طول سیم و قابلیت تنظیم دما هم از موارد حائز اهمیت است. آرایشگر می تواند با توجه به جنس موهای مراجعه ‌کننده، اتو را روی دمای مناسب، تنظیم کند.

اتو مو

شانه و قیچی

در گذشته که وسایل و تجهیزات برقی در آرایشگاه ها نبود؛ تنها قیچی و شانه به کمک آرایشگر می‌ آمد اما امروزه آنقدر خدمات زیبایی متنوع شده است که این دو ابزار ساده اما کاربردی به چشم نمی‌ آیند. بدون وجود یک قیچی تیز و شانه هایی با دنده های ریز و درشت؛ آرایشگری عملاً یک کار غیر ممکن می شود.

برای خرید قیچی باید به مواردی مثل راحت بودن، ضد زنگ بودن، سبک بودن، تیز بودن و اصل بودن آن، توجه ویژه ای داشته باشید. در صورتی که از قیچی های بی کیفیت استفاده شود؛ موی سر به صورت نامرتب و بریده بریده، کوتاه می شود و مسلماً نارضایتی مشتری را به دنبال دارد.

قیچی می ‌تواند به صورت ساده، پیتاژ و قیچی ابرو باشد. از قیچی پیتاژ برای خرد کردن موی سر استفاده می ‌شود. قیچی ابرو برای کوتاه کردن موهای ابرو و قیچی ساده هم برای اصلاح مو، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شانه هم به دو صورت دم باریک و تخت، برای آرایشگاه مردانه نیاز است.

شانه و قیچی

 

 این مطلب را از دست ندهید: انواع برس و شانه آرایشگری 

 

صندلی آرایشگاه

صندلی های آرایشگاهی تنوع بسیار بالایی در بازار دارند که می توانید بر حسب علاقه و میزان بودجه ‌ای که برای این کار در نظر دارید؛ مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. صندلی های آرایشگاهی معمولاً قابلیت خوابیدن پشتی را باید داشته باشند. همچنین تنظیم ارتفاع و داشتن یک نشیمنگاه نرم و راحت هم از الزامات یک صندلی مناسب است.

اگر شما هم خود را جای مشتری بگذارید و قرار باشد ساعت‌ ها روی یک صندلی نه چندان راحت بنشینید؛ مطمئناً برای دریافت خدمات در آینده، آرایشگاه دیگری را انتخاب می کنید زیرا تجربه خوشایندی نداشته اید. بنابراین صندلی آرایشگاه ها را می توان یکی از فاکتورهای اصلی در جذب مشتری دانست.

صندلی آرایشگاه

ماشین اصلاح

محال است به یک آرایشگاه مردانه وارد شوید و این وسیله کاربردی را دم دست آرایشگر، نبینید. ماشین اصلاح برای کوتاه کردن موی صورت و یا اصلاح موی سر بسیار کاربردی است. این وسیله مخصوصا برای طرح های ترند امروزی که ایجاد آن ها نیاز به خط زدن دارد؛ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

ماشین اصلاح

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین ماشین اصلاح 

 

دسته تیغ

این وسیله برای نگهداری تیغ استفاده می شود و در دو نوع معمولی و پیتاژ می باشد. از نوع معمولی آن برای خط زنی و اصلاح صورت و از نوع پیتاژ برای خرد کردن مو و کم کردن حجم ظاهری مو، استفاده می شود.

دسته تیغ

صندلی سرشور

علاوه بر صندلی معمولی؛ صندلی های سرشور هم وجود دارند که جزء الزامات آرایشگاه های مردانه و زنانه هستند. از صندلی های سرشور برای شستن مو، رنگ کردن و کارهای دیگر، استفاده می شود. این صندلی ها در بازار متنوع هستند و اگر بخواهید انواع باکیفیت آن را تهیه کنید؛ می بایست به اصل بودن چرم، ضد زنگ بودن شیرآلات و راحتی نشیمنگاه و راحتی گردن، توجه داشت.

صندلی سرشور

صندلی انتظار مشتری

هر چقدر هم نوبت های متفاوتی را به هر مشتری در تایم های زمانی مختلفی اختصاص دهید؛ باز هم ممکن است در مواقعی تعدادی از مشتری ها مجبور باشند زمانی را در آرایشگاه، منتظر بمانند. علاوه بر این؛ برای زیبایی دکوراسیون داخلی آرایشگاه بهتر است تعدادی صندلی انتظار و یا مبلمان چرم در آرایشگاه، داشته باشید. نوع چرم آن به این دلیل توصیه می ‌شود که قابلیت تمیز کردن بالاتری دارد و به راحتی می‌ توان آن را شست و شو داد.

صندلی انتظار مشتری

میز کار متحرک

میز کار متحرک که به آن ها ترولی هم گفته می ‌شود؛ این امکان را به آرایشگر می ‌دهد که در کمترین زمان ممکن، تجهیزات اساسی مثل آبپاش، ماشین اصلاح، شانه و... را در دسترس، داشته باشد. بنابراین وجود آن ها در آرایشگاه، ضروری به نظر می رسد. ترولی ها در اندازه و سایزهای مختلفی هستند که می ‌توانید با توجه به سلیقه خود و همچنین کاربرد مورد انتظارتان، هر کدام را تهیه کنید.

میز کار متحرک

آبپاش و سایر لوازم فرعی

وسایل مورد نیاز برای یک آرایشگاه آنقدر زیاد است که نمی توان تمامی موارد را در این مقاله، گنجانید. ما به ناچار تنها اساسی ترین و به روزترین آن ها را ذکر خواهیم کرد. ممکن است در حین کار به لوازمی مثل موچین، گیره ‌مو، پیشبند، برس و سایر لوازم نیاز پیدا کنید. آبپاش از ملزومات اساسی برای کوتاهی مو محسوب می شود و حتماً به آن، نیاز پیدا می کنید. این لوازم جزء خرده ریزهای یک آرایشگاه به حساب می ‌آید و تهیه کردن آن ها هزینه چندان بالایی هم ندارد. شما به عنوان یک آرایشگر نیاز دارید انواع ژورنال، انواع رنگ مو، تعدادی نرم کننده، ماسک مو، اسپری فیکس کننده، ماده گلت مو و...  را هم در کمد ابزار آرایشگاهی خود، داشته باشید.

آبپاش و سایر لوازم فرعی

توجه داشته باشید که برای تهیه هر کدام از لوازم و تجهیزات آرایشگاهی به نکاتی همچون اصل بودن محصول، تاریخ انقضا و کیفیت آن، توجه کنید. مخصوصا اگر قرار است از مواد شیمیایی موجود در بازار برای رنگ دهی و یا مدل دهی به موهای مشتری، استفاده کنید.

برخی از فروشگاه های اینترنتی هستند که در زمینه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی تخفیفات قابل توجهی، ارائه می دهند. بنابراین با اطلاع از این تخفیف ها و خرید در زمان های اعلام شده؛ می توانید هزینه های کلی خرید لوازم آرایشگاهی را به حداقل برسانید.

علاوه بر تهیه تجهیزات به روز و متنوع؛ داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب می تواند در جذب مشتری، اثربخش باشد. بنابراین بهتر است به این مورد هم توجه زیادی داشته باشید.

امیدواریم مطالعه این مقاله به شما برای راه اندازی آرایشگاه مردانه، کمک کرده باشد. درصورتی که نظر و یا پیشنهاد خاصی در این رابطه دارید؛ آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان وب سایت تیپ چین، به اشتراک بگذارید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: مراحل گرفتن مدرک آرایشگری مردانه 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :