header

خانه / لیست مطالب آموزشی / تفاوت ژل شستشو با فوم صورت

تفاوت ژل شستشو با فوم صورت

تعداد بازدید : 710 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
بسیاری از محصولات هستند که به طور ویژه برای مراقبت از پوست طراحی شده اند. ژل شستشوی صورت و فوم شستشو هم جزو این محصولات هستند که برای تمیز کردن پوست صورت به کار می روند. در واقع این محصولات جایگزین مناسبی برای صابون صورت و شامپو بچه هستند که برخی برای شستشوی صورت خود از آن ها استفاده می کنند.

بسیاری از محصولات هستند که به طور ویژه برای مراقبت از پوست طراحی شده اند. ژل شستشوی  صورت و فوم شستشو هم جزو این محصولات هستند که برای تمیز کردن پوست صورت به کار می روند. در واقع این محصولات جایگزین مناسبی برای صابون صورت و شامپو بچه هستند که برخی برای شستشوی صورت خود از آن ها استفاده می کنند.

فوم شستشوی صورت و ژل شستشو هر دو از محصولات مهم و اولیه ای هستند که در روتین پوست قرار گرفتند. با اینکه هر دو محصول با یک هدف (تمیز کردن و پاک کنندگی صورت) طراحی شده اند، اما ترکیبات یکسانی ندارند و باهم فرق دارند. سوال اینجاست که فرق ژل شستشو با فوم صورت در چیست؟ کدام یک برای ما بهتر است؟

این موارد سوالاتی هستند که در این مقاله به آن ها می پردازیم و میتوانید تفاوتش را متوجه شوید که کدام یک برای پوست شما مناسب تر هستند و هر کدام چه تاثیری روی پوست می گذارند. پس با ما همراه  باشید.

فوم شستشوی صورت چیست؟

 

فوم‌های شستشو از نظر کارایی و قدرت پاک کنندگی به دو دسته تقسیم می شوند:

 1.    فوم های حاوی سولفات:

 

این نوع فوم دارای سورفاکتانت های سولفاته مانند سدیم لوریل سولفات می باشد که شوینده بسیار قوی محسوب شده و ممکن است پوست را خشک و حساس کند و باعث ایجاد تحریک، قرمزی و سوزش کند. این نوع فوم برای پوست های چرب که نیاز به پاکسازی عمقی پوست و همچنین کنترل چربی و از بین بردن چربی های اضافه و پاکسازی منافذ پوست از آلودگی دارند بسیار مناسب بوده و پوست این افراد را به طور مطلوبی پاکسازی می نماید.

نکته: در صورتی که پوستی حساس داشته و با استفاده از این محصولات دچار تحریک و التهاب و همچنین خشکی پوست می شوید، توصیه می شود از فوم های سولفات دار دوری کنید. چرا که این مواد شوینده خشن و قوی بوده و پوست را زبر، قرمز، کم آب و چربی طبیعی پوستتان را حذف می کنند.

 2.    فوم های بدون سولفات:

این نوع فوم ها از سورفاکتانت های ملایم تری تشکیل شده اند که با ایجاد کف و فوم، از سفت و تحریک شدن پوست جلوگیری می کنند. این فوم ها به علت ملایم بودن در بازار از فروش و طرفداری بیشتری برخوردارند، چرا که فاقد مواد صابونی بوده و پوست را خشک و ملتهب نمی کنند. بنابراین اگر دارای پوستی حساس، مختلط، معمولی هستید بهتر است این نوع فوم ها را انتخاب نمایید. این نوع فوم دارای بافت سبکی بوده، قبل از بیرون آمدن از تیوپ یا بسته بندی، به حالت کرمی یا کف آلود می باشند. حالت کرمی به گونه‌ای است که وقتی آن را بر روی پوست مرطوب ماساژ می‌دهیم، در مدت زمان کوتاهی با مخلوط شدن با آب، کف کرده و حالت فومی به خود می‌گیرد. شوینده‌های فومی معمولا پوستی نرم، مرطوب و لطیف بر روی صورت به جا می‌گذارند.

فوم شستشوی صورت

این محصول نوعی شوینده کفی است و پاک کننده ای قوی محسوب می‌شود. مواد زائد موجود بر روی پوست با مصرف فوم شستشو به طور عمیق و بی برو برگشتی از بین می‌روند و چربی اضافی موجود بر پوست را نابود می‌کنند. لذا برای مصرف پوست چرب و مستعد جوش و آکنه مناسب اند و پیشنهاد می‌شوند. فوم شستشو، مزایا و شگفتی‌هایی زیادی برای پوست دارد و تمیزی حداکثر را با ضرر حداقل برای آن رقم می‌زند.

این نوع شوینده شگفت آور، پوست خسته، آرایش شده، عرق کرده، آغشته به گرد و غبار و آلوده را سرحال می‌آورد و پاکیزه می‌کند.

در پایان روزی طولانی و هنگامی که پوست در معرض خطرات احتمالی زیادی بوده، با استفاده آسان و راحت از یک فوم شستشو می‌توانیم حس خوب لطافت و درخشندگی را تجربه کنیم. هیچ چیز به اندازه یک شوینده خوب پوست را سرحال نمی‌آورد و آن را شفاف و بانشاط نمی‌کند.

فوم شستشو بافت بسیار سبکی دارد اما اثری شدید بر پوست و آلودگی‌هایی چون تعرق، گرد و غبار و چربی می‌گذارد. این شوینده، استفاده بسیار راحتی دارد و زمان زیادی را از افراد مصرف کننده نمی‌گیرد؛ همچنین راه حلی عالی برای افرادی است که به دنبال بهترین راه مبارزه با چربی و احتمال بروز جوش و آکنه هستند. این پاک کننده، پوست‌های ملتهب را آرام کرده و اکثرا ضد حساسیت و تورم می‌باشد. پاکسازی کامل منافذ باز و کوچک شدنشان توسط این نوع پاک کننده‌ها میسر میشود و کلیه خاک و آلاینده‌های جمع شده در منافذ را شستشو می‌دهد.

تولید بیش از حد سبوم در پوست چرب، مشکلی همیشگی برای افراد دارای این نوع پوست می‌باشد. این افراد همواره در تلاش اند که چربی را کاهش دهند و از عوارض مربوط به آن جلوگیری کنند. فوم شستشوی صورت در تمیز کردن عمق پوست بسیار حرفه ای عمل میکند و مشکلات دائمی افراد مستعد به جوش را از بین می‌برد.

ژل شستشوی صورت چیست؟

این شوینده، نسبت به فوم ضخیم تر اما ملایم تر است. ژل شستشو، بافتی نسبتا سبک داشته و کف ایجاد نمی‌کند. همچنین برای انواع پوست مناسب است و حساسیت‌های فوم شستشو را ایجاد نمی‌کند. تمیز کنندگی و پاکسازی آن به اندازه فوم شدید و خشن نیست اما تاثیر فراوانی در لطافت و پاک شدن صورت ایجاد میکند.

ژل شستشو، پوست را پاک می‌کند بی آن که باعث ایجاد تحریک و سوزش صورت شود پوست چرب ممکن است خیلی با این شوینده سازگار نباشد اما باز هم بستگی دارد به هرشخصی که ممکن است برای بعضی از پوست های چرب تاثیر خوبی را داشته باشد. پوست نرمال، خشک، حساس، مختلط و گاها چرب با این شوینده سازگار اند.

ژل شستشوی صورت

لغزندگی و رطوبت ژل شستشو، این حس را در افراد به وجود می‌آورد که پوست به درستی پاک نشده است و یا اثر شوینده بر آن باقی مانده است؛ اما این طور نیست و در واقع لایه ای محافظ در برابر خشکی برای پوست به وجود آمده که آن را هیدراته نگه می‌دارد.

چرا شوینده های صورت مهم هستند؟

شستن پوست اولین و مهمترین مرحله برنامه روتین مراقبتی محسوب می شود که در جای خودش از اهمیت زیادی برخوردار است. ما در طول شبانه روز در معرض بسیاری از عوامل قرار می گیریم که به پوست آسیب می رساند آلودگی هایی که اگر در آن باقی بماند تبدیل به ناراحتی می شود که درمان آن هزینه های بیشتری را می طلبد.

یک شستشوی خوب و کامل می تواند قسمت اعظم عوارض آلودگی ها را از بین ببرد و به سلامت و زیبایی پوست کمک کند از این رو اهمیت یک محصول شوینده که از عهده این کار مهم برآید مشخص می شود. محصولات شوینده زیادی در بازار وجود دارند که می توانند به شستشو و پاکسازی پوست کمک کنند اما ژل شستشو و فوم شستشو رقبای سر سخت این میدان هستند که اکثر افراد به استفاده از این دو محصول تمایل نشان می دهند بنابراین برای اینکه بهترین انتخاب را از بین این دو داشته باشید باید تفاوت ژل شستشو و فوم شستشوی صورت را بدانید در ادامه مقاله در مورد این دو محصول بیشتر صحبت خواهم کرد.

چه تفاوتی بین فوم و ژل شستشو وجود دارد؟

با وجود اینکه هدف هر دو محصول، شستشوی پوست از آلودگی ها، ذرات معلق نشسته بر روی پوست و سبوم اضافی نشسته بر روی بافت پوست است، اما تفاوت هایی بین حالت و عملکرد فوم و ژل وجود دارد.

شوینده های فوم اغلب حالتی کف آلود داشته یا در تماس با آب و ماساژ بر روی پوست، سریعا فومی می شوند. به همین دلیل، شستشوی پوست صورت با این محصول، سریع تر بوده و برای موقعیت هایی که فرصت کمی برای شستشو دارید (مانند مسافرت ها) مناسب تر هستند. اما برای استفاده از ژل، لازم است کمی حوصله ی بیشتر صرف کرده و محصول را به خوبی بر روی پوست، ماساژ دهید تا آلودگی و چربی را به خود جذب کند.

از طرفی چون ژل ها مدت زمان بیشتری روی پوست مانده و با استفاده از براش های مخصوص یا انگشتان دست ماساژ داده می شوند، امکان اینکه پوست را با ترکیبات موثر موجود در خود تغذیه و درمان کنند، بیشتر است. این امر به خصوص برای پوست های کدر (جهت روشن و شفاف کردن پوست) و پوست های چرب ( خواص ضد جوش و ضد باکتری) اهمیت بیشتری پیدا می کند. ماساژ کمک می کند مواد موجود در شوینده ها به لایه های زیرین پوست نیز نفوذ کنند.

فوم ها اغلب سبک تر بوده و استفاده از آن ها بر روی پوست، ایجاد سنگینی و تحریک نخواهد کرد. در برابر فوم، ژل ها بافت غلیظ تری دارند که باعث می شود مقدار کمتری از آن مصرف شود و محصولی به صرفه تر از فوم بنظر بیاید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :