header

خانه / لیست مطالب آموزشی / خدمات مانیکور مردانه سلامت دست‌هایتان را تضمین می‌کند

خدمات مانیکور مردانه سلامت دست‌هایتان را تضمین می‌کند

تعداد بازدید : 3761 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
خدمات مانیکور مردانه یا همان پیرایش ناخن‌ها یکی از تکنیک‌های مراقبتی بهداشتی است که روی ناخن‌های دست انجام می‌شود. پروسه مانیکور شامل از بین بردن پوست‌های مرده اطراف ناخن‌ها، فرم دادن به ناخن‌ها،‌ ماساژ دست‌ها، آبرسانی و در نهایت استفاده از لوازم آرایشی ناخن است. به بیان دیگر مانیکور در واقع شیوه‌ای برای تمیز کردن ناخن‌های کثیف شماست که منجر به برخورداری از ناخن‌های سالم و تمیز می‌شود.

خدمات مانیکور مردانه یا همان پیرایش ناخن‌ها یکی از تکنیک‌های مراقبتی بهداشتی است که بر روی ناخن‌های دست انجام می‌شود. پروسه مانیکور شامل از بین بردن پوست‌های مرده اطراف ناخن‌ها، فرم دادن به ناخن‌ها،‌ماساژ دست‌ها، آبرسانی و در نهایت استفاده از لوازم آرایشی ناخن است. به بیان دیگر مانیکور در واقع شیوه‌ای برای تمیز کردن ناخن‌های کثیف شماست که منجر به برخورداری از ناخن‌های سالم و تمیز می‌شود. اگرچه استفاده از خدمات مانیکور ناخن در گذشته اغلب برای خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه استفاده از خدمات مانیکور برای آقایان هم نسبت به گذشته رواج بیشتری پیدا کرده‌است. همان گونه که خانم‌ها برای برخورداری از بدن سالم باید به روش‌های مراقبتی و بهداشتی اهمیت بدهند، آقایان هم برای بهبود سلامت جسمانی خود نیاز به روش‌های مراقبتی بهداشتی دارند. البته اگر هنوز هم برای استفاده از خدمات مانیکور مردانه حس ناخوشایندی دارید، کاملا قابل درک است. اما فراموش نکنید با این تصمیم فقط خود را از فواید بیشمار روحی و جسمی مراقبت‌های بهداشتی محروم می‌کنید. سه نکته را در مورد مانیکور فراموش نکنید.
 1.    مانیکور منجر به بهره‌مندی از ناخن‌ها و دست‌های سالم می‌شود.
 2.    مانیکور منجر به کاهش استرس و اضطراب برای آقایان می‌شود.
 3.    مانیکور منجر به کاهش علائم پیری در دست‌های شما می‌شود.

در ادامه این مطلب به شرح 5 دلیل برای استفاده از خدمات مانیکور مردانه می‌پردازیم.

خدمات پیرایش ناخن

  • بهبود سلامت ناخن‌ها

یکی از مزایای خدمات مانیکور مردانه، تضمین سلامت ناخن‌ها است. سلامت ناخن‌ها به عوامل متعددی از جمله از بین بردن گوشت‌های اضافه اطراف ناخن، عفونت‌های ناخوشایند و بسیاری دیگر از این گونه عوامل وابسته است. برخورداری از خدمات مانیکور، منجر به تمیز نگه داشتن ناخن‌های شما و بهبود سلامتی آن‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است از این خدمات به صورت دوره‌ای و منظم استفاده شود. از طرفی برخی از آقایان برای ناخن‌های خود از لاک‌های بیرنگ و شفاف استفاده می‌کنند که متاسفانه تاثیر ناخوشایندی در سلامت ناخن‌ها دارد. استفاده از لاک ناخن منجر به خشکی و تغییر رنگ ناخن‌هایتان می‌شود. به علاوه لاک حاوی مواد سمی و خطرناکی است که استفاده مکرر از آن منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای برای ناخن‌ها می‌شود. بنابراین در صورت استفاده از لاک ناخن بهتر است مانیکور را فراموش نکنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: انواع پدیکور 

 

  • کاهش استرس

اگر پیش‌تر از خدمات پدیکور مردانه استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که ماساژ پا بخش مهمی از این مراقبت‌های بهداشتی به شمار می‌رود. مانیکور هم در واقع مشابه پدیکور است. با این تفاوت که این بار از ماساژ ملایم و آرامش بخش برای دست‌هایتان استفاده می‌کنید. با وجود این که شاید ماساژ دست در ظاهر چندان مهم به نظر نرسد. اما تحقیقات نشان داده‌اند که ماساژ دست‌ها تاثیر زیادی در رفع اضطراب و استرس دارد. در مطالعاتی که در سال 2001 منتشر شده‌اند،‌تاثیر فراوان ماساژ دست بر روی بسیاری از داوطلبان اثبات شده است. در این تحقیقات بیمارانی که توسط بی حسی موضعی تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته بودند، ‌از خدمات ماساژ دست برخوردار شدند. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که ماساژ دست تاثیر بسزایی در کاهش اضطراب و پایین آمدن فشار خون این بیماران داشته‌است.

برخی از مانیکوریست‌ها برای ماساژ دست از تکنیک‌های رفلکسولوژی استفاده می‌کنند. این تکنیک‌ها با ضربه زدن و فشار روی نقاط خاصی از دست، سیگنال‌های آرامش بخش را به مغز شما ارسال می‌کنند و به این ترتیب در کاهش استرس و اضطراب شما نقش مهمی ایفا می‌کنند.

خدمات مانیکور مردانه

  • بهبود و تقویت گردش خون

ماساژ دست که به عنوان بخشی از خدمات مانیکور دریافت می‌کنید، می‌تواند تاثیر شایانی در تحریک جریان خون دست‌هایتان و بهره‌مندی از مزایای بیشمار آن داشته باشد. به خصوص اگر در تمام روز فعالیت‌های دستی زیادی دارید و یا اغلب از سردی دست‌های خود رنج می‌برید، با این عمل لطف بزرگی به خود می‌کنید.
بسیاری از افراد بنا به حرفه و رشته کاری خود در طول روز مدام در حال کار کردن با رایانه شخصی خود هستند. به همین علت درد زیادی را در دستان خود حس می‌کنند. برخورداری از یک ماساژ ملایم برای این افراد به تقویت جریان خونرسانی در دست‌ها کمک می‌کند و درد آن را کاهش می‌دهد. به علاوه دست درد در فصل‌های سرد سال بسیار شایع است و ماساژ دست‌ها می‌تواند در کاهش دردهای ناشی از آن موثر واقع شود.

  • تمیز شدن ناخن‌ها

بهره مندی از ناخن‌های کثیف منجر به کاهش جذابیت ظاهری شما می‌شود. ناخن‌هایی که در زیر آن‌ها چرک و آلودگی جمع شده باشد، شخصیت شما را زیر سوال می‌برند و احتمالا منجر به لکه‌دار شدن شهرت حرفه‌ای شما هم می‌شوند. اما با پیرایش ناخن‌ها و تمیز کردن گوشت‌های اضافه اطراف ناخن و همچنین آبرسانی به آن‌ها علاوه بر بهبود سلامت ناخن‌ها و ظاهر دست‌هایتان، شخصیت خود را هم بالا می‌برید. شک نداشته باشید در پایان مانیکور با دست‌های تمیزی روبه رو می‌شوید که از نمایش آن‌ها در انظار خجالت زده نخواهید شد.

جوانی دست‌ها با خدمات مانیکور مردانه

  • جوان شدن دست‌ها

اغلب افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، احتمالا یک سرم پوست ضد چروک و کرم دور چشم مردانه در میان لوازم بهداشتی خود دارند. اگرچه این محصولات بدون تردید می‌توانند به جوان شدن پوست شما و کاهش علائم پیری کمک کنند. اما در مورد دست‌هایتان موضوع کاملا متفاوت است. دست‌های شما مدام در معرض پرتوهای مضر ماورای بنفش خورشید قرار دارند. این پرتوها تاثیر ناخوشایندی در ظاهر دست‌ها ایجاد می‌کنند و منجر به ایجاد لکه‌های پوستی و علائم پیری زودرس پوست می‌شوند. اگرچه مانیکور کردن نمی‌تواند این علائم را از بین ببرد، اما حداقل می‌تواند به کاهش اثرات دیگر پیری پوست کمک کند. به عنوان مثال مانیکوریست شما ممکن است از لایه بردارها برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و نرمی و لطافت آن‌ها استفاده کند. به علاوه مانیکوریست‌ها اغلب از لوسیون‌ها و محصولات آبرسان برای بهینه سازی عملکرد پوست دست‌ها استفاده می‌کنند.
در نهایت ممکن است مانیکور کردن برای نخستین بار برایتان سخت و دلهره آور باشد. اما مطمئن باشید شما اولین و آخرین نفری نیستید که از خدمات مانیکور مردانه برخوردار می‌شوید. مطمئن باشید پس از انجام آن و مشاهده تفاوت دست‌هایتان دیگر از آن دل نمی‌کنید.
برای برخورداری از خدمات مانیکور مردانه و آرایش در محل توسط آرایشگر مردانه در وبسایت تیپ چین کلیک کنید.

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :