header

خانه / لیست مطالب آموزشی / روش صحیح اتو کشیدن مو

روش صحیح اتو کشیدن مو

تعداد بازدید : 807 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
از پرکاربردترین وسایلی است که خانم‌ها و یا آقایان برای حالت دادن به موهای خود از آن استفاده می‌کنند. اتو مو میباشد، بر خلاف تصور اکثریت، اتو کردن مو، تنها با هدف صاف کردن موها استفاده نمی‌شود. بلکه بسیاری از افراد، از اتوهایی مخصوص برای فر کردن یا حالت دادن به موهایشان استفاده می‌کنند.

از پرکاربردترین وسایلی است که خانم‌ها و یا آقایان برای حالت دادن به موهای خود از آن استفاده می‌کنند. اتو مو میباشد، بر خلاف تصور اکثریت، اتو کردن مو، تنها با هدف صاف کردن موها استفاده نمی‌شود. بلکه بسیاری از افراد، از اتوهایی مخصوص برای فر کردن یا حالت دادن به موهایشان استفاده می‌کنند. استفاده از این وسیله تنها مختص خانم‌ها نیست؛ برخی از آقایان نیز برای حالت دادن به موهای خود از اتوی مو استفاده می‌کنند. با توجه به این که اتو کردن مو یکی از سریع‌ترین راه‌های حالت‌دهی به مو میباشد، پس لازم است که نکاتی در مورد استفاده از آن را بدانیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش استفاده صحیح از اتو مو آشنا شوید.

اتوی مو چیست؟

اتوی مو همانطور که به راحتی می توان متوجه شد، فقط نقش صاف کنندگی مو را برعهده دارد. این نوع دستگاه دارای دو صفحه تخت بوده که روی هم قرار گرفته و باعث حالت دهی و صاف شدن مو می شود. در حقیقت با از بین بردن پیوند هیدروژنی طبیعی بین موها باعث حالت دهی، نرم شدن و در نتیجه صاف شدن آن ها می شود. با اینکه توصیه می شود تا از اتو مو برای موهای خیس استفاده نکنید، اما اگر موهای شما تا حدی نم داشته باشد، به راحتی و سریع حالت وز خواهد گرفت.

اتو مو دارای یک دسته بوده که دو صفحه کوچک کشیده دارد که بعد از اتصال به برق، گرم می شوند. جنس این صفحات در کلی از سرامیک است، برای اینکه سرامیک خیلی زود گرم می شود و لطافت بیشتری به مو می دهد. البته جنس آلومینیومی هم وجود دارد که قیمت آن ها ارزان تر است. هرچند برای خرید به دنبال مدل های سرامیکی باشید؛ برای اینکه گرمای یکنواختی داشته و خیلی راحت تر و سریع تر گرم می کنند. اندازه صفحات این اتوها حدود 1 یا 2.5 سانتیمتر است. در هنگام استفاده باید این نکته را در نظر بگیرید که موها خشک شده باشند؛ البته داشتن نم کم مشکلی به وجود نمی آورد. اگر هم خیلی موهایتان حساس است، می توانید از اسپری های مخصوص حرارتی استفاده کنید.

انواع اتو مو

انواع اتو مو

اتو مو با توجه به نوع کارایی آن که برای صاف کردن مو یا فر کردن مو استفاده می شود به انواع مختلفی تقسیم می شود.

از انواع اتو مو می توان به اتو مو سرامیکی، اتو مو تیتانیومی، اتو مو تورمالین اشاره کرد در زیر به توضیح هر یک از موارد فوق می پردازیم:

اتو مو سرامیکی:

این نوع از اتوی مو صفحه سرامیکی دارند که به اندازه و سایز های مختلفی در بازار موجود می باشند این صفحات سرامیکی حرارت را به طور یکسان پخش می کنند بنابراین با پخش کردن حرارت به سر تا سر مو آسیب کمتری را به مو وارد می کنند یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب اتوی مو که آسیب و ضرری را به مو و ریشه های مو نرساند اتوی مو سرامیکی است قیمت این نوع اتو مو ممکن است کمی بیشتر از سایر اتو موها باشد اما کیفیت و کارایی بالاتری را نیز دارد.

اتو مو تیتانیومی:

نوع دیگری از اتوی مو، اتو مو تیتانیومی است که بسیار سریع تر از اتو موهای سرامیکی گرم می شوند و گرما را بسیار سریع تر منتقل می کنند اگر شما فردی هستید که از اتو مو زیاد استفاده نمی کنید به شما پیشنهاد می کنیم که این اتو مو را تهیه کنید زیرا ضرری برای موهای شما نخواهد داشت اما اگر شما فردی هستید که به طور مداوم موهای خود را اتو می کشید  یا اتو مو را مدت زیادی روی مو قرار می دهید احتمال آسیب با این اتو زیاد تر است بنابراین بهتر است قبل از خرید هر نوع اتو مویی از کارایی آن آگاه شوید و جنس موهای خود را بشناسید و پس از شناسایی جنس موها اقدام به خرید اتو مو کنید.

اتو مو تورمالین:

 اتو مو تورمالین نوع پیشرفته تری از اتو موها می باشد که تورمالین یک ماده معدنی کریستالی می باشد که تکه شده و به عنوان روکش صفحات اتو استفاده می شود از مزایای استفاده از اتو مو تورمالین این است که سبب می شود مو براق تر شود و همچنین باعث می شود تا مو صاف تر شده و وز کمتری را داشته باشد.

مرحله اول نکات مهم اتو کشیدن مو: آماده‌ سازی مو

شست‌و‌شو، قبل از اتو کشیدن مو

قبل از اتو کشیدن مو باید به حمام بروید و موهای خود را خوب بشویید تا آلودگی و چربی از سطح فولیکول مو پاک شود. برای این کار از شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید، اگر موهای خشک و وز دارید حتماً با سرم آبرسان موها را تغذیه نمایید.

بعضی از شامپوها خاصیت براق‌ کننده دارند، این محصولات برای صاف کردن موها با اتو بسیار مناسب هستند.

نکات مهم اتو کشیدن مو

خشک‌کردن قبل از اتو کشیدن مو

پس از خروج از حمام با استفاده از حوله، موی خود را خشک کنید. بخش زیادی از رطوبت مو در این مرحله به کمک حوله خشک می‌شود. سعی کنید این کار را با ملایمت زیادی انجام دهید و از کشیدن موی مرطوب خودداری نمایید. خشک‌ کردن مو بلافاصله پس از حمام از ابتلا به موخوره پیشگیری می‌کند.

استفاده از اسپری محافظ حرارت

شما با حوله و در زمان کوتاه نمی‌توانید به‌صورت 100 درصد موی خود را خشک کنید. در این مرحله باید از سرم محافظ حرارت استفاده کنید و آن را روی موهای خیس خود، اسپری نمایید. رطوبت مو کمک می‌کند که سرم به‌صورت یکنواخت پخش شود. برای تکمیل این مرحله یک شانه دندانه درشت بردارید و موها را به‌آرامی شانه کنید. اگر اسپری محافظ حرارت شما شامل مواد زیر باشد، صافی حاصل از اتو مو در طول روز ماندگارتر است:

  •     روغن نارگیل
  •     روغن آرگان
  •     سیلیکون

استفاده از سشوار

برای صاف کردن مو با اتو، باید موهای خود را کاملاً خشک کنید بنابراین در این مرحله نوبت به استفاده از سشوار می‌رسد. خشک‌بودن مو باعث می‌شود که موها بهتر صاف شوند و در برخورد با داغی اتو مو آسیب کمتری ببینند.

مرحله دوم نکات مهم اتو کشیدن مو: روش درست

تنظیم حرارت برای اتو کشیدن مو

اتو مو را روشن کنید و درجه حرارت آن را تنظیم نمایید. حتماً جنس و حالت موی خود را خوب می‌شناسید، میزان حرارت اتو، به همین مسئله بستگی دارد. مثلاً اگر موهای کلفتی دارید که به‌شدت وز و خشک است، حرارت اتو را در حالت ماکزیمم قرار دهید اما اگر موهای بسیار نازک و ضعیفی دارید، از دمای کمتری برای صاف‌کردن آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که مو آسیب زیادی نبیند.

تقسیم‌ بندی برای اتو کشیدن مو

حالا وقت آن است که مثل یک آرایشگر حرفه‌ای موهای خود را تقسیم‌ بندی کنید. تعداد این تقسیم‌ بندی به میزان ضخامت موها بستگی دارد. نکته مهم این است که موها را به عرض حدوداً 5 سانتی‌متر دسته کنید تا داغی اتو به همه جا برسد و مو به‌طور یکنواخت، صاف شود.

شروع از پشت سر

از موهای پشت سر شروع کنید، یک دسته را باز کنید و با کمک اتوی داغ، موها را کاملاً صاف کنید. مراقب داغی اتو مو باشید، ممکن است در اثر استفاده نادرست پست سر یا موها را بسوزانید. به ریشه‌ی مو خیلی نزدیک نشوید و صاف‌کردن را از یک سانتی‌متر بعد از ریشه شروع کنید.

شیوه صحیح اتو کشیدن مو

شیوه صحیح اتو کشیدن مو

موهای شما باید بین دو صفحه‌ی داغ اتو قرار بگیرد، برای این کار اتو را محکم در دست بگیرید. نکته دیگر این است که یک قسمت از مو را برای زمان طولانی، لای صفحات اتو نگه ندارید. این کار به موها آسیب می‌زند. از ریشه تا نوک مو، دست شما باید در این مسیر حرکت کند و ریتم ثابتی داشته باشد.

این حرکت ثابت و روان را 2 تا 3 بار تکرار کنید اما تعداد آن نباید بیشتر شود چرا که مو را می‌سوزاند. اگر موهای شما نازک و شکننده هستند، به یک بار اتو کشیدن بسنده کنید. حرارت بالای اتو نیز شما را از تکرارهای زیاد بی‌نیاز می‌کند.

اگر متوجه بلند‌شدن بخار از روی مو شدید، نگران نشوید. داغی اتو رطوبت باقی‌مانده در موها را خشک می‌کند اما اگر بوی سوختگی مو را حس کردید، سریعاً حرارت را کم کنید.

اتمام اتو کشیدن مو

پس از اتمام کار و زمانی که تمام موها را صاف کردید، مجدداً به سشوار احتیاج دارید. سشوار را روی باد سرد تنظیم کنید و یک دقیقه موهای خود را در معرض این باد سرد قرار دهید. این کار کمک می‌کند که صافی مو، ماندگارتر شود.

برای تثبیت بهتر از یک اسپری مو استفاده کنید تا در طول روز موها صاف باقی بماند. استفاده از سرم براق کننده و ضد وز مو نیز به ماندگاری صافی در طول روز کمک خواهد کرد.

راهنمای خرید  اتو مو

اتو مو وسیله ای است کاربردی برای تمامی افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند. اتوی مو انواع مختلفی دارد که در بالا در مورد هر یک از آن ها توضیح داده شده است شما بهتر است قبل از اقدام به خرید اتو مو اطلاعاتی را کسب کنید و جنس های موهای خود را بشناسید اگر موهای شما بافت قوی و ضخیمی دارد و در برابر حرارت زیاد اتو مو آسیب نمی بیند ولی در حرارت کمتر نیز نمی توانید به موهای خود حالت دهید پس برای این موها نیاز به اتو موی قوی دارید بهتر است سایز اتو مو را بشناسید اتو ‌مو سایز کوچک 15سانتی برای موهای بسیار کوتاه و اتو مو 25 سانتی برای موهای کوتاه و نازک و اتو مو سه سانتی برای اتو کشیدن موهای بلند تا روی شانه و اتو مو 35سانتی برای اتو کشیدن موهای ضخیم و پر پشت و پایین تر از شانه و اتو مو ۵ سانتی برای موهای ضخیم و بسیار بلند استفاده می شود.

اتو مو ها بیشتر در پیرایش و آرایشگاه ها کاربرد دارند و بیشتر استفاده می شوند و دلیل آن گرم شدن سریع آن است اگر قصد استفاده از اتو مو در خانه را دارید پس سعی کنید با توجه به بافت موهای خود اتو مو را انتخاب و استفاده کنید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :