header

خانه / لیست مطالب آموزشی / مراحل گرفتن مدرک آرایشگری مردانه

مراحل گرفتن مدرک آرایشگری مردانه

تعداد بازدید : 644 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
آرایشگری جزو هنرها و مشاغلی است که در مرحله اول به علاقه و در مرحله دوم برای کسب مهارت به تلاش و پشتکار نیاز دارد. آرایشگری جزو مشاغلی است که درآمد خوبی دارد به شرط آنکه خدمات خوبی به متقضیان ارائه کنید و آنها را راضی نگه دارید.

آرایشگری جزو هنرها و مشاغلی است که در مرحله اول به علاقه و در مرحله دوم برای کسب مهارت به تلاش و پشتکار نیاز دارد. آرایشگری جزو مشاغلی است که درآمد خوبی دارد به شرط آنکه خدمات خوبی به متقضیان ارائه کنید و آنها را راضی نگه دارید. امروزه به خاطر الگوبرداری تقریبا تمامی افراد جامعه از مد، زیبایی و آراسته بودن و در پی آن مراجعه افراد به آرایشگاه ها باعث درآمد بیشتر آرایشگرها شده است و همین امر است که ثبت نام در آموزشگاه آرایشگری مردانه در تهران و سایر شهرها افزایش یافته است. اما برای شروع شغل آرایشگری ابتدا لازم است مدرک آرایشگری را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه آشنا شوید.

درجه بندی مدرک آرایشگری

آرایشگرانی که تمایل دارند آرایشگاه مردانه را راه اندازی کنند، باید در اولین مرحله اقدام به اخذ مدرک آرایشگری کنند که این مدرک نیز درجه بندی های خاص خود را دارد، نظیر:

– مدرک آرایشگری از نوع سطح درجه دو:

در این مرحله تمامی مراحل اولیه‌ای که یک آرایشگر باید از ابتدا با آن آشنا باشد را در این سطح آموزش می بیند.

– مدرک آرایشگری از نوع سطح درجه یک:

در این  مرحله آرایشگر تمامی مراحل آموزشی پوست و مو را در مراکز معتبر پشت سر گذاشته است و توانسته مدرک آرایشگری درجه یک خود را برای ارائه ی خدمات به مشتریان کسب کند.البته آرایشگران باید در ابتدا سطح درجه دو را سپری کنند، بعد وارد مرحله سطح یک شوند.

– مدرک گریم داماد

– یکی از مدارکی که آرایشگران مردانه باید قبل از تاسیس آرایشگاه به آن توجه داشته باشند و دوره های آموزشی را به طور کامل بگذرانند مدرک گریم داماد یا همان متعادل سازی چهره در افراد هنرمند و یا فوتبالیست ها که از این هنر زیاد استفاده می کنند.این مدرک کمک زیادی به نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه در آرایشگران می کند.

– به دلیل اینکه اکثر آقایان موهای نافرمی دارند و یا موی کمی در سر دارند، برای اینکه آرایشگر از پروتز مو برای این افراد استفاده کند باید مدرک ترمیم موی سر را از مراکز معتبر کسب کند تا در روند نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه آنها نقش به سزایی داشته باشد.

– آرایشگرانی که به صورت حرفه ای به این شغل نگاه می کنند و تمایل دارند، تمامی مراحلی که یک آرایشگر مردانه ی خوب و حرفه ای می تواند انجام دهد، را برای ارائه ی بیشتر به مشتریان کسب کنند، باید حتما مدرک چهره پردازی مردانه و یا گریم سینمایی را که بیشتر هنرمندان از این گریم استفاده می کنند، را کسب کنند.

تمامی این مواردی که در بالا توضیح دادیم درجه بندی مدرک آرایشگری مردانه است که آرایشگران برای اخذ این مدرک باید تمامی مراحل را سپری کنند.

مراحل اخذ مدرک آرایشگری

مراحل اخذ مدرک آرایشگری

مراحلی که برای اخذ مدرک آرایشگری مردانه لازم است، به این شرح میباشد:

مرحله اول: اقدام کردن خود آرایشگر برای گرفتن مدرک و جستجو در مورد یک مرکز معتبری که سازمان فنی و حرفه ای آن را تایید می کند.

مرحله دوم: برای اخذ مدرک آرایشگری لازم است، ثبت نام کردن فرد در دوره ی مورد علاقه ی خود که می خواهد در آن بهترین آموزشها را به دست آورده و به عنوان یک آرایشگر مردانه خوب شناخته شود.

مرحله سوم: برای اخذ این مدرک به این گونه میباشد که افرادی که در آموزشگاه های معتبر به آموزش می پردازند، بعد از اینکه دوره های تئوری را پشت سرگذاشتند، باید به صورت عملی این مراحل را زیر نظر کارشناسان معتبر انجام داده و سپس تاییدیه آموزشگاه را در مورد جواز کسب خود به دست آورند.

مرحله چهارم: مرحله‌ای که آرایشگر برای اخذ مدرک خود باید انجام دهد، حضور در کلاسهای تئوری که در مراکز معتبر انجام می شود و باید تمامی اصول و شیوه های آرایشگری را آموزش ببینند.

مرحله پنجم: مرحله‌ای آرایشگر برای اخذ مدرک آرایشگری خود باید انجام دهد، این است که بعد از گذراندن دوره های کلاسهای تئوری در مراکز معتبر باید حتما در آزمون تئوری آرایشگری شرکت کند.

مرحله ششم: این است که هنرجویانی که در آزمون کتبی شرکت کردند و نمره ی قبولی را کسب کردند می توانند در آزمون عملی که توسط کارشناسان این مرکز صورت می گیرد، شرکت کرده تا با تایید این مرکز بتواند مدرک آرایشگری مردانه را کسب کنند.

آخرین مرحله ای که برای اخذ مدرک آرایشگری انجام می شود، در صورتی که کارشناسان این مرکز فرد را در آزمون عملی تایید کردند و اگر هنرجو در این آزمون قبول شد می تواند مدرک آموزشی خود را از مرکز دریافت کند. تمامی این مراحل روشهایی است که برای دریافت مدرک آرایشگری باید توسط یک مرکز معتبر انجام دهد تا بتواند با کمک این مراحل در نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه خود سریعتر اقدام کند.

جستجو در رابطه با بهترین آموزشگاه

جستجو در رابطه با بهترین آموزشگاه

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مراحلی که هنرجو باید برای آموزش در حرفه و هنر آرایشگری به آن توجه کند، پیدا کردن یک مرکز آموزشگاهی معتبر و کاملا حرفه ای برای این رشته است.از ویژگی های یک آموزشگاه معتبر برای کارآموزان این حرفه باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- این آموزشگاه معتبر باید مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای را برای ارائه خدمات به هنرجویان و کارآموزان خود را در اختیار داشته باشد تا افراد با اطمینان به این مراکز بتوانند در این حرفه آموزشهای لازم را کسب کنند.

2- یکی از ویژگی های اصلی که در انتخاب آموزشگاه باید به آن توجه داشته باشیم این است که این آموزشگاه از استادان و کارشناسان با تجربه و کارآموز برای ارائه ی بهتر به هنرجویان خود در این رشته استفاده کند و با کمک این اساتید بتوانند اطلاعات لازم برای تاسیس یک آرایشگاه مردانه را کسب کنند.

استفاده از ابزارها و تجهیزات به روز و مدرن

1- این آموزشگاه معتبر برای ارائه بهتر به هنرجویان خود که تمایل دارند، به صورت حرفه ای دوره های عملی خود را پشت سر بگذارند پیشنهاد می کند که بهتر است که از ابزارها و تجهیزات به روز و مدرن برای آموزش خود استفاده کنند.

2- این آموزشگاه باید با کمک اساتید متبحر آموزشهای عملی و کتبی را به صورت کامل و صحیح به کارآموزان خود ارائه دهد.

3- آموزشگاه معتبر باید تمامی مراحل قوانین و ضوابط چارت آموزشی را در آن رعایت کند.

4- بعضی از کارآموزان و هنرجویان مجبور هستند، از شهر دیگری به این آموزشگاه معتبر مراجعه کنند که بهتر است، این آموزشگاه تمامی امکانات رفاهی هنرجویان خود را فراهم کند و برای این افراد خوابگاهی را مشخص کند تا این هنرجویان مشکل رفت و آمد و حضور در کلاسهای آموزشی را نداشته باشند.

تمامی این موارد از ویژگی های یک آموزشگاه معتبر و مناسب است که باید تمامی شرایط را برای هنرجویان خود فراهم کرده تا افراد زیادی برای شرکت در این آموزشگاه این مرکز آموزشی معتبر را انتخاب کنند.

و درآخر

امروزه تمامی آقایان تلاش می کنند که از انواع زیبایی های پوست و مو در سالن های زیبایی استفاده کنند که آرایشگران مردانه باید تمام سعی خود را انجام دهند که تمامی مراحل آموزشی را برای ارائه بهتر به مشتریان پشت سر بگذرانند.

آرایشگرانی که علاقه مند به این شغل هستند، باید تمامی مراحل قانونی که برای کسب مجوز و نحوه گرفتن مدرک آرایشگری مردانه لازم است را سپری کرده و در این رشته مهارت و تجربه ی زیادی را کسب کنند.

آرایشگران باید برای مهارت های لازم تمامی مراحل آرایشگری را پشت سر گذاشته و از ابزارها و تجهیزات این حرفه اطلاعات لازم را کسب کنند و در مورد استفاده از آنها آموزش لازم را به دست آورند. استفاده از بهترین اجناس و مرغوب ترین ابزارها برای مشتریان باعث شده که پیشرفت و موفقیت آرایشگر در این حرفه و هنر روز به روز افزایش یابد.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :