header

خانه / لیست مطالب آموزشی / چگونه آرایشگر خود را برای آرایش بهتر راهنمایی کنیم؟

چگونه آرایشگر خود را برای آرایش بهتر راهنمایی کنیم؟

تعداد بازدید : 4145 تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با تصوری از یک مدل موی خاص به آرایشگاه مراجعه می کنید ولی با اتمام کار متوجه می شوید مدل موی مد نظر شما با حاصل کار آرایشگر تفاوت زیادی دارد و...

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با تصوری از یک مدل موی خاص به آرایشگاه مراجعه می کنید ولی با اتمام کار متوجه می شوید مدل موی مد نظر شما با حاصل کار آرایشگر تفاوت زیادی دارد و دیگر کاری هم نمی شود کرد جز صبوری تا موی شما به اندازه ی کافی رشد کند و دوباره بتوانید مدل دلخواه را روی آن پیاده کنید.  

چگونه آرایشگر خود را برای آرایش بهتر راهنمایی کنم ؟

 

 این مطلب را از دست ندهید: کوتاهی موی نوزاد در منزل 

 

اگر چه بدون شک مهارت و تجربه ی آرایشگر در کسب نتیجه ی مطلوب، حرف اول و آخر را می زند، اما اینکه چطور منظور خود را از مدل موی مورد نظرتان برای او بازگو کنید و راهنمایی های لازم را برای آرایشگر ارائه دهید و در عین حال پاسخ شما به سوالات متداول آرایشگر، بی تاثیر نخواهد بود.

  • اطلاعاتی که می تواند برای آرایشگر شما مهم باشد:

بهتر است دقیقا برای آرایشگر خود توضیح دهید که موی شما تا چه حد باید کوتاه شود، یا اینکه ترجیح می دهید کدام قسمت ها بیشتر کوتاه شوند و کدام قسمت ها بلند تر باقی بمانند. بهتر است در بیان منظور خود دقیق عمل کرده و حتی از واژه سانتی متر برای بیان اندازه ی مطلوب خود استفاده کنید.

 در مورد جهت باز کردن فرق سرتان نیز به آرایشگر تان توضیح دهید. اینکه معمولا موی خود را در کدام جهت شانه می کنید، به بیان دیگر جهت فرق سرتان می تواند در انتخاب مدل توسط آرایشگر حائز اهمیت باشد.

اگر موهای شما ویژگی خاصی دارند، مثلا خیلی چرب، یا خیلی خشک هستند، یا به مواد آرایشی خاص یا براشینگ حساس اند، آرایشگر خود را در جریان بگذارید زیرا همانطور که می دانید  برخی مدل های مو نیاز به استفاده از ژل و سایر مواد آرایشی دارند و باید روزانه با براشینگ حالت آنها را ثابت نگه داشت. یا اگر دچار ریزش مو هستید، یا موی شما در برخی نقاط کم پشت تر است یا دچار ریزش سکه ای شده است حتما این موضوع را با آرایشگر خود در میان بگذارید تا این نقاط را با روش های اصلاحی مخصوص پوشش دهد.

در عین حال داشتن ریش و سبیل نیز می تواند روی انتخاب مدل موی شما تاثیرگذار باشد. در مورد علایق خود در خصوص نگه داشتن یا مدل موی صورتتان با آرایشگر خود صحبت کنید و از راهنمایی های او در این خصوص بهره بگیرید.

  • اطلاعاتی که می تواند برای شما حائز اهمیت باشد:

وقتی مدل موی خاصی را انتخاب می کنید از آرایشگر خود سوال کنید که برای حفظ حالت این مدل مو در چه بازه های زمانی باید دوباره به آرایشگاه مراجعه کنید و این که مدل موی انتخابی شما نیاز به چه مراقبت های وِیژه و استفاده از چه مواد آرایشی خاصی دارد و در عین حال حتما از آرایشگر خود سوال کنید مدل موی انتخابی شما روزانه نیاز به چقدر صرف زمان برای رسیدگی و حالت دهی مجدد دارد. اگر به دلیل مشغله های روزمره قصد ندارید خیلی زود به زود به آرایشگاه مراجعه کنید یا وقت کافی برای براشینگ و رسیدگی روزانه ندارید یا تمایل ندارید مدام از واکس و ژل و مواد مشابه روی موهای خود استفاده کنید، بهتر است از برخی مدل های خاص صرف نظر کنید و داشتن این اطلاعات قطعا در انتخاب آگاهانه به شما کمک خواهد کرد.

  • اگر مدل موی دقیقی را در نظر دارید به قدرت تصور ذهنی آرایشگر خود اکتفا نکنید:

مطمئن ترین راه برای رسیدن به مدل آرایش دلخواهتان، به همره داشتن تصویری واضح از چیزی است که انتظار آن را دارید. با یک جستجوی ساده در ژورنال ها و سایت های مرتبط می توانید عکس مدل موی مورد نظر خود را بیابید و به این ترتیب اطمینان حاصل کنید که آرایشگر شما کاملا تصور شما را درک کرده است.

  • اگر مدل دقیقی مد نظر ندارید می توانید به تجربه ی آرایشگر خود اعتماد کنید:

حتما به خوبی می دانید که حالت چهره و جنس موی افراد می تواند نقشی تعیین کننده در انتخاب مدل موی مناسب هر فرد داشته باشد. چهره ی شما ممکن است حالت بیضی، گرد، مستطیل، مربع، الماسی، قلبی، مثلث، و .... داشته باشد و موی شما ممکن است صاف و لخت، حالت دار، فر و .... باشد.

اگر در انتخاب آرایشگر خود دقت کافی را به خرج داده و از مهارت و تجربه ی او مطمئن باشید، می توانید با پرسیدن این سوال ساده که به نظر شما با توجه به حالت چهره و جنس موهای من چه مدلی برایم مناسب تر است، نتیجه ی مطلوب و متناسب با چهره ی خود را به دست آورید. تجربه و مهارت آرایشگرهای حرفه ای به آنها کمک می کند بهترین گزینه را برای حالت چهره و جنس موهای شما پیشنهاد دهند.

امروزه آرایشگرهای حرفه ای مجهز به اپلیکیشن های مخصوصی هستند که با عکس گرفتن از چهره ی شما می توانند انواع مدل موی سر و صورت و همچنین مدل ابرو را برای چهره ی شما شبیه سازی کنند و به این ترتیب به سادگی می توانید قبل از اجرای مدل مورد نظر روی موها و ابرو هایتان، تصویر محصول نهایی را روی چهره ی خود مشاهده کنید. این امکانات ویژه کمک شایانی به شما می کند تا از نتیجه ی کار اطمینان حاصل کنید و در عین حال به آرایشگر شما کمک می کند با آگاهی کامل از چیزی که مدنظر شماست مشغول به کار شود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :