header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آموزش گلت موی مردانه به صورت مرحله به مرحله

آموزش گلت موی مردانه به صورت مرحله به مرحله

تعداد بازدید : 8831 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
گلت کردن مو یکی از محبوب ترین روش ها برای صاف کردن مو در بین آقایان می باشد. موهایی که حالت وز و فر دارند را می‌ توان با استفاده از ترفندهای مختلفی به حالت لخت یا صاف درآورد. گلت محصولی است که این کار را به خوبی، انجام می دهد کافیست مراحل انجام آن را به درستی، دنبال کنید. ادامه این مقاله از تیپ چین را دنبال کنید تا با روش گلت کردن مو، آشنا شوید.

 گلت کردن مو یکی از محبوب ترین روش ها برای صاف کردن مو در بین آقایان می باشد. موهایی که حالت وز و فر دارند را می‌ توان با استفاده از ترفندهای مختلفی به حالت لخت یا صاف درآورد. گلت محصولی است که این کار را به خوبی، انجام می دهد کافیست مراحل انجام آن را به درستی، دنبال کنید. ادامه این مقاله از تیپ چین را دنبال کنید تا با روش گلت کردن مو، آشنا شوید.

گلت کردن مو چیست؟

گلت کردن مو راهکاری برای ثابت نگه داشتن مو به مدت نسبتا طولانی است. خیلی افراد برای صاف کردن موهایشان از اتوی مو و سشوار استفاده می ‌کنند؛ اما همانطور که می‌ دانید این روش ها تنها مدت زمان کوتاهی، ماندگار هستند. گلت یک ماده شیمیایی است که موها را از حالت فر خارج کرده و صاف می کند. در اصل گلت کردن مو روشی است که نام آن برگرفته از همان برند ماده صاف کننده مو (گلت) می باشد. گلت از برندهای معروف تولید کننده مواد شیمیایی صاف کننده مو است.

مراحل انجام گلت موی مردانه

برای اینکه گلت کردن مو را به راحتی انجام دهید باید مراحل آن را طی کنید:

مرحله اول: تمیز کردن مو

 برای گلت موی مردانه می بایست در اولین قدم و قبل از استفاده از ماده مخصوص گلت، موها را به طور کامل، شستشو داده و اجازه دهید کمی خشک شود. بهتر است برای تسهیل در فرآیند خشک کردن مو، از حوله استفاده کنید. استفاده از سشوار موها را تا حد زیاد خشک می‌ کند. برای انجام گلت و یا کرم زدن به موها؛ بهتر است مو کمی مرطوب باشد.

مرحله دوم: تقسیم بندی مو

اگر موهایتان از حالت عادی بلندتر است؛ بهتر است آن ها را به چهار دسته، تقسیم بندی کرده و با گیره محکم نگه دارید. هر یک از قسمت ها را به دو قسمت دیگر تقسیم کنید و به همین ترتیب ادامه دهید تا لایه هایی که باقی می مانند، نازک باشند.

مرحله سوم: گلت کردن

حال به مرحله اصلی کار یعنی ‌گلت کردن می ‌رسیم. برای این کار مقداری از مواد یا کرم گلت را در دست خود ریخته و کف دست، پخش کنید. بهتر است در ابتدا با مقادیر کم و از نقاط نزدیک به پوست سر، شروع کنید. کرم را تا نوک موها پخش کنید و انگشتان را بین موها بکشید تا کرم به طور مساوی بین موها، توزیع شود. در صورتی که فکر می کنید موها به اندازه کافی به مواد گلت آغشته نشده اند، این کار را تکرار کنید.

در پایان کار به آرامی موها را برس بکشید تا کرم یا مواد صاف کننده مو به طور یکنواخت در موها، پخش شوند.
اجازه دهید مواد گلت روی موها به مدت ۲۰ دقیقه بماند و سپس این کار را دو مرتبه، تکرار کنید. به این صورت که مواد مورد نظر را ۲ مرتبه روی لایه ‌های مو زده و پس از چند دقیقه، آهسته شانه کنید. این کار باید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه، به طول انجامد. پس از این مدت، نوبت به شستشوی مو می رسد. برخی از موها مقاومت زیادی در برابر صاف شدن نشان داده و لازم است که ۱۰ دقیقه این کار انجام شود اما برخی از موها به سرعت صاف شده و به مدت زمان کمتری برای گلت کردن، نیاز دارند.

مراحل انجام گلت موی مردانه

مرحله پنجم: شست و شو

برای گلت موی مردانه شستشوی مو بسیار اهمیت دارد. معمولاً محصولاتی که برای صاف کردن مو در بازار وجود دارند؛ بسیار بدبو بوده و حاوی موادی هستند که اگر روی مو بمانند؛ باعث شکنندگی موها می شوند. بنابراین آنقدر باید مو را با آب ولرم شستشو دهید تا دیگر اثری از مواد صاف کننده روی موها، نماند. این کار تقریباً حدود نیم ساعت زمان می گیرد.

مرحله ششم: خشک کردن و تثبیت مو

زمان آن رسیده است که نتیجه کار را مشاهده کرده و از موهای صاف و لختتان، لذت ببرید. پس از اینکه شستشوی مو را به خوبی انجام دادید می توانید برای خشک کردن مو ابتدا با استفاده از یک حوله رطوبت مو را گرفته و سپس با استفاده از یک اسفنج مواد نوترالیزور یا تثبیت کننده را روی موها، بمالید.

مدت زمانی که باید صبر کنید به نوع مارک استفاده شده بستگی دارد اما به طور معمول بین ۵ تا ۱۰ دقیقه، کفایت می کند. پس از این مدت دو مرتبه موها را با دقت شسته و آبکشی کنید. در نهایت می توانید با حرارت ملایم سشوار؛ موها را خشک کرده و حالت بدهید.

نکاتی که در رابطه با گلت کردن مو باید بدانید

 -    افرادی که موهایی با فر بسیار زیاد در حد موهای آفریقایی ها یا شبیه آن دارند؛ نمی توانند از این روش صاف کردن مو نتیجه چندان رضایت بخشی بگیرند. همچنین کسانی که قبلا از صاف کننده های شیمیایی حاوی هیدروکسید استفاده کرده اند هم نباید از این روش، استفاده کنند.

 -    بعد از اینکه گلت کردن مو را انجام دادید؛ ۴۸ الی ۷۲ ساعت نباید از شامپو استفاده کنید و تا حد امکان اجازه ندهید که موها، خیس شوند.

 -    گلت کردن مو اگرچه می ‌تواند تا حدودی به مو آسیب برساند اما اگر در یک مرکز معتبر و یا سالن آرایشی با کادر با تجربه این کار را انجام دهید؛ می توانید امیدوار باشید که موهایتان با حداقل آسیب، صاف و درخشان خواهند شد.

 -    مویی که گلت می شود؛ برای اینکه ماندگاری بیشتری داشته باشد، نیاز به مراقبت دارد. بنابراین توصیه می شود پس از اینکه موهای خود را گلت کردید؛ همیشه قبل از حمام موها را با روغن بادام، زیتون یا کنجد آغشته کرده و اجازه دهید حداقل نیم ساعت روی موها بماند و سپس استحمام کنید.

 -    هزینه گلت کردن مو بسته به برند ماده استفاده شده و همچنین دستمزد آرایشگر، متفاوت است. بنابراین نمی ‌توان یک قیمت واحد برای این کار، اعلام کرد.

 -    هرچه کیفیت مواد مورد استفاده در گلت کردن مو بهتر باشد؛ مسلما نتیجه کار رضایت بخش تر بوده و مدت زمان بیشتری موها به حالت صاف می مانند. بهترین مارک ها برای گلت کردن مو مارک "لولان" ، "ولاستریت" و "دارک لاولی" می باشد.

 -    بهتراست تا مدت ها قبل و بعد از گلت کردن، موها رنگ نشوند و همچنین بهتر است پس از استفاده از گلت، از محصولات تقویت مو هم استفاده شود.

 -    گلت مو جزء روش های دائمی برای صاف کردن مو محسوب نمی شود. بسته به جنس مو این روش می‌ تواند بین چهار تا هشت ماه، دوام داشته باشد.

نکاتی که در رابطه با گلت کردن مو باید بدانید

مدت زمانی که مواد شیمیایی صاف کننده روی موهای سر باقی می ماند، بسیار اهمیت دارد. اگر این مدت زمان کم باشد نتیجه مطلوب حاصل نمی ‌شود و اگر زیاد باشد؛ پوست سر و موها، آسیب می بینند و ممکن است حتی باعث ریزش مو هم بشود. بنابراین اگر موهایتان را دوست دارید؛ توصیه می کنیم گلت کردن موهایتان را حتما به یک آرایشگر با تجربه و ماهر، بسپارید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد اطلاعاتی که در رابطه با گلت کردن مو نیاز است بدانید، به شما داده باشد. در صورتی که تجربه انجام گلت را داشته و دیدگاهی در این باره دارید؛ آن را در قسمت نظرات با ما و دیگران مخاطبان وب سایت تیپ چین، به اشتراک بگذارید.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :