header

خانه / لیست مطالب آموزشی / مدل موی مناسب صورت های کشیده آقایان

مدل موی مناسب صورت های کشیده آقایان

تعداد بازدید : 6931 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
مدل مو از آن چیزهایی است که در دنیای مد و فشن مرتب به روز می شود. بنابراین اگر می خواهید چهره تان جذاب به نظر برسد؛ می بایست متناسب با فرم صورت خود، بهترین مدل مو را انتخاب کنید. علاوه بر مدل مو؛ مدل اصلاح صورت مخصوصا ریش تاثیر زیادی در چهره آقایان دارد. در این مقاله قصد داریم بهترین و جدیدترین مدل مو مناسب صورت های کشیده آقایان را ذکر کنیم.

مدل مو از آن چیزهایی است که در دنیای مد و فشن مرتب به روز می شود. بنابراین اگر می خواهید چهره تان جذاب به نظر برسد؛ می بایست متناسب با فرم صورت خود، بهترین مدل مو را انتخاب کنید. علاوه بر مدل مو؛ مدل اصلاح صورت مخصوصا ریش تاثیر زیادی در چهره آقایان دارد. در این مقاله قصد داریم بهترین و جدیدترین مدل مو مناسب صورت های کشیده آقایان را ذکر کنیم.

آشنایی با انواع مدل موی مناسب برای مردان با چهره های کشیده

صورت های کشیده آقایان معمولا به شکل بیضی یا مستطیل بوده و به نوعی زاویه دار هستند. این افراد معمولا چانه کشیده ای دارند که خوشبختانه برای انتخاب مدل مو با محدودیت زیادی روبرو نیستند. البته حساسیت داشتن روی انتخاب مدل مو در نهایت روی استایل کلی فرد تاثیرگذار بوده و باعث می شود ظاهر ایده آل تری، داشته باشد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که انتخاب برخی از مدل های مو وابسته به جنس مو می باشد. به گونه ای که برخی از مدل های مو مخصوص افراد با موهای مجعد و برخی دیگر برای افراد با موهای لخت، مناسب است.

مدل های زیر از پرطرفدارترین مدل موهای مناسب برای آقایان با چهره های کشیده می باشد:

مدل موی کلاسیک یا کامب اور (Comb-Over)

این مدل مو که ترند مدل موی مردانه سال ۲۰۲۱ هم می باشد؛ تقریبا برای صورت هایی با فرم های مختلف، مناسب است اما بیشترین جذابیت را برای آقایان با صورت های کشیده دارد. برای انتخاب این مدل مو باید اجازه دهید موهای بخش بالایی سرتان کمی بلند شود. نحوه انجام این مدل به این صورت است که موها را از یک طرف جدا کرده و به طرف دیگر شانه می ‌کنند. مدل موی کلاسیک معمولا برای افراد با موهای صاف و لخت، مناسب است.

مدل موی کلاسیک یا کامب اور (Comb-Over)

مدل موی خرد شده

این مدل مو بسیار ساده و کلاسیک بوده و انتخاب مناسبی برای فصل تابستان می باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به فید شدن موهای کنار گوش علاقه‌ ای ندارید؛ مدل موی خرد شده می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. برای این کار نیاز به یک اصلاح ساده دارید. مدل موی خرد شده باید به گونه ای باشد که چند تار از حاشیه موها روی پیشانی، آویزان شود. همین یک تغییر به ظاهر ساده چهره شما را چند درجه، تغییر داده و جذاب تر می کند.

مدل موی خرد شده

مدل موی چتری

مدل موی چتری از آن مدل هایی است که هم برای آقایان با صورت های گرد و هم برای صورت های کشیده مخصوصا افرادی با صورت های مستطیلی، بسیار مناسب می باشد. مزیت انتخاب مدل موی چتری این است که زیبایی چهره آقایان را حفظ کرده و اجازه نمی دهد پیشانی خیلی بلند، دیده شود. البته این مدل مو می بایست به تناسب چشم و ابرو و خط چهره، انجام شود. در غیر این صورت ممکن است برای هر فردی مناسب نباشد. بهتر است این کار را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید تا بهترین مدل موی چتری را متناسب با فرم صورت شما، ایجاد کند.

مدل موی چتری

مدل موی سزار

اگر چتری موهای شما خیلی کوتاه باشد؛ مدل موی شما از نوع سزار است. در این مدل مو کنار موها فید می ‌شود و یک چتری بسیار کوتاه، باقی می ماند. اگرچه مدل موی سزار برای اکثر آقایان با صورت های کشیده مناسب است اما انجام آن قلق دارد. یک آرایشگر حرفه ای باید بداند که برای ایجاد مدل موی سزار تا چه اندازه نیاز است کوتاهی انجام شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم موهای نازنینتان را به دست یک آرایشگر حرفه ای بسپارید تا مچبور نشوید به مدل های ساده قبلی تان، بازگردید.

مدل موی سزار

مدل موی آفریقایی

آقایانی که موهای فر دارند هم می توانند از سبک های جدید مدل مو، استفاده کنند. مدل موی آفریقایی برای افراد با موهای فر بهترین انتخاب است. برای انجام این مدل؛ موها به اندازه کمی فید شده و همین موضوع باعث می شود چهره آقایان دوست داشتنی تر و البته جذاب تر شود.

مدل موی آفریقایی

 

 این مطلب را از دست ندهید: انواع مدل مو برای موهای صاف 

 

مدل موی شانه زده

این مدل مو یکی از ترندها در بین جوانان است که یکی از عمده تری دلایل محبوبیت آن این است که توسط کریستین رونالدو ستاره فوتبال جهان، استفاده شده است. در مدل موی شانه زده؛ موهای اطراف سر فید شده و یک طرف سر با یک خط از قسمت پایین، جدا می ‌شود. به موهای قسمت بالا هم باید با شانه، حالت داد. ظاهر این مدل مو به صورتی است که برای افراد با چهره های کشیده هم بسیار مناسب می باشد.

مدل موی شانه زده

مدل موی صاف شانه شده به عقب

اگر از طرفداران مدل موهای ساده و کلاسیک هستید؛ می توانید به سراغ مدل موی شانه شده بروید. در این مدل مو قسمت بالایی موها حالت طبیعی ‌تری دارد. به صورتی که نباید برای مدل دادن از حالت دهنده هایی مثل ژل، استفاده کرد. این کار در نهایت مدل موی شما را کمی مصنوعی جلوه می دهد. در این مدل مو؛ موها می بایست به وسیله باد سشوار به عقب شانه شوند. این کار حالت طبیعی به موها می دهد. البته در نهایت و برای فیکس شدن موها می توان از یک ژل مات کننده، استفاده کرد. خوشبختانه محصولات حالت دهنده مو که جدیدا وارد بازار شده اند با حفظ حالت طبیعی موها، کار خود را به خوبی، انجام می دهند.

مدل موی صاف شانه شده به عقب

مدل کویف سیخ (Spiky Quiff)

مدل کویف یکی دیگر از مدل موهای مردانه مناسب برای صورت های کشیده است که می بینیم طی دو سال گذشته بسیار مورد پسند دیوید بکهام قرار گرفته است. این مدل مو باعث می شود موهای خرد شده در قسمت بالای سر ظاهری سیخ سیخی داشته باشند که برای پیشگیری از بروز این حالت می توانید در پایان از یک ژل متوسط تا قوی، استفاده کنید. در این صورت موها به راحتی حالت می گیرند.

مدل کویف سیخ (Spiky Quiff)

در این مقاله با برخی از پرطرفدارترین مدل های موی مناسب برای صورت کشیده آقایان، آشنا شدید. از آنجایی که در اکثر این مدل ها موها می بایست تا حد زیادی کوتاه شوند؛ می توانند برای فصول گرم سال، انتخاب خوبی باشند. اگر از علاقه مندان مدل موهای به روز هستید؛ پیشنهاد می کنیم مجلات مد و سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند را به طور مرتب، رصد کنید. برخی از مدل ها هستند که اگرچه زیبایی خاصی دارند اما در کشور ما طرفدار ندارند. باز هم تاکید می کنیم برای امتحان کردن یک مدل موی جدید؛ حتما این کار را به یک آرایشگر حرفه ای، بسپارید.

امیدواریم مدل هایی که در این مقاله معرفی شد؛ به تصمیم گیری شما برای انتخاب مدل مو، کمک کرده باشد. به واقع انتخاب یک مدل مو می تواند تغییرات زیادی را برای چهره شما، ایجاد کند. پس منطقی است که برای انتخاب آن، حساسیت داشته باشید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: مدل موی مناسب صورت‌های گرد آقایان 

 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :