header

خانه / لیست مطالب آموزشی / مدلهای مو ژورنالی برای کودک دلبندمان

مدلهای مو ژورنالی برای کودک دلبندمان

تعداد بازدید : 2127 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
مدل موی کودک همواره باید به گونه ای باشد که وی را زیباتر و دلنشین تر نشان دهد. انتخاب یک مدل موی مناسب که هم با ظاهر کودک شما سنخیت داشته باشد و هم بر اساس مدل روز باشد، گاها دشوار است.به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا برخی از مدل های ژورنالی مدل موی کودک را برایتان لیست نماییم

مدل موی کودک همواره باید به گونه ای باشد که وی را زیباتر و دلنشین تر نشان دهد. انتخاب یک مدل موی مناسب که هم با ظاهر کودک شما سنخیت داشته باشد و هم بر اساس مدل روز باشد، گاها دشوار است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا برخی از مدل های ژورنالی مدل موی کودک را برایتان لیست نماییم تا از آنها در زمان مرتب نمودن موهای فرزند خود الهام بگیرید.

انتخاب بهترین مدل موی کودک

 با توجه به اینکه کودک شما دختر باشد یا پسر، لازم است تا از مدل های مختلفی بهره برد. اما این مورد را نیز در نظر داشته باشید که برخی از مدل های ژورنالی هم برای دختران و هم برای پسران مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر نام برخی از این مدل های ژورنالی به همراه ویژگی هایشان ذکر شده است:

۱. دم اسبی چند طبقه ای:

دم اسبی چند طبقه ای

مدل مو کودک از نوع دم اسبی طبقه ای، بیشتر مخصوص دختران می باشد. اگر فرزندی دارید که تمایل چندانی به شانه زدن موها از خود نشان نمی دهد اما شما مایل هستید تا ظاهر مرتبی داشته باشد، پیشنهاد می شود تا از این مدل مو بهره ببرید. برای این کار لازم است تا موها را به صورت افقی به سه بخش تقسیم نمایید. سپس موهای بخش بالایی را به سمت بالا کشیده و بخش های پایین را نیز به سمت بالا شانه نمایید. در این مرحله موها دسته 1 و 2 را محکم کرده و موهای دسته سوم را که پایین دسته بوده به دور دو دسته دیگر بپیچانید که کش موها مشخص نباشد.

۲. مدل موی بیبر:

مدل موی کودک بیبر

مدل مو کودک از نوع بیبر، بیشتر مخصوص پسران می باشد. اگر فرزندی دارید که تمایل چندانی به شانه زدن موها از خود نشان نمی دهد اما شما مایل هستید تا ظاهر مرتبی داشته باشد، پیشنهاد می شود تا از این مدل مو بهره ببرید. این نوع موها توسط قیچی یا ماشین اصلاح مرتب می شوند. نکته مهم در این نوع کوتاهی، این موضوع است که باید از بالا به پایین کوتاهی صورت گیرد و اندازه موها دقیقا تا روی گوش یا ابروها باشد. افراید که مایل هستند، موهای خود را کج بگذارند، غالبا از این مدل استقبال می نمایند.

۳.  بافت آفریقایی:

بافت آفریقایی

مدل موی کودک از نوع بافت آفریقایی یک مدل رسمی است. این مدل هم در دختران و هم در پسران مشاهده می شود. برای اجرای آن می توانید موها را بافته و در زمان بافت از روبان های رنگی استفاده کنید. برای این کار ابتدا موها را به صورت دم اسبی محکم نمایید در زمان گره از روبان های رنگی نیز بهره ببرید، سپس موها را به دو دسته و روبان را به عنوان دسته سوم در نظر گرفته و اقدام به بافت کنید. با این کار می توانید موها را با لباس کودک خود ست نمایید. در مواردی از ربان هم بافت به عنوان تل هایی که در ترکیب با مو است و به دور سر پیچیده می شود نیز استفاده می گردد.

۴.  مدل موی باردو

مدل موی باردو

مدل موی کودک از نوع باردو یک مدل رسمی است. این مدل هم در دختران و هم در پسران مشاهده می شود. برای اجرای آن می توانید به راحتی در منزل با یک بابلیس موها را فر نمایید. البته بر روی موهای دخترانه می توانید از کش های تزئینی یا موهای مصنوعی نیز استفاده نمایید. معمولا پسر بچه ها زمانی که موهای خود را به این شکل می آرایند از براق کننده ها و واکس مو برای زیباتر نشان دادن مدل مو استفاده می نمایند.

۵.  مدل موی رنسانسی (Dreadlocks)

مدل موی رنسانسی

این مدل مو  هم برای پسر بچه ها و هم برای دختر بچه ها بسیار زیبا است و به آنها ظاهری همچون زمان رنسانس می دهد. اندازه موها در این نوع مدل نسبت به مدل های پیشین بلند تر بوده اما مرتب است. عموما اگر فرزند شما دارای موهای فر باشد، این مدل زیباتر نیز خواهد بود. برای پیاده سازی این مدل، زمانیکه موها مرطوب است، می توان کمی مواد حالت دهنده به موها زده و سپس اقدام به حالت دادن موها ( ترجیحا بافت ) نمایید. در حین فیکس کردن مو از مهره هایی استفاده نمایید که به موها جلوه زیباتری می دهد. عموم در آفریقا از این مدل مو استفاده می شود.

۶.  مدل موی ملکه

مدل موی ملکه

همانگونه که از نام این مدل موها نیز می توان متوجه شد، این مدل موی کودک برای دختران گزینه خوبی است. برای این مدل مو لازم است تا موهای جلوی سر را از موهای پشت سر به خوبی جدا نمایید. سپس موهای پشت را به عقب کشیده و در بالای سر جمع کنید. در نهایت موهای جلو را که در مرحله قبل جدا نمودید به صورت کج از یک سمت به سمت دیگر کشیده و پشت گوش قرار دهید. موهای اضافی می تواند در کنار صورت کودک به صورت فر شده نیز قرار گیرد. از این مدل موها بیشتر برای مراسم های رسمی استفاده می شود.

۷.  شینیون بالای سر(عروسکی):

شینیون بالای سر(عروسکی)

همانگونه که از نام این مدل موها نیز می توان متوجه شد، این مدل موی کودک برای دختران گزینه خوبی است. برای این مدل مو لازم است تا موهای جلوی سر را از موهای پشت سر به خوبی جدا نمایید. سپس موهای پشت را به عقب کشیده و در بالای سر جمع کنید. در نهایت موهای جلو را که در مرحله قبل جدا نمودید به صورت کج از یک سمت به سمت دیگر کشیده و پشت گوش قرار دهید. موهای اضافی می تواند در کنار صورت کودک به صورت فر شده نیز قرار گیرد. از این مدل موها بیشتر برای مراسم های رسمی استفاده می شود.

۸.  مدل موی  سوپر استار:

مدل موی سوپر استار

از مدل موی کودک سوپر استار، بیشتر پسر بچه ها استفاده می نمایند. از این مدل مو بیشتر برای مراسم رسمی استفاده می شود. برای اینکه ظاهر شخص بهتر جلوه یابد می توانید بر روی شانه کمی ژل یا اسپری مو زده و سپس اقدام به شانه زدن کنید. در این شرایط موها کشیده شده و خوش حالت باقی می ماند. پیشنهاد می شود که برای شیک شدن این مدل، موها را از فرق باز کرده و سپس به عقب شانه نمایید. اگر فرزند شما موهای پرپشتی دارد، این گزینه یک انتخاب خوب برای وی خواهد بود.

۹.  مدل مو بافت پیچ خورده:

مدل مو بافت پیچ خورده

از مدل موی کودک بافت پیچی، بیشتر دختر بچه ها استفاده می نمایند. از این مدل مو بیشتر برای مراسم رسمی استفاده می شود. برای اینکه ظاهر شخص بهتر جلوه یابد می توانید از بخش جلویی مو یک بخش اعظمی را جدا نمایید، سپس این بخش را به نوار های باریک تقسیم نمایید. در ادامه مرحله از بخش چپ سر شروع به بافت فرانسوی کنید اما زمانیکه به اواسط بافت رسیدید، یک دسته موهای دیگر از سمت راست بخش بافت نشده با آن ادغام نمایید. این کار را با هر دو دسته مجاور انجام دهید تا کل موها بافته شود. مدل موی مذکور بر روی موهای رنگ روشن بسیار زیبا است.

۱۰.  مدل موی طناز

مدل موی طنازی

ممکن است که این مدل موی کودک را با نام طناز در ژورنال ها مشاهده ننمایید اما در ایران با نام طناز شناخته شده و عموما برای دختر بچه ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای آراستن موها به شکل این مدل لازم است تا ابتدا موها را به سمت عقب خوب شانه نمایید، سپس موها را به دو بخش تقسیم کنید. در نهایت هر بخش را در بخش پشتی سر به خوب با کش محکم نمایید. حتی شما قادر خواهید بود تا دو طرف را گیس کرده و سپس به صورت گوجه ای در دو طرف سر جمع کنید.

۱۱. Pigtail  یا لانه کبوتری:

Pigtail یا لانه کبوتری

این مدل موی کودک یک مدل تقریبا کلاسیک به شمار می آید. شما می توانید بر روی هرگونه موی بلندی این مورد را پیاده سازی نمایید. اگر فرزند شما ورزش می نماید یا دارای موهای ضخیم است، مدل مذکور یک انتخاب خوب است. برای این مورد موها را ابتدا به دو قسمت تقسیم کنید، سپس هر قسمت را به صورت جداگانه ببافید، در نهایت آنها را بالای سر کودک جمع نموده و با یک سنجاق سر به صورت گرد محکم نمایید. این مورد از پیچ خوردن مو جلوگیری می نماید.

جمع بندی:

به صورت کلی مدل های ژورنالی متفاوتی برای کودکان وجود دارد که با توجه به عادات کودک و همچنین نوع فرم صورت وی لازم است تا مدل مناسب انتخاب شود. در بالا برخی از رایج ترین مدل ها شرح داده شد.

 

 این مطلب را از دست ندهید: مدل‌های موی پسرانه تابستانه 

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :