header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آشنایی با ماسک های کراتینه مو

آشنایی با ماسک های کراتینه مو

تعداد بازدید : 3713 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ماسک های کراتینه مو به صورت کلی امروزه در دو دسته طبیعی و شیمیایی وجود دارند. تهیه ماسک های کراتینه مو شیمیایی با توجه به اینکه از مواد شیمیایی نیز در ساختار آن استفاده شده است، می تواند تاثیرات منفی بر روی موها داشته باشد. یکی از تاثیرات منفی این ماسک ها، ریزش مو است.

ماسک های کراتینه مو به صورت کلی امروزه در دو دسته طبیعی و شیمیایی وجود دارند. تهیه ماسک های کراتینه مو شیمیایی با توجه به اینکه از مواد شیمیایی نیز در ساختار آن استفاده شده است، می تواند تاثیرات منفی بر روی موها داشته باشد. یکی از تاثیرات منفی رایجی که عموم افراد در زمان استفاده از این ماسک ها با آن روبرو می شوند، التهاب پوست سر و ریزش مو ها است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ماسک های کراتینه مو طبیعی و خانگی و روش کراتینه نمودن موها در منزل صحبت کنیم.

کراتینه نمودن مو چیست؟

کراتین در واقع یک نوع پروتئین می باشد که به صورت طبیعی در موها وجود دارد. هر اندازه میزان این پروتئین بیشتر باشد، موها درخشان  تر و صاف تر خواهد بود. این پروتئین تا زمانیکه موهای خود را به دست مواد شیمیایی نسپارید، در موهای شما یافت می شود و باعث نرمی و لطافت موهای شما خواهد شد. اما زمانیکه مو طبیعی در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرد. باعث می شود تا رطوبت خود را از دست دهد. در نتیجه به تدریج کراتین مو از بین رفته و موها شکننده و خشک به نظر می رسند. عموما موهایی که بسیار در معرض رنگ شیمیایی و یا دکلره قرار می گیرند، به این عارضه دچار می شوند. البته باید در اینجا در نظر داشته باشید که بین موهای خشک و موهای سوخته شده در اثر دکلره تفاوت وجود دارد. موهای سوخته شده با ماسک های کراتینه مو اصلاح و ترمیم نمی شوند. به همین دلیل می بایست آنها را سریعا کوتاه نمود.

ماسک های کراتینه برای چه موهایی مناسب هستند؟

به صورت کلی اگر جز افرادی هستید که دارای موهای سالم می باشید و تنها دچار یک خشکی مقطعی شده اید، می توانید از ماسک های کراتینه برای آبرسانی و ویتامینه نمودن موهای خود استفاده کنید. این ماسک ها باعث ترمیم موها شده و زبری مو را از بین می برند. در موارد حاد لازم است تا به صورت منظم عمل کراتینه نمودن مو ها را انجام داد تا نتایج آن را مشاهده کرد.

ماسک های کراتینه برای چه موهایی مناسب است

البته امروزه افرادی که به صورت طبیعی دارای موهای فر و وز هستند برای صاف شدن موها و خوش حالت ماندن آن می توانند از انواع ماسک های کراتینه استفاده نمایند.

 

 این مطلب را از دست ندهید: با مواد طبیعی موهای خود را کراتینه کنید 

 

مراقبت های لازم پس از استفاده از ماسک های کراتینه مو:

در گام اول باید در نظر داشته باشید که کراتینه نمودن موها ممکن است زمانبر باشد لذا به جهت رسیدن به نتیجه خوب لازم است تا صبر و حوصله به خرج دهید. اما پس از انجام کراتینه مو لازم است تا به موارد زیر دقت داشته باشید:
 -    پس از انجام کراتین از شامپوهایی استفاده نمایید که فاقد سولفات باشند.
 -    زمانیکه موهای خود را کراتینه نمودید، از دکلره نمودن موها شدیدا پرهیز کنید.
 -    تا جای ممکن از رفتن به استخر پرهیز نمایید زیرا کلر موجود در آب می تواند اثرات استفاده از ماسک های کراتینه را از بین ببرد.
 -    هیچ گاه موهای خیس را نبافته و یا نبندید زیرا در این زمان موها به راحتی حالت گرفته و اثرات کراتینه از بین خواهند رفت.

طرز تهیه برخی از ماسک های کراتینه طبیعی:

با توجه به مضرات و تاثیرات منفی ماسک های کراتینه شیمیایی بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا در منزل اقدم به تهیه ماسک های کراتینه طبیعی نمایند. در زیر می توانید با طرز تهیه چند مورد از این ماسک ها آشنا شوید:

طرز تهیه ماسک کراتینه مو

 -    استفاده از مایونز، زرده تخم مرغ و موز

برای تهیه این ماسک کراتینه می توانید یک قاشق غذاخوری سس مایونز را به همراه یک موز پوره شده، یک زرده تخم مرغ و کمی روغن نارگیل به خوبی مخلوط نمایید تا یک دست شوند. سپس ماسک را به مدت 20 دقیقه قبل از استحمام بر روی موهای خود قرار دهید. انجام این کار به مدت 2 بار در هفته می تواند کراتین موها را فراهم نموده و موها را از حالت خشک به صورت صاف و نرم تغییر دهد.

-    استفاده از ترکیب تخم مرغ، روغن زیتون و عسل

برای تهیه این ماسک می توانی 5 قاشق روغن زیتون یا روغن نارگیل را به همراه دو عدد تخم مرغ و 2 قاشق غذاخوری عسل، به خوبی مخلوط نمایید تا کل ترکیب شما یک دست شود. سپس آن را بر روی موهای خود قرار داده و اجازه دهید تا 15 دقیقه باقی بماند. برای اینکه اثربخشی این ماسک را بیشتر مشاهده نمایید، می توانید بر روی آن از کلاه پلاستیکی یا پلاستیک معمولی استفاده نمایید. بعد از زمان عنوان شده، قادر خواهید بود تا موهای خود را آبکشی کنید.

-    استفاده از ترکیب آووکادو، روغن بادام و موز

اگر در محلی زندگی می نمایید که به میوه آووکادو دسترسی دارید، این مورد نیز می تواند تاثیر بسزایی بر روی صاف نمودن موهای شما داشته باشد. برای تهیه این نوع از ماسک های کراتینه طبیعی می توانید یک عدد آووکادو رسیده را به همراه 1 عدد موز له شده به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و به آن در حدود 1 قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی زمینی اضافه کنید. این ماسک را هفته ای دو بار بر روی موهای خود به مدت نیم ساعت ماساژ دهید تا تاثیرات فوق العاده و شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید. ماسک فوق می تواند یک آبرسان و تقویت کننده اساسی محسوب شود.

استفاده از ماسک کراتینه مو

در نظر داشته باشید اگر برای کراتینه نمودن موهای خود از انواع ماسک های کراتینه طبیعی یا شیمیایی استفاده می کنید، لازم است تا برای شست و شوی موها حتما از شامپوی بدون سولفات بهره ببرید.

 


اشتراک در شبکه های اجتماعی :