header

خانه / لیست مطالب آموزشی / با مواد طبیعی موهای خود را کراتینه کنید

با مواد طبیعی موهای خود را کراتینه کنید

تعداد بازدید : 3252 تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
کراتینه مو یکی از روش های صاف کردن و نرم نمودن موها می باشد که چون از مواد شیمیایی استفاده می شود، می تواند خطرات و عوارض جدی برای موها داشته باشد. بسیاری از افراد برای اینکه موها ی خود را صاف نموده و تقویت کنند از مواد طبیعی برای کراتینه موها استفاده می نمایند.

کراتینه مو یکی از روش های صاف کردن و نرم نمودن موها می باشد که چون از مواد شیمیایی استفاده می شود، می تواند خطرات و عوارض جدی برای موها داشته باشد. بسیاری از افراد برای اینکه موها ی خود را صاف نموده و تقویت کنند از مواد طبیعی برای کراتینه موها استفاده می نمایند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص روش های طبیعی کراتینه موها صحبت کنیم.
به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که یکی از مزایای این روش، تقویت فولیکول موها می باشد. اما امروزه بسیاری از مواد شیمیایی که برای صاف کردن  موها مورد استفاده قرار می گیرند دارای فرمالدئید می باشند که این مورد تاثیرات جدی منفی بر روی موهای شما خواهند داشت. با این توصیفات افراد به سمت کراتینه مو در منزل با استفاده از مواد طبیعی  سوق پیدا کردند که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها موجب حفظ سلامت موها نیز خواهد شد.

چگونه می توان به کمک مواد طبیعی اقدام به کراتینه کردن موها نمود؟

همانگونه که در بالا نیز توضیح داده شد، روش های خانگی می توانند تا حد زیادی عوارض صاف کردن مو ها را از بین ببرند و به خوش حالت تر نشان دادن موها نیز کمک کنند. در زیر برخی از ترکیبات خانگی که برای این مورد استفاده می شوند، لیست شده است:

کراتینه نمودن مو ها با روش های خانگی

 1-    استفاده از ترکیب نارگیل به همراه تخم مرغ:

برای تهیه این ماسک کراتینه لازم است تا 1 قاشق سس مایونز یا نصف لیوان شیر پرچرب را به همراه یک عدد موز، یک عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق روغن نارگیل و یک عدد موز پوره شده، به خوبی مخلوط نمایید. پس از این مرحله می توانید مخلوط مذکور را به مدت 20 دقیقه قبل از حمام بر روی موهای خود قرار داده و اجازه دهید تا استراحت کند. پس از این مدت مواد کراتینه طبیعی را به همراه آب ولرم شست و شو دهید و با شامپو به خوبی بشویید. شما می توانید این ماسک را 2 تا 3 بار در هفته بر روی موهای خود قرار دهید و اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده نمایید.

 2-    استفاده از ترکیب روغن زیتون، عسل و تخم مرغ:

برای تهیه این ماسک کراتینه مو لازم است تا 2 قاشق عسل را با یک عدد زرده تخم مرغ و 3 قاشق روغن زیتون به خوبی مخلوط نمایید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا بر روی موها باقی بماند، پس از این مدت قادر خواهید بود تا آن را آبکشی کرده و شانه نمایید. البته برخی از افراد برای این میزان اثر بخشی این ماسک را افزایش دهند از آبلیمو و پودر دارچین نیز استفاده خواهند نمود.

 3-    استفاده از ترکیب تخم مرغ و ماست:

یکی دیگر از ترکیبات اعجاب انگیز برای کراتینه مو، استفاده از یک عدد تخم مرغ و یک چهارم لیوان ماست، به همراه یک چهارم لیوان سس مایونز است. پس از اینکه مواد فوق را به خوبی مخلوط نمودید، لازم است تا آن را بر روی موها خود قرار داده و بر روی آن یک کلاه پلاستیکی یا پلاستیک معمولی قرار داده و به مدت 1 ساعت منتظر بمانید. پس از این مدت موها را با آب ولرم شست و شو دهید. در نظر داشته باشید که برای بهره برداری از تاثیرات خوب این ماسک نیز پیشنهاد می شود تا حداقل یکبار در هفته از آن استفاده شود.

روش های طبیعی کراتینه مو

 4-    استفاده از ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون:

ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون نیز می تواند تاثیرات کراتینه فوق العاده ای از خود نشان دهد. برای تهیه این ماسک مو می توانید 2 عدد تخم مرغ را به همراه 5 قاشق روغن زیتون به خوبی مخلوط کرده و بر روی موهای خود ماساژ دهید. پس از 15 دقیقه امکان شست و شو موها وجود خواهد داشت.

 5-    استفاده از ترکیب موز و تخم مرغ:

این ماسک کراتینه مو از ترکیب یک عدد موز له شده، تخم مرغ و 2 قاشق عسل به همراه یک و نیم قاشق روغن زیتون به وجود می آید. مخلوط فوق تا جایی باید ترکیب شوند که کاملا یک دست شده و هیچ گونه ذره ای موزی در آن دیده نشود. این مخلوط را می بایست به مدت 1 ساعت بر روی موها خود قرار داده و پس از این مدت تمیز نمایید. معمولا ماسک کراتینه فوق را 1 بار در هفته برای موها استفاده می نمایند.

 6-    ترکیب روغن نارگیل، زیتون و نشاسته ذرت:

این ترکیب کراتینه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیرات فوق العاده ای نیز دارد. برای تهیه این ترکیب می توانید 4 قاشق آب لیمو را به همراه نصف لیوان روغن نارگیل، 2 قاشق روغن زیتون و 3 قاشق نشاسته ذرت به خوبی مخلوط کنید. سپس مخلوط را بر روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا ترکیب یکنواختی ایجاد شود. پس از اینکه این ترکیب کراتینه، به حالت خمیری رسید، می توانید مقداری از آن را بر روی موهای خود ماساژ داده و یک الی 2 ساعت منتظر بمانید تا اثر بگذارد. از این ماسک نیز می توانید حداقل یکبار در هفته استفاده کنید.

کاهش ریزش مو در زمان استفاده از ماسک های طبیعی کراتینه

 7-    استفاده از ترکیب آووکادو و روغن زیتون:

آووکادو نیز خاصیت کراتینه فوق العاده ای دارد. برای تهیه آن می توانید 1 عدد آووکادو را به خوبی له نموده و با 2 قاشق روغن زیتون به خوبی مخلوط کنید. سپس این ماسک را بر روی موهای خود ماساژ دهید. برای تاثیر گذاری بهتری ماسک مو فوق، می توانید از یک کلاه و یا پلاستیک نیز بهره ببرید. پس از اینکه نیم ساعت موهای شما در زیر کلاه باقی ماند، نوبت به آبکشی موها خواهد بود.

 8-    استفاده از ترکیب موز و آووکادو:

آخرین ترکیب خانگی که برای کراتینه نمودن موها پرداخته می شود، ترکیب یک آووکادو با یک موز و 1 قاشق روغن بادام می باشد. پس از این مخلوط فوق را به مدت نیم ساعت بر روی موها قرار دادید، می توانید با آب ولرم آن را تمیز نمایید. این ترکیب را نیز بین 1 الی 2 بار در هفته بر روی موهای خود قرار داده تا اثرات آن را مشاهده کنید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با ماسک‌های کراتینه مو 

 

به صورت کلی روش های کراتینه نمودن موها در منزل، بسیار موثر تر و کم ضرر تر نسبت به روش های شیمیایی است. ماسک های خانگی کراتینه مو خطر ابتلا به ریزش مو، سرطان و ایجاد حساسیت را به صورت موثر کاهش می دهد.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :