header

خانه / لیست مطالب آموزشی / آموزش انواع خط ریش

آموزش انواع خط ریش

تعداد بازدید : 9924 تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
علاوه بر تبلیغات متنوع تولیدکنندگان محصولات اصلاح ریش و سبیل و تلاشی که برای نشان دادن جذابیت و زیبایی یک صورت سه‌ تیغه و تمیز داشتند، همچنان ریش و ریش گذاشتن یکی از بخش‌های مهم ظاهر آقایان است و به‌نظر می‌رسد که هیچ‌ وقت هم از دنیای آرایش و فشن مردان حذف نخواهد شد. براساس یکی از آخرین نظرسنجی‌های شرکت تحقیقات بازار اینترنتی یوگاو (YouGov)، از سال ۲۰۱۱ به بعد، به محبوبیت ریش گذاشتن افزوده شده است. مثلا ۴۰ درصد از مردان بریتانیایی ریش می‌گذارند و با سبک‌های مختلف به ریش خود مدل می‌دهند.

علاوه بر تبلیغات متنوع تولیدکنندگان محصولات اصلاح ریش و سبیل و تلاشی که برای نشان دادن جذابیت و زیبایی یک صورت سه‌ تیغه و تمیز داشتند، همچنان ریش و ریش گذاشتن یکی از بخش‌های مهم ظاهر آقایان است و به‌نظر می‌رسد که هیچ‌ وقت هم از دنیای آرایش و فشن مردان حذف نخواهد شد. براساس یکی از آخرین نظرسنجی‌های شرکت تحقیقات بازار اینترنتی یوگاو (YouGov)، از سال ۲۰۱۱ به بعد، به محبوبیت ریش گذاشتن افزوده شده است. مثلا ۴۰ درصد از مردان بریتانیایی ریش می‌گذارند و با سبک‌های مختلف به ریش خود مدل می‌دهند.

در دهه ۷۰ میلادی هم ریش و ریش گذاشتن، طرفداران زیادی داشت، اما علاقه به ریش، این روزها کمی متفاوت است. علاوه‌ بر وجود وسایل اصلاح متنوع و امتحان کردن مدل‌های مختلف ریش، آیتمی که برای آقایان در انتخاب مدل ریش بسیار اهمیت دارد، سلیقه و علاقه بانوان است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این روزها بانوان هم از تیپ و قیافه آقایانی که ریش می‌گذارند به‌ شدت استقبال می‌کنند. شاید در سال‌های قبل، ریش بُزی یا آن ریش‌های کوچکی که دقیقا زیر لب جا خوش می‌کرد، جذابیتی نداشت، اما این روزها داستان به‌کلی فرق کرده است و تنها یک‌‌ سوم بانوان از مردان بی‌ریش با صورت‌های سه‌تیغه خوششان می‌آید.

ریش گذاشتن افراد سرشناس هم به داغ شدن بازار ریش در دنیای فشن مردانه کمک شایانی کرده است. مثلا مدل ریش دیوید بکهام یا ادریس آلبا و…، باعث علاقه‌مندی همه به ریش و به‌کار بردن آن برای داشتن تیپی جذاب شده است. حالا تنها پرسشی که باید به‌عنوان یک آقا از خود بپرسید، این است که کدام مدل ریش بیشتر به چهره‌تان می‌آید. فرقی نمی‌کند، از آن‌دسته افرادی هستید که مدام با تغییر مدل ریش به‌دنبال تنوع هستند یا ریش‌هایتان را تازه سه‌تیغه کرده‌اید و به‌دنبال ریش گذاشتن مجدد هستید؛ در هر دو صورت، درادامه، برای شما از انواع مدل ریش‌ها صحبت خواهیم کرد.

خط ریش بلند

خط ریش بلند

خط ریش بلند یکی از گزینه های بسیار خوبی است که برای مشخص کردن فریم چهره و صورت مناسب است و معمولا بلندی آن تا زیر لاله گوش می رسد اما می توان با توجه کردن به مدل مو و سبکی که به آن علاقه مند هستید، بلندی این خط ریش را بیشتر نیز در نظر بگیرید. خط ریش بلند و باریک یکی از بهترین گزینه ها برای کشیده تر دیده شدن صورت می‌باشد و بنابراین برای مردانی که صورت های پهن، مربع یا گرد دارند مناسب خواهد بود. علاوه بر این اگر صورت شما باریک یا بلند هست می توانید از خط ریش بلند و پهن استفاده کنید تا ویژگی های صورتتان تقویت شده و تعادل بیشتری در حالت چهره داشته باشید.

اگر تمایل دارید از ته ریش استفاده کنید اجازه دهید خط ریشتان بلند شود و سپس آن را با ماشین ریش تراش کوتاه کنید تا ظاهری ساده و کمرنگ داشته باشد.

خط ریش کوتاه

خط ریش کوتاه

خط ریش کوتاه معمولا برای آقایانی که تمایل دارند چهره و استایل رسمی داشته باشند، مناسب است و جز محبوب ترین،  رایج ترین و جذاب ترین نوع  خط ریش ها دسته بندی می شود. این مدل خط ریش معمولا با صورت تمیز و اصلاح شده و موهای کوتاه متناسب هست و به نگهداری و مراقبت خیلی کمی احتیاج  دارد. به طور کلی برای اینکه خط ریش شما همیشه کوتاه و مرتب باشد باید همیشه قسمت پایینی خط ریش را تا میانه گوش کوتاه و صاف کنید. اگر تمایل دارید خط ریشتان کمی تغییر کند می توانید زاویه ای برای خط ریش خود ایجاد کنید. این مدل خط ریش برای تمام حالت های صورت مردانه مناسب است.

خط ریش مخروطی شکل

خط ریش مخروطی شکل

خط ریش مخروطی شکل به عنوان یک شکل مدرن از خط ریش کلاسیک بوده و طرفداران خیلی زیادی هم دارد. این مدل خط ریش حالت محو شده داشته و به تدریج باریک می شود به طوری که پهن ترین قسمت خط ریش در بالای گوش بوده و به تدریج کمی باریک  و کمرنگ می شود.

اندازه این مدل خط ریش با توجه به اندازه صورت  انتخاب می شود و اگر تمایل داشته باشید که خط ریش را با ریش ادغام کنید نازک ترین قسمت خط ریش، همان قسمتی خواهد بود که در زیر گوش قرار می گیرد.

این مدل از خط ریش نیز برای تمام حالت های چهره مناسب بوده و برای استایل عادی روزانه انتخاب خوبی خواهد بود. علاوه بر این باید بدانید که این مدل خط ریش به مراقبت و رسیدگی زیادی احتیاج دارد تا همیشه ظاهر آن مرتب و متفاوت به نظر برسد.

خط ریش باریک

خط ریش باریک

خط ریش باریک ظاهری کلاسیک و مرتب داشته و برای آقایانی که همیشه موهای کوتاهی دارند، گزینه  بسیار خوبی خواهد بود. این مدل خط ریش به شکل باریک تا قسمت انتهای گوش ادامه پیدا می کند و یا اینکه با ریش ادغام می شود. اگر صورت پهن دارید می توانید با استفاده از خط ریش باریک، خطای دید خوبی در چهره خود ایجاد کرده و از این طریق، صورت خود را کشیده تر نشان میدهید.

ایجاد کردن و مرتب کردن این مدل خط ریش به دقت خیلی زیادی نیاز دارد و باید با استفاده از ماشین ریش تراش و تیغ، خط ریش یکسان و یک شکلی در دو طرف صورت ایجاد نمایید.

واما در ادامه با انواع مدل خط ریش متناسب بافرم صورت و چهره آشنا خواهید شد:

خط ریش متناسب بافرم صورت و چهره

 

 این مطلب را از دست ندهید: بهترین راهکار برای تقویت ریش و سبیل کدامند؟ 

 

1) فرم صورت مستطیلی

اگر فرم صورت مستطیل شکلی دارید بهتر است از خط ریش کوتاه استفاده کنید تا صورت تان کمی کوتاه تر و متعادل تر دیده شود و اگر صورت شما بلند و کشیده هست می توانید با خط ریش بلند و ضخیم، عرض صورت و چهره خود را بیشتر نشان دهید.

2)فرم صورت بیضی شکل

اگرفرم صورت شما حالت بیضی شکل دارد بهتر است از خط ریش های بلند دوری کنید زیر این مدل خط ریش باعث می شود تا چانه شما تیز تر و کشیده تر دیده شود. سایر مدل های خط ریش گزینه مناسب تری برای حالت چهره بیضی شکل خواهند بود.

3)فرم صورت مربعی شکل

اگر فرم صورت شما مربع شکل باشد، خط ریش بلند، بهترین انتخاب برای صورت شما می باشد وکمک می کند تا چهره شما کمی کشیده تر و بلند تر به نظر برسد.

4)فرم صورت گرد

اگر فرم صورت شما گرد باشد، خط ریش بلند به شما کمک می کند تا گرد بودن صورت کمی پوشیده و صورتتان باریک تر دیده شود و باعث می شود تا چهره شما به جای گرد بودن، کمی زاویه دار به نظر برسد. اگر جز این دسته از اقایان هستید بهتر است به هیچ عنوان از خط ریش های ضخیم و پرپشت استفاده نکنید.

5)فرم صورت مثلثی

اگر فرم صورت شما مثلثی می باشد، مدل خط ریش کوتاه و متوسط بهترین گزینه برای صورت شما می باشد زیرا باعث می شود تا قسمت پایین صورت کمی پهن تر دیده شود و حالت چهره متعادل تری داشته باشید.

6)فرم صورت الماسی شکل

اگر فرم صورت الماسی شکل دارید، خط ریش متوسط بهترین انتخاب برایی صورت شما خواهد بود. بهتر است از خط ریش های پرپشت دوری کنید زیرا این مدل خط ریش باعث استخوان گونه ها را پهن تر نشان خواهد داد و چهره متعادلی نخواهید داشت. استفاده از ریش نیز انتخاب مناسبی برای این مدل از حالت چهره خواهد بود.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :