header

خانه / لیست مطالب آموزشی / بهترین نوع ماساژ کدام است؟

بهترین نوع ماساژ کدام است؟

تعداد بازدید : 697 تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
ماساژ که همان عمل ورز دادن بدن با استفاده از فشارهای آرام یا عمیق دست می‌ باشد، از قدیم تا به امروز طرفداران زیادی داشته است. به واسطه انجام ماساژ می ‌توان بدن را از دردهای عضلانی نجات داد. البته خیلی افراد تنها برای رسیدن به آرامش جسمی به دنبال انجام ماساژ می ‌روند. برای اینکه از فواید انجام ماساژ بهره‌ مند شوید، بهتر است انجام این کار را از افراد آموزش‌دیده و باتجربه، درخواست کنید. چرا که در غیر این صورت ممکن است به برخی از عوارض انجام ماساژ، مبتلا شوید.

ماساژ که همان عمل ورز دادن بدن با استفاده از فشارهای آرام یا عمیق دست می‌ باشد، از قدیم تا به امروز طرفداران زیادی داشته است. به واسطه انجام ماساژ می ‌توان بدن را از دردهای عضلانی نجات داد. البته خیلی افراد تنها برای رسیدن به آرامش جسمی به دنبال انجام ماساژ می ‌روند. برای اینکه از فواید انجام ماساژ بهره‌ مند شوید، بهتر است انجام این کار را از افراد آموزش‌دیده و باتجربه، درخواست کنید. چرا که در غیر این صورت ممکن است به برخی از عوارض انجام ماساژ، مبتلا شوید.

ماساژ درمانی انواع مختلفی دارد که هر کدام به نوبه خود می ‌تواند مفید باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین نوع ماساژ را معرفی کنیم.

بهترین نوع ماساژ کدام است؟

بهترین نوع ماساژ

 انواع ماساژ‌هایی که در سرتاسر جهان انجام می ‌شود به بیش از ۲۵۰ نوع می ‌رسد که برخی از آن ها ممکن است روش انجام بسیار سختی هم داشته باشند. اما به طور کلی چند نوع ماساژ وجود دارد که در بین افراد بسیار محبوب و پرطرفدار شده است.

برخی از این نوع ماساژ‌ها عبارتند از:

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی

این روش انجام ماساژ بر آرامش، کاهش تنش و بهبود گردش خون، تمرکز دارد. در واقع شخص انجام دهنده ماساژ این کار را به آرامی و با لمس ملایم، انجام می ‌دهد. با دریافت ماساژ سوئدی می‌ توانید از شر گره‌ های عضلانی، خلاص شوید. همچنین چنانچه مایل باشید در طول ماساژ به طور کامل استراحت کنید، ماساژ سوئدی می ‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

در طول انجام این ماساژ درمانگر از ضربات طولانی و ملایم و همچنین حرکات دایره ‌ای عمیق در کنار ضربه زدن و ورز دادن، استفاده می ‌کند. ماساژ سوئدی معمولاً بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه، به طول می ‌انجامد.

ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی

این روش روی عضلات و بافت نرم بدن تمرکز دارد و معمولاً برای کمک به عملکرد ورزشی، استفاده می ‌شود. البته افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته ‌اند نیز می‌ توانند با دریافت ماساژ ورزشی تا حد زیادی، بهبود یابند.

این نکته را فراموش نکنید که درمانگران ماساژ ورزشی باید به طور ویژه آموزش دیده باشند. چرا که خیلی افراد به واسطه بیماری ‌های مرتبط با ورزش ممکن است کاندید دریافت ماساژ ورزشی باشند و شخصی که این کار را انجام می ‌دهد باید تبحر کافی را در این زمینه، داشته باشد.

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

اگر دچار درد و تنش عضلانی باشید و یا قصد داشته باشید پس از یک روز سخت کاری به ریلکسیشن بدن برسید، می ‌توانید از ماساژ سنگ داغ استفاده کنید. این شیوه انجام ماساژ دقیقاً مشابه ماساژ سوئدی است با این تفاوت که درمانگر به جای دست، از سنگ‌ های گرم استفاده می‌ کند. اما با دریافت ماساژ سنگ داغ چه فوایدی عایدتان می ‌شود؟! شما با انجام این نوع ماساژ می ‌توانید شاهد کاهش تنش عضلانی، بهبود جریان خون، تسکین درد و بهبود عوارض استرس باشید. انجام ماساژ سنگ داغ نیز تقریباً ۹۰ دقیقه، زمان می ‌گیرد.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو

حتماً از اسم این نوع ماساژ دریافته ‌اید که روش انجام آن از یک ماساژ به سبک ژاپنی گرفته شده است. از ماساژ شیاتسو برای درمان انواع بیماری ها مثل کمردرد، سردرد و استرس، استفاده می کنند. معمولا درمانگران ماساژ شیاتسو باید هنر خاصی در اعمال فشار بر نقاط خاص بدن، داشته باشند. در این صورت هر گونه انسداد ایجاد شده در بدن برطرف شده و فرد احساس خوشایندی خواهد داشت. از دیگر فواید انجام ماساژ شیاتسو می‌ توان به افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت و همچنین بهبود تنفس عمیق، اشاره کرد.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی

این روش انجام ماساژ در تایلند بسیار رواج دارد که در آن از حرکات کششی ملایم و یوگا مانند، استفاده می ‌شود. هدف از انجام ماساژ تایلندی بهبود گردش خون، تسکین درد و استرس و همچنین تقویت احساس آرامش در بدن می ‌باشد.

روش انجام ماساژ تایلندی به این صورت است که درمانگر با اعمال فشار به نقاط خاصی از بدن که به عنوان خطوط انرژی و خطوط سن شناخته می‌شود؛ انسداد ایجاد شده در جریان انرژی را برطرف کرده و تعادل را به سیستم بدنی، بازمی ‌گرداند.

اگر حین دریافت ماساژ تایلندی مشاهده کردید که درمانگر از پاها، ساعد، آرنج و زانوهای خود برای اعمال فشار استفاده می ‌کند، تعجب نکنید. این کار برای رهایی از تنش عضلانی کاربرد دارد.

زمانی که ماساژ تایلندی را دریافت می ‌کنید؛ به وضوح متوجه کاهش استرس، مدیریت درد و حتی کاهش وزن خود می ‌شوید. این مزایا در نتیجه افزایش گردش خون و بهبود جریان لنفاوی که به دفع سموم کمک می ‌کند، ایجاد می ‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن تمام فوایدی که ماساژ تایلندی دارد، می ‌توانیم به این موضوع پی ببریم که یکی از بهترین روش های انجام ماساژ می‌ باشد.

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی

این روش انجام ماساژ برای افرادی که از رایحه عطر لذت می ‌برند، بهترین گزینه است. در واقع ماساژ آروماتراپی را با نام دیگر "رایحه درمانی" هم می ‌شناسند. آنچه که با انجام ماساژ آروماتراپی دریافت می‌ کنید؛ تقویت روحیه، کاهش استرس، کاهش علائم افسردگی، کاهش تنش ‌های عضلانی و تسکین درد می‌ باشد. اگرچه ماساژ آروماتراپی را روی هر قسمتی از بدن می‌ توان اعمال کرد؛ اما در خیلی از مواقع تنها روی کمر، شانه ‌ها و سر، انجام می ‌شود. طول مدت انجام ماساژ، بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه خواهد بود.

پاساژ بافت ‌های عمیق

ماساژ بافت های عمیق

همانطور که اشاره کردیم، انجام ماساژ خواص درمانی فوق العاده‌ ای دارد. بنابراین افرادی که از مشکلات عضلانی رنج می‌ برند؛ می ‌توانند برای بهبود وضعیت جسمی خود، از ماساژ بافت‌ های عمیق بهره بگیرند. بنابراین چنانچه بدن شما آسیب دیده و یا دچار عدم تعادل و دردهای عضلانی هستید؛ می ‌توانید با دریافت ماساژ بافت عمیق، به آرامش برسید.

در روش انجام این ماساژ شاهد ضربات آهسته و فشار عمیق انگشت درمانگر هستیم. در واقع درمانگر برای انجام این نوع ماساژ، از فشار روی عمیق ‌ترین لایه ‌های ماهیچه ‌ها و بافت ‌های همبند، استفاده می ‌کند. اما این موضوع به معنای آن نیست که شما حین انجام ماساژ، احساس درد خواهید داشت. برای انجام ماساژ بافت ‌های عمیق نیز بین ۹۰ تا ۶۰ دقیقه زمان باید در نظر بگیرید.

کدام نوع ماساژ بر دیگری ارجحیت دارد؟

بهترین نوع ماساژ

شاید با معرفی انواع ماساژ این سوال در ذهنتان ایجاد شود که حال باید به سراغ کدام روش انجام ماساژ برویم؟! برای دریافت پاسخ این سوال، بهترین کار مشورت کردن با یک ماساژ درمانگر یا پزشک است. ماساژ درمانگر در واقع برای معرفی بهترین نوع ماساژ عوامل مختلفی را در نظر می‌ گیرد. اینکه شما آسیب دیده ‌اید و یا تنها برای ریلکسیشن نیاز به انجام ماساژ دارید، مواردی است که توسط درمانگر بررسی شده و در نهایت بهترین نوع ماساژ به شما، معرفی می ‌گردد.

مطالب پیشنهادی: خدمات ماساژ

باز هم تاکید می‌ کنیم برای اینکه بهترین نتایج را از انجام ماساژ بگیرید؛ بهتر است این کار را در مراکز معتبر و توسط افراد آموزش دیده، دریافت کنید. یکی از مراکزی که این گونه خدمات را به صورت حرفه‌ ای به مشتریان خود عرضه می‌ کند، آرایشگاه تیپ چین است. این سالن آرایشی انواع خدمات مثل کوتاهی موی آقایان، گریم چهره داماد، پاکسازی پوست، ماساژ و... را با بهترین و جدیدترین متد، انجام می ‌دهد.

شما می‌ توانید از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین؛ نوبت خود را در این سالن آرایشی برای دریافت انواع ماساژ تحت نظر افراد متبحر و آموزش دیده، رزرو کنید. این اطمینان را به شما می ‌دهیم که کادر متخصص و حرفه ‌ای مشغول به کار در آرایشگاه تیپ چین هر گونه خدمات مورد نیاز شما مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن، انجام می ‌دهند.


اشتراک در شبکه های اجتماعی :